Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

angie jeżeli zdecydujesz się na jednego samca to nie zobaczysz prawdziwego piękna tej rybci. ja od 1,5 roku w podobnym litrażu mam 3+6 i jest elegancko (jak na razie), oczywiście jeden samiec zasuwa razem z samicami i jest blado niebieski (to nie znaczy że brzydki). Zgadzam się z czester_, weź na wstrzymanie i na razie nic nie rób. Przy więcej niż jednym samcu bardzo ważne jest urządzenie akwarium ale o tym już ktoś chyba pisał. Pozdrawiam

Opublikowano

Dziekuje wszystkimza pomoc. Postanowilam sie wstrzymac. Jak na razie, rybki nie tocza miedzy soba walk, dochodzi czasem do malych starc ale to nic powaznego. Teraz przymierzam sie do zmiany dekoracji w moim akwarium, postaram sie zapewnic sie im wiecej kryjowek i ciekawych schowkow:-). Jesli macie jakies sugestie chetnie je poczytam. Hoduje rybki od niedawna od jakis dwoch miesiecy i nie mam zatem duzego doswiadczenia, to moje pierwsze malawi. Sporo czytalam na ten temat, stad wybor saulosow. Na razie co moge powiedziec, to straszne zarloki z moich pociech. Kiedy tylko zblizam sie do akwarum albo tez otwieram pokrywe to zaczynaja kotlowac sie, co bardzo smiesznie wyglada.karmie je spirulina forte i rzadko podaje larwe wodziena, ktora chyba najbardziej lubia. W moim akwa mam rowniez trzy glonojady. dwa zbrojniki i jednego gibbieps:-) czesto kiedy wpuszcam jedzenie witaminowe dla glonojada moje pyszczaki wlacza z nimi o pokarm co rowzniez zabawnie wyglada ale przewaznie to one zwyciezaja:-) potrafia nawet kasac glonojady przy jedzeniu.Przewaznie zachowuja sie tak samice:-)Wredne moje male suczki:-) Bede Was informowala na biezoca o stanie mojej obsady.dziekuje wszystkim za ciekawe sugestie i rady.Pozdrawiam

Angie

Opublikowano

Hmm, to ile ryb jest w tym akwarium? A te glonojady to po co? Gdybym mial cos z tego odławiac to te glonojady własnie i to niezwłocznie. BTW; doczytałaś może do jakich rozmiarów mogą dorosnąć? Na pewno chcesz je mieć? Poczytaj może jeszcze bardzo świeży wątek o innych rybach z pyszczakami. Może coś Ci się nasunie na myśl.

Opublikowano

Byc moze moje glonojady nie pochodzi z biotopu malawi ale nie sadze aby przeszkadzalay pysom. Sa tylko i wylacznie do sprzatania akwarium:-)Lacznie z glonojdami jest ich w sumie 12:9- pysiow i 3 glonojady. Tak wiem do jakich rozmariow urosna:-) A co do pokarmu, to spirulina, larwy,pokarm wybarwiajacy. moze macie jakies sygestie co do pokarmu, to prosze o rady. podkreslam,ze jestem poczatkujacym hodowcom i nie mam praktycznie wogole doswiadczenia. Nabieram doswiadczenia ale w planach mam wymiane zbiornika na duzo,duzo wiekszy:-)

Opublikowano

no to oprócz duzo duzo większego akwarum to na początek dużo więcej pokarmu koleżanko:) Mnóstwo wątków na ten temat jest w naszym forum. Wejdź w dział Zywienie i wpisz w wyszukiwarke saulosi. Zdecydowanie mało uroizmaicona dieta. Więcej dowiesz się jak poczytasz te tematy.

Pozdrawiam!


Nie wiem dlaczego ale z perspektywy czasu ile już jestem na forum w większości przypadków każdy nowy usprawiedliwia się że ma w przyszłości postawić większy baniak. IMO dla mnie nic to nie znaczy i nie jest to argumentem obronnym no chyba, że ten baniak jest już w drodze ale jeszcze z takim przypadkiem się nie spotkałem;)

Opublikowano

Dzieki za opinie! Zaczynam remont, mozna powiedziec,ze baniak jest w drodze, poniewaz docelowo bede miala wbudowane akwarium. To zadna wymowka,poniewaz rzadko kiedy mam czas na czytanie forum. Moj znajomy hoduje pyszczaki od paru lat i to od niego czerpalam wiadomosci i wskazowki. to on polecil trzymanie glonojadow z pysiami. jak pislaam wczesniej sluza tylko do czyszcenia akwarium w sumie mialy sluzyc ale teraz nawet je polubilam, bo sa zabawne. Z moich obserwacji,i nie zauwazylam nic dziwnego w zachowaniu. Wspolnie dobrze im sie zyje i nie przeszkadzaja sobie wzajemnie. Za to dobrze czyszcza glony mojego akwarium.A co do diety, to moj kolega karmi tylko i wylacznia spurlina forte a pysiami zajmuje sie bardzo dlugo. Ale rowniez uwazam,ze dieta powinna byc bardziej zroznicowana wiec dokupie kilka innych pokarmow. Pozdrawiam

Opublikowano

Wiesz znafcy z zoologicznych też czasem niezłe obsady doradzają. To że ktoś tak ma i robi nie oznacza wcale że robi poprawnie, a tylko tyle, ze tak robi. Dobrze, że trafiłaś na forum to jakoś wyjdziesz na prostą, a i życie pyśków troszke się poprawi. O pokarmach poczytaj.. nie są to duże koszta, a jedna z ważniejszych rzeczy dla pysiaków.

Opublikowano

dzieki Czester! Uwazsaz,ze powinnam odlowic glonojady? Wlasnie czytam o zywieniu i musze sie przyznac, ze nie mialam pojecia o niektorych pokarmach. Zmienie to jak najszybciej, moze dlatego moje pysie takie zarloki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.