Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Martin_1980

Akwarium skleić najlepiej czarnym klejem o podwyższonej wytrzymałości. Dla tak wysokiego akwarium . 

Taki tylko jest tylko w kolorze czarnym . Smiało klejić z szkła 12mm . Z dylatacją na dnie . Ale nie jednym wzm poprzecznym tylko z dwoma ! 

Kleić koniecznie z wewnętrzną fazą .Czarne szczeliwo ładnie wyporowadzone jest równie ładne jak przezroczyste. 

Zbiornik wcale nie jest przesadnie ciężki .Takie akwaria są łądowane u nas w dwie osoby .Po prostym terenie to nie problem. 

Proponuję Ci zbiornik w jakości Twoich marzeń . Z dostawą pod dom busem ,bez przeładunku . Bardzo dobrze zapakowany . 

Z fontem optiwhite za 1890zł . Dostawa 800zł . Gwarancja 5 lat. Z dostawą przed świetami . 

Edytowane przez przemek wieczorek
  • Dziękuję 3
Opublikowano

O i to są konkrety - oczekuję takiego posta od ciebie Przemku w każdym temacie o zamawianiu nowego szkiełka.

Czy ta 5cio letnia gwarancja jest na piśmie dawana razem z dostawą zbiornika?

Ktoś z koleżeństwa pisał że nie może zamówić szkiełka z Polski bo musi do ubezpieczenia przedstawić Atest zgodności z normą chyba DIN ....  może warto to zrobić i ładnie wydrukować taki atest po angielsku lub/i niemiecku. U nas w Polsce chyba jeszcze tego nie wymagają.

 

Opublikowano

Wewnętrzna faza kleju daje podwójne spoinowanie.Gwarancja jest dla wszystkich klientów 5 lat. Wydrukowana dostarczana razem z akwarium.

Miałem ostanio klienta w Holandii.Zamawiał u nas dość duże akwarium 200x90x65 . Do tego szafkę w połysku na stelazu z sumpem.

Martin nie chciałbym abyś odebrał moją ofertę negatywnie.Absolutnie się nie narzucam .Chciał zaproponować jedynie możliwość wykonania zbiornika. 

 

Opublikowano

co prawda dalej nie kumam tej wewnętrznej fazy  ale pal sześć za to mam radę dla Martina

6 godzin temu, przemek wieczorek napisał:

Z fontem optiwhite za 1890zł . Dostawa 800zł . Gwarancja 5 lat. Z dostawą przed świetami . 

Martin zapisz się do klubu:D to doskonały interes - policz 

masz baniak z front OW przed Świętami za 1701 zł + 800 zł transport :D

Przemku nie kryguj się to co zrobiłeś ja pochwalam to normalna walka o klienta byle dotrzymać tej oferty w całości - bez poślizgu.

Opublikowano (edytowane)

Kiedys dawno temu jak przebudowywalem dom pokusilismy sie na zakup kuchni indukcyjnej z wyzszej polki w polsce / bo bylo taniej. Po kilku miesiaca zepsula sie a ja musialem ja dostarczyc do sklepu w polsce w oryginalnym opakowaniu. Niby naprawiona kilka tygodni pozniej musialem przetransportowac do domu - transport w jedna strone okolo 30-40e, oczywiscie na moj koszt. nie naprawiono jej wogole wiec musialem powtorzyc operacje. Znowu cos zrobiono ale nie to co trzeba. Przez kilka miesiecy nie mialem w domu kuchni i tak sie wkurzylem ze  kupilem tutaj druga. Skonczylo sie tak ze nie naprawiona dostalem do domu i bylem tym poprostu juz zmeczony. Zostalem potraktowany jak potencjalna krowa dojna: kupiles to wyp..., nas gwarancje nie interesuja. Kilka rzeczy kupilem i reklamowalem, indukcja przelala szale goryczy.

Nie podwarzam Twojej jakosci Przemku, chociaz jako potencjalny klijent po tym co sie naczytalem na forum pozostaje jakis niesmak (mimo ze Cie nigdy nie poznalem ani nie widzialem Twoich prac to jakos sie obawiam terminow). Cena jest naprawde dobra i biore ta opcje pod uwage, ale .... no wlasnie, ten niesmak po zakupach w polsce (niech mnie nikt nie odbierze jako kogos kto siedzi w holandii i  zapomniala o kraju i jezyku, nie o to chodzi mi tu chodzi)

Teraz cos o akwarium.

Bylem dzis w firmie "aquaria van Wolferen" i musze im zwrocic honor, zle ich ocenilem. Rozmawialem z wlascicielem, pokazal mi swoj warsztat, maszyny i techniki klejenia. Wytlumaczyl roznice miedzy czarnym i przezroczystym silikonem i wytlumaczyl o co chodzi z fenomenem szyby opti.

