Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, spiochu napisał:

Przy 112l to i pół litra taniej da radę :)

Jak nie pół litra do filtra, to pół litra przy robocie :lol:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie ;) Zastanawiam się jeszcze nad samym szkłem. Z takim oświetleniem, w tym biotopie, warto pakować się w OptiWhite? Cena takiego zbiornika to 300-400 zł w porównaniu do 150 zł za float. Warto? Widać różnice?

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po przerwie. Trochę czasu minęło, a ja dalej jestem w lesie z akwarium. Tym finansowym lesie ;) Start mocno się opóźnił, ale w sierpniu zamierzam już na pewno zamówić szkło i formatki PCV na filtr kasetowy i pokrywę.

Żeby nikt nie musiał czytać całego tematu raz jeszcze to podsumuję postanowienia na chwilę obecną:
- akwarium 80x40x40 ze szkła Guardian, robione na zamówienie w firmie Myciok, szlify trapezowe, silikon bezbarwny - 240 zł z wysyłką (gdyby kogoś interesowała cena)
- filtr kasetowy wg schematu DIY wraz z tłem PCV czarne
- piasek do paskownic z atestem z marketu budowlanego
- oświetlenie LED moduły samsung 6x11000K + 6xRGB + sterownik LED Dimmer PRO
- pokrywa biała PCV pod kolor mebli
- obsada P.Saulosi 5+1
- kamienie z lasu podobne do serpentynitu zielonego, w mojej okolicy jest tego pod dostatkiem

Teraz kilka pytań:
1) Moja kranówka ma wg strony wodociągów GH 10 i pH 7,0. Oczywiście kupię testy kropelkowe i zmierzę, ale już teraz zapytam, czy będę musiał podnosić twardość? Czy tylko pH? Odczyn podnosimy po prostu sodą oczyszczoną od razu przed dojrzewaniem akwarium, a później wraz z podmianami?
2) Jak rozwiązać problem mocowania modułów LED w obudowie? Przyklejać do pokrywy górnej, czy zastosować jakieś podłużne panele PCV, czy może płaskowniki aluminiowe? Jak rozmieścić kolory i w jakich odległościach, żeby zminimalizować widoczność tła w akwarium, a jednocześnie dobrze doświetlić zbiornik? Chętnie posłucham jak to u Was zostało rozwiązane.
3) Potrzebny mi będzie dodatkowo falownik? Czy może pompa w filtrze kasetowym załatwi sprawę?

Opublikowano
19 minut temu, mrkojiro napisał:

Teraz kilka pytań:
1) Moja kranówka ma wg strony wodociągów GH 10 i pH 7,0. Oczywiście kupię testy kropelkowe i zmierzę, ale już teraz zapytam, czy będę musiał podnosić twardość? Czy tylko pH? Odczyn podnosimy po prostu sodą oczyszczoną od razu przed dojrzewaniem akwarium, a później wraz z podmianami?

Z wodą nic nie robimy do czasu zakończenia dojrzewania biologii .

Tworząca się biologia tak zmienia wszystko że parametry w kranie nijak się potem nie mają do tych w baniaku i to bez sody.

Jak w dojrzałym baniaku będziesz miał pH 7,4 lub więcej to olewasz wszystkie KH i GH i wpuszczasz ryby.

Ważne by wodę od początku lać przez ustrojstwo i także tą w podmiankach.

22 minuty temu, mrkojiro napisał:

2) Jak rozwiązać problem mocowania modułów LED w obudowie?

Obsmarkać silikonem akwarystycznym wyjścia kabelków i przykleić na dwustronną  taśmę 3M która już jest przyklejona do modułów.

Kleisz możliwie z przodu pokrywy tak by RGB i białe były naprzemiennie.

Diody świecą bardzo szeroko i bez kolimatorów nie da się by nie oświetlały tła. Na dodatek nie ma kolimatorów do tych modułów IP68.

ad3 - falownik kupisz jak po bezowocnych próbach ustawienia cyrkulacji przy istniejącej filtracji będą zalegały kupska na piasku- teraz nie kupujesz . Teraz skup się na ustrojstwie i starcie baniaka - oczywiście jak już go otrzymasz.

Opublikowano

Rozumiem, że zanim wykonam ustrojstwo, powinienem sprawdzić ilość NO3 w kranie? Szczerze mówiąc zupełnie zapomniałem o tym wynalazku i konieczności jego stosowania. Dodatkowa stówka do kosztorysu. 

Opublikowano
9 minut temu, mrkojiro napisał:

Rozumiem, że zanim wykonam ustrojstwo, powinienem sprawdzić ilość NO3 w kranie? Szczerze mówiąc zupełnie zapomniałem o tym wynalazku i konieczności jego stosowania. Dodatkowa stówka do kosztorysu. 

witaj nikt nie powiedział ze Malawi jest tanie ,koszty są zawsze

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, mrkojiro napisał:

Szczerze mówiąc zupełnie zapomniałem o tym wynalazku i konieczności jego stosowania. Dodatkowa stówka do kosztorysu. 

Jak będziesz miał wodę w kranie ok to wcale nie musisz tego budować. 

Wystarczy na wszelki wypadek zastosować któryś z uzdatniaczy do podmian (ja stosuję i tak mimo że woda przechodzi przez wkład węglowy) a przy twoim litrażu to żaden koszt.

Edytowane przez eljot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.