Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, L.A.J.O.N. napisał:

to wyjaśnia sprawę ;) kolor na modułaćh to czarny i szary? Czy cieniowałeś kilkoma odcieniami szarego?

Czarny, bialy, mialem jakas tubke szarego i potem wszystko mieszalem momentami. Ciezko powoedziec, za kazdym razem wychodzilo troche inaczej. 

Porobilem sobie rownierz zasysy z przezzroczystej rury pcv i jako zakonczwnie  wkleilem na super glue wyciety z akrylu krazek. Wyglada to nawet estetycznie. 

IMG_1011.JPG

IMG_1012.JPG

IMG_1013.JPG

IMG_1015.JPG

IMG_1060.JPG

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jako ze jestem w trakcie wykonania pokrywy a akwarium zalane pojawil mi się problem z ogrzewaniem. Zakupilem najpierw jedna tytanowa grzalke 300w aquamedic, polozylem ja na piachu i nie mogla utrzymac temperatury 25 stopni. Chodzila prawie 24/7, temperaturze brakowalo cos kolo 0.2-0.3 stopnia a pobor pradu byl na poziomi 6.5kw dziennie. Jako ze duzo ludzi  ma teorie iz wieksza grzalka szybciej nagrzeje wode i mniej pradu ciagnie pozwole sobie ta teorie obalic. Dokupilem druga grzalke, polozylem obok na dnie i po kilku dniach srednia konsumpcja pradu wyszla taka sama. Prawda jest taka ze zawsze potrzeba taka sama ilosc energii aby ogrzac ra sama ilosc wody wiec to bzdury z tymi watami. Taki pobor  pradu jest nieakceptowalny dla mnie wiec poki nie mam gory zamknietej zaczalem eksperymentowac. Umiescilem obie grzalki na srodku akwarium, w polowie - wisialy na kablach. Mam wyloty z filtrow z dwoch stron wiec cyrkulacja jest lepiej niz dobra. Myslalem ze takie umiejscowienie grzalek i cyrkulacja zapewni lepszy rozklad ciepla.  Jakie bylo moje zdziwienie gdy srednia dobowa wskoczyla na 6.8-7kw dzienne. Na poczatku i na koncu akwarium rownie wysoki pobor pradu jak na srodku. Poki co z dna lepiej się rozprowadza cirplo niz z toni wody. Jako ze i tak i tak nie chce grzalek w akwarium wladowalem zarowno grzalki jak i elektroniczny czujnik w powrot filtra. I tu moje zdziwienie. Mimo ze zrobilem jeden blad i za bardzo trace cieplo na jednej grzalce (poprawka w drodze) konsumpcja spadla ponizej 5kw dziennie wiec jak dla mnie jest dosc duzo. Wychodzi na to ze najekonomiczniejsze sa grzalki przeplywowe, mam zal ze nie zainwestowalem w nie odrazu. 

IMG_1149.JPG

IMG_1148.JPG

IMG_1146.JPG

IMG_1144.JPG

Edit.

Sorry za litery ale na telefonie tak się dziadosko pisze ze szok, popoprawialem co widzialem ?

Edytowane przez mlody.czub
Opublikowano

Marcinie ja mam 2 grzałki przepływowe, każda po 300W i również szału nie ma. Dobowe pobór tylko na ogrzewanie wynosi u mnie około 3KW ( zbiornik 180x60x60) Jak miałem nie przykryte akwarium bylo powyżej 6KW na dobę - masakra. Obecnie jestem na etapie ocieplania wszystkich rur i robię to z nadzieją aby zejść do poziomu około kilowata na dobę. Też żałuję że nie zajełem się tym tematem wcześniej, jeszcze na etapie projektowania całości, ale byłem "podniecony" jak Igułana w czasie ruji  że będę miał nowy baniak że po prostu zapomnialem o tym. Mam dodatkowo zakupionego Eheima 300W niby dedykowany do zbiorników 600-1000l ale nie byl w stanie ogrzać wody do 25 stopni- po 24-ch godzinach pracy - podziękowałem mu. Zostałem na dwóch przepływowych. No i jak na razie też nie mam koncepcji jak rozwiązać ten problem

Opublikowano (edytowane)

A wiec tak, obudowa zostala skonczona. Calosc wykonana z alupanelu i katawnikow - kwadratow aluminiowych. Aby wszystko się trzymalo na akwarium i bylo szczelne skleilem do siebie dwa aluminiowe katowniki 15mm w taki sposob aby tworzyly litere Z . Jedna czesc jest w baniaku ponizek kantu szyby a druga przyklejona do alupanelu do gory. Przez to splywajaca woda w calosci bedzie trafiac z powrotem do akwarium, na spodzie podkleilem jeszcze uszczelke wiec calosc ladnie i szczelnie dolega.

Po zamontowaniu na baniak wyglada to mniej wiecej tak

 

58e001d88ebda_iphone6029.thumb.JPG.bd23ad4180643f6066eeeb12ffca879f.JPG

58e001d271893_iphone6028.thumb.JPG.d3a1975a34c8a37f73c3983f78cdb2d3.JPG

Calosc stoi zamkniete wiec teraz nadszedl czas już tylk oczekac na rybki. Jeszcze tylko woda niech się do konca wyklaruje i bedzie dobrze.

58e0023fc7d4c_iphone6045.thumb.JPG.2e22ab85c1604797bc76e16d8254f5de.JPG

58e00246175a9_iphone6046.thumb.JPG.ce2d87f36ecc555c2f30620db738c96d.JPG

58e0024d404b6_iphone6047.thumb.JPG.81e7b6094688c4197714e19bcadf8b05.JPG

A tak z kanapy, fpp

58e002793f5f5_iphone6048.thumb.JPG.0e552dc302d94a91e7959c196fabe7ce.JPG

 

Edytowane przez mlody.czub
  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 minut temu, egon44 napisał:

Pokrywa wyszła super ;) 

Czy ten alupanel jest w środku pusty tak jak np poliwęglan komorowy?

Nie. To dwie cienkie plyty aluminiowe a pomiedzy nimi w zaleznosci od producenta albo plexi, albo pcv, albo inne tworzywo. Wszystko w kolorze, latwo się obrabia i ma grubosc 3mm , przynajmniej ja taki uzywalem. Wszystko jest super lekkie i stabilne. Rozne sa nazwy tego, pionierem chyba byla firma Dibond. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.