Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam RW8 i DCT4000, przez półtora roku czyściłem je raz, ale przy okazji, jak zmieniałem baniak na większy, bo działały normalnie, nigdy nie miałem z nimi problemu. Spadku przepływu gołym okiem nie zauważam. Ale to już druga taka opinia jaką słyszę o falownikach RWx, może wyszła jakaś partia słabych, teraz wszystko chinole robią to nie wiadomo co się trafi :(.

 

Opublikowano
14 godzin temu, crav napisał:

Taka refleksja.... Mam rw 15 od około dwóch lat i w międzyczasie kilka razy stanęła, kilka razy coś się dostało do środka i dostała wibracji (dźwięk taniego agregatu z lat 90;)) dzięki znajomości w sklepie wymieniłem ją na nową w międzyczasie...dziś w nocy poraz kolejny zaczęła chodzić głośno...W drugim końcu akwarium mam koralie 5 od 450l czytaj ponad 10 nigdy nie czyszczona, rozbierana chodzi bezprzerwy... Dodam że jebao muszę co dwa trzy tygodnie myć bo spada wydajność znacząco. Moje zdanie jest takie,że to złom... Oczywiście to tylko moje zdanie... 

Potwierdzam powyższą opinie.  Kupując to jebao miałem nadzieję że w rozsądnej cenie będzie fajne mieszadło. Po dwóch latach pierwszy RW15 zepsuł się. Oddałem go na gwarancji i oczywiście po 10 miesiącach znowu to samo czyli spadek mocy non stop nie startuje po wyłączeniu prądu. Znowu leci na gwarancję. Naprawili ten złom po czym mijają 3 miesiące i znowu to damo. Cyrkulator jest wręcz wycyckany z brudu.  To samo dzieje się z jebao wp25. 

Głośność,  do momentu kiedy normalnie pracuje jest ok,  ale kiedy         ,, kończy" się to chodzi jak SU22. 

Konkluzja - totalny szajs nie warty żadnych pieniędzy. Szkoda czasu i nerwów no to G.......

Tym razem kupuje Tunze i kończę z pół środkami. 

Opublikowano

heh, a nie mówiłem... :P może w większych baniakach inaczej to działa ? mocniejsze modele ? 

generalnie Stachu moje zdanie znasz...

albo tanio, albo dobrze ...  

Opublikowano
21 minut temu, crav napisał:

heh, a nie mówiłem... :P może w większych baniakach inaczej to działa ? mocniejsze modele ? 

generalnie Stachu moje zdanie znasz...

albo tanio, albo dobrze ...  

No przyznam Ci rację. Ale Zbychu ja mam i mocniejszy i słabszy cyrkulator oba nic nie warte. Nawet ten rw15 przez te ostatnie miesiące chodził na 3 biegu, a i tak go szlak trafia. ZŁOM i tyle.

Opublikowano

Panowie, pytanko czy falownik sobo wp-300,  będzie odpowiednio dobry do zbiornika 375l 150x50x50,  będzie dobrze mieszał nie robiąc przy tym ostrej pralki? Bo tak też myślę o sobo wp- 400 ale ten falownik będzie chyba za mocny? 

Opublikowano
21 godzin temu, kil84 napisał:

Panowie, pytanko czy falownik sobo wp-300,  będzie odpowiednio dobry do zbiornika 375l 150x50x50,  będzie dobrze mieszał nie robiąc przy tym ostrej pralki? Bo tak też myślę o sobo wp- 400 ale ten falownik będzie chyba za mocny? 

Mam Sobo WP-300 w dokładnie takim akwarium i w górnej granicy zastosowania. Ładnie miesza

Mocniejszego bym nie dawał

Opublikowano (edytowane)

witam
a czy ktos ma lub testowal już Hydor Koralia Evo 5000 Third Generation http://www.hydor.com/eng/prodotti-tecnici/movement-pumps/koralia-3g-third-generation.php
ok 4W tylko..do tego porządna marka.
co oznacza kompatybilny "z timerem"?..piszą tez ze ma start elektroniczny..oznacza to że nie będzie kłopotów z zalaczaniem się?
mam zamiar zastosować wyłącznik czasowy np10 min na karmienie.

Zastanawiam się czy powyższy model 5000 będzie odpowiedni do akwarium 160x55x60 (520l)..teoretycznie do słodkowodne 300-600l producent przewidzial
nie mam regulatora wiec obawiam się ze model wyższy 7000 byłby za mocny. dodam tylko ze będę miał narurowca z grundfosem 26-40 wiec problemu z krążeniem wody nie będzie..razem z modelem 5000 powinno dać radę chyba..

a czym się różni hydor ten 3 gen od modelu 
HYDOR KORALIA EVOLUTION 5600..wydajność podobna..cena tego jest wyższa bo ok 330zl. 
a ten Koralia Evo 5000 Third Generation 250zl.. który lepszy?

myślę też nad Aquael Reef Circulator 10000..ale to już 4x większa moc bo aż 20W.

do Jebao rw15 jakos mnie odstraszyliscie..
 

 

 

 

Edytowane przez fenster
Opublikowano
21 minut temu, fenster napisał:

do Jebao rw15 jakos mnie odstraszyliscie..

Bo na naszym rynku pojawiło się wiele podróbek tych oryginalnych Jebao RW  i nawet potrafią dać oryginalny sterownik z logo firmy oraz magnes też oryginał z logo , ale motorek już nie jest oryginal - no i problemy występują, a odróżnić nie idzie.

Ja na samym początku kupiłem oryginalny Jebao WP25 i nigdy żadnych problemów nie miałem a minęło dwa lata jak lata:)

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.