Na chwile obecna ma mi zrobic wycene akwarium i zdecydowalem sie na opcje bez opti. Ogladalem tam rozne akwaria, naprawde duze. Wkladalsmy lampy do nich i poki mi nie powiedzial ktore jest ktore nie moglem zgadnac. Do poki nie zobaczy sie kantu szyby nie widac roznicy wiec dla wlasnego ego nie bede przeplacal za cos czego nie dostrzege.

Przed swietami mi i tak nie potrzebne akwarium, bo planowany termin stawiania baniaka w domu ustawiam na polowe stycznia.

Teraz tylko bede rozwazal pomiedzy firma van Wolferen i Toba Przemku. moj deadline przesunal sie na przyszly tydzien ale nic to.

Edytowane przez Martin_1980
  • Dziękuję 1
Opublikowano
Teraz, Martin_1980 napisał:

Na chwile obecna ma mi zrobic wycene akwarium i zdecydowalem sie na opcje bez opti. Ogladalem tam rozne akwaria, naprawde duze. Wkladalsmy lampy do nich i poki mi nie powiedzial ktore jest ktore nie moglem zgadnac. Do poki nie zobaczy sie kantu szyby nie widac roznicy wiec dla wlasnego ego nie bede przeplacal za cos czego nie dostrzege.

A widzisz :) 

A wyobraź sobie teraz zalane wodą + wystrój, gra cieni, kamienie... Ci co widzą różnicę to albo mają jakiś lepszy nadwzrok, albo żal straconych kilku złotych pomaga w dostrzeganiu różnicy. Ja umiem przyjąć na klatę, że przepłaciłem za front UCG. Dałem się namówić właśnie osobom które rzekomo widzą różnicę. Nigdy więcej bym nie zrobił baniaka z OW czy UCG do biotopu Malawi, gdzie panuje lekki półmroczek i choć bym się nie wiem jak wysilał to nie widzę różnicy, moja żona także :)

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Pleziorro napisał:

Nigdy więcej bym nie zrobił baniaka z OW czy UCG do biotopu Malawi, gdzie panuje lekki półmroczek i choć bym się nie wiem jak wysilał to nie widzę różnicy, moja żona także :)

 

Z tego co mi ten gosc wytlumaczyl to nie ma nic wspolnego z biotopem malawi. Opti jest niebieska i ma inna przepuszczalnosc swiatla niz float. Przepuszczalnosc jest tam ponoc rzedu 99%. Woda morska jest najbardziej przezroczysta z mozliwych a przez to ze zawiera w sobie krysztaly soli przepuszczalnosc i zalamania swiatla sa zupelnie inne niz w wodzie slodkiej. Te dwie kombinacje - slonej wody i opti tworza niesamowity efekt akwarium gdzie ma sie wrazenie ze wody nie ma a kolory sa bardziej zywe i wyraziste. Tak samo dziala akwarium akrylowe. Ponoc bez dotykania nie jest sie w stanie zobaczyc roznicy miedzy opti i akrylem.

W zadnym akwarium slodkowodnym nie ma sensu stosowania opti bo nie widac roznicy. Nie mowie tutaj o super hiper specach co z kilometra dostrzega roznice tylko o zwyklym zjadaczu chleba. Roznica jest w cenie i w poczuciu ze mam najlepsze szklo jakie jest na rynku. Bez odslonietych krawedzi prawie nikt nie bedzie w stanie stwierdzic jakie to szklo.

Jak dla mnie jest to dosc dobre wytlumaczenie roznicy szkiel, zwlaszcza ze mowi to ktos kto moze sprzedac drozsze akwarium i zarobic nieco wiecej grosza.

Kolejna sprawa to silikon. Ponoc 9/10 przypadkow cieknie akwarium z czarnym silikonem bo jest on slabszy(fakt ze mniej na nim widac bo sie nie przebarwia). Dal mi dwie probki - czarnego i przezroczystego silikonu. Przezroczysty jest bardziej twardy przez co akwarium ma mniej szans na pracowanie przez co dluzej dziala. Czarny ma w sobie barwnik przez co jest bardziej rozcienczony i ma tendence do wiekszej mozliwosci pracowania. Sa specjalne wzmacniane czarne silikony ale to tylko wiecej chemii i nigdy nie dorowna on przezroczystemu, ale sam stwierdzil ze to kwestia gustu i na zyczenie klijenta robia czarnym tak samo, tylko ze z kauzula ze klijent chce.

To nie sa moje madrosci, powtarzam tylko co dzis widzialem i slyszalem. Jezeli koles pociskal kit to robil to bardzo dobrze, bo ja to kupilem.

Jak by ktos jeszcze w holandii zainteresowany byl robieniem akwarium to nie ma tu obowiazku posiadania atestu DIN, nie istnieje tu nic takiego i ubezpieczalnie nic nie wymagaja (jest to inboedelverzekering) a dopuszczalne sa akwaria do 80cm ze szkla 12mm. Na moim 230cm musza byc dwie spinki na srodku i po jednej na szczycie czyli razem 4 plus wymagane dno z dylatacja.

Edytowane przez Martin_1980
  • Dziękuję 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.