Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znalazłem kilka informacji na nano-reef, że im mniejsza membrana tym mniej krzemianów na wyjściu mierzone TDS. Podobno im dłuższy kontakt wody z membraną i żywicą tym czystsza woda, co potwierdzają testy na różnych membranach. Czy to słuszna droga?

Polecają też taki układ filtrów:

1) 5 mikronów
2) Węgiel
3) 1 Mikron
4) 1 Mikron
5) Membrana 100GPD
6) Filtr DI

TDS przed membraną 004  a po DI 000

W wersji z jednym filtrem 1 Mikron przed membraną 010 do 016

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, led4grow napisał:

Polecają też taki układ filtrów:

1) 5 mikronów
2) Węgiel
3) 1 Mikron
4) 1 Mikron
5) Membrana 100GPD
6) Filtr DI

W zupełności wystarczy 1x1mikron. Długi przewód do akwarium, na końcu dajesz obudowę 2" z zasypanym złożem MB20 i gotowe.

5 godzin temu, marek_z_81 napisał:

Myślę, że maqus miał na myśli godzinę nie min. Ja na mojej 75 robię bańkę 5 w pół godziny.

Tak właśnie. Mój błąd. Dzięki :)

 

Edytowane przez maqus
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przyznam, że u mnie to wygląda średnio i nie wiem z czego to wynika.
Wyszło mi 5l/h. Malutko. No ale poczytałem i wyszło, że może membrana za stara, chociaż parametry z niej są ok (filtr chodzi u mnie z rok a kupiłem używany). Wymienilem membranę na nową razem z ogranicznikiem przepływu i teraz leci 7,5l/h. Ciśnienie na wyjściu mam ustawione na 4 bary.
Mam ustawienie: filtr 5um, węgiel, 1um, membrana, MB20, Sera Marin Silicate Clear. Dwa ostatnie w obudowach liniowych 2".
Na wyjściu z membrany (obu sztuk) wg TDS 81 mam/miałem 3-4, a na końcu miałem 0, teraz 1 czyli trzeba by było wymienić MB20 i ewentualnie Serę.

Wysłane z telefonu



  • Dziękuję 1
Opublikowano

Żeby wiedzieć ile litrów na danym ciśnieniu na godzinę? Rozumiem że w sieci miejskiej jest zmienne i łatwiej byłoby przewidzieć czas nalewania przy podmiance?
Czy już przesadzam?

Opublikowano
4 minuty temu, led4grow napisał:

Czy już przesadzam?

Cały czas :D

spiochu pisze prawdę GPD75 - kapie jak krew z nosa więc z 100GPD jak z dwu dziurek w nosie.

z GPD400 leci max 1l/min i musi być z pompą na ciśnieniu 6atm. wtedy po RO miałem SiO2 - 0,6ppm więc DI musiało być także. a po tym od razu od razu Seachem Malawi/ Victoria Buffer oraz Azoo Africam Mineral Salt ( inne mleczyły  wodę na 2 dni Azoo był zupełnie żółty ale nie mleczył a żółte  odcień znikał po dobie)

Nie wiem czy czytałeś mój temat - ale 2 lata temu jechałem bardzo długo dokładnie tak jak ty teraz chcesz zrobić , bez manometrów, udziwnień i zacznij od spisu części do zakupu ale z tymi wszystkimi drobnymi elementami i zobacz ile wyjdzie i czy taniej niż gotowa działająca instalacja.

Odrębną sprawą jest eksploatacja takiej RO/DIMalawi - led4grow to że zrobisz RO/DI a potem musisz zrobić uwodornienie i mineralizację wcale nie znaczy że nie będziesz miał glonów.

Możliwe że unikniesz etapu okrzemkowego ale dalej glony będą najpierw zielone a potem krasnorosty z zielenicami.

Bez uprzedniego odpalenia TMBT ( miesiąc) albo/i Purolite  co tygodniowe podmianki po 20% wody RO/DI z jej preparowaniem by miała odpowiednie pH , KH,GH jest trudne bez doświadczenia ( trzeba uwzględniać od razu fakt że ostateczne parametry masz dopiero po 48h a tu ci leci do baniaka żywe RO )  ale nie odradzam ci i jak dotrwasz w zamyśle będę podpowiadał w miarę swojej wiedzy i doświadczenia.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
13 minut temu, deccorativo napisał:

...wcale nie znaczy że nie będziesz miał glonów.

Wydaje mi się, że led4grow chce się pozbyć okrzemek a w dalszej perspektywie oczekuje pojawienia się glonów zielonych. Ty Heniu, chyba m.in. taki miałeś cel w swoim temacie o Malawi bez okrzemek a na tym wątku autor się opiera.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

GPD400 wychodzi jednak w kosmicznej cenie czy to w częściach czy gotowy. Jeśli spiochu ma przy 75GPD ma 7l/min to obstawiam że przy 100GPD będzie ok 10l. i jestem w stanie z tym żyć ;)

Czytałem ten post o okrzemkach RO/DI i to w sumie mnie zainspirowało bo mam już po pół roku dość "brązu".
Deccorativo w ostatnim akapicie piszesz o zmianie wody w funkcjonującym baniaku czy w świeżym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.