Skocz do zawartości

Bezpieczne akwarium 840 l


iquitos68

Rekomendowane odpowiedzi

Tu akurat jest typowa wersja turbo czyli całość sklejona na sztywno , w ogóle nie ma przegrody a ładujesz kasetę wyjmując gąbkę z wąskiej tylko jednej prowadnicy - wkładasz wszystko do komory pompy a na koniec zamykasz tą gąbką widoczną - jak widzisz płukanie gąbki to banał bo stale jest dostępna po otworzeniu pokrywy - wyjmujesz płuczesz i wkładasz na miejsce. Kaseta ta jest pod pompy AqC2000, Atman 306 i możliwe że pod SOBO ale czekam - ma wymiar 14 x14xm i h = 10cm nad dnem baniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, deccorativo napisał:

Tu akurat jest typowa wersja turbo czyli całość sklejona na sztywno , w ogóle nie ma przegrody a ładujesz kasetę wyjmując gąbkę z wąskiej tylko jednej prowadnicy - wkładasz wszystko do komory pompy a na koniec zamykasz tą gąbką widoczną - jak widzisz płukanie gąbki to banał bo stale jest dostępna po otworzeniu pokrywy - wyjmujesz płuczesz i wkładasz na miejsce. Kaseta ta jest pod pompy AqC2000, Atman 306 i możliwe że pod SOBO ale czekam - ma wymiar 14 x14xm i h = 10cm nad dnem baniaka.

Bajka! Gdzie masz otwory wlotowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, deccorativo napisał:

Co do wymagań pod kaseciak to pokonaliśmy problem wzmocnień wzdłużnych i wklejasz turbo-kaseciak z wyjmowalną przgrodą w dowolnym miejscu jakie ci się wyda dobre na całej długości baniaka - ja wybrałem lewy róg a ty możesz wybrać każde byle nie pod spinką więc ta szyba 12mm maa tu wpływ na wzrost ceny baniaka ale też daje większe możliwości manewrowania kasetą tu masz taką poglądową fotkę - najpierw pompę wybierz na jakiej cała filtracja będzie śmigać

Za bardzo nie rozumiem, jak wpływ ma grubsza szyba na funkcjonowanie filtra. Cały wątek o turbokaseciaku czeka jeszcze na przeczytanie więc może coś bardzie mi się rozjaśni w tej kwestii. e-rybka dała do możliwości dwie grubości szyby do tego akwarium: 10 mm oraz 12 mm. Ze względu na bezpieczeństwo będę chciał zastosować tą grubszą.

Jeśli turbokaseciak będzie dało się zamontować bez modyfikacji akwarium, to będę chciał aby e-rybka wykonała akwarium z nieskracanymi wzmocnieniami wzdłużnymi dodatkowo klejonymi do szyb bocznych oraz spinki w ilości optymalnej, jaką zaproponują (2-3 może).

e-rybka zaproponowała także wykonanie pokrywy z pleksy na całe akwarium (z otworami na przewody, ruchomymi pokrywami na karmienie itp), jednak nie wiem czy takie rozwiązanie się sprawdzi, i czy nie lepiej zbudować samemu pokrywę na bazie spienionego PCV.

Na pompie do kasety nie chcę oszczędzać. Wiadomo, jeden filtr, jedna pompa, musi być niezawodna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, deccorativo napisał:

Tu akurat jest typowa wersja turbo czyli całość sklejona na sztywno , w ogóle nie ma przegrody a ładujesz kasetę wyjmując gąbkę z wąskiej tylko jednej prowadnicy - wkładasz wszystko do komory pompy a na koniec zamykasz tą gąbką widoczną - jak widzisz płukanie gąbki to banał bo stale jest dostępna po otworzeniu pokrywy - wyjmujesz płuczesz i wkładasz na miejsce. Kaseta ta jest pod pompy AqC2000, Atman 306 i możliwe że pod SOBO ale czekam - ma wymiar 14 x14xm i h = 10cm nad dnem baniaka.

Mam pewne (niepotwierdzone) obiekcje, co do łatwości obsługi takiego zestawu, gąbka 14x5x50 to będzie kawał ciężkiej nasiąkniętej gąby, która nie będzie tak hop-siup wskakiwać do naszej sztywnej kasety. Dodatkowo będzie musiała podpierać pompę i złoże - zakładam że w jakiejś siatce, może się okazać że po wyjęciu do czyszczenia już nie będzie tak łatwo włożyć, i zacznie się walka z przesuwającym się w przód złożem oraz pompą. Nie widzę także miejsca na wylot pompy, który także będzie przeszkadzał w pracach konserwacyjnych. To są moje spostrzeżenia jako doświadczonego i praktykującego kaseciarza :).

Czekam na wyjaśnienia poruszonych zagadnień, najlepiej poparte jakimiś fotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast przegrody po bokach można zastosować przegrodę w kształcie litery U, co zapobiegnie przesuwaniu się złoża. Taka ścianka od dołu o wys. ok. 5cm nie powinna też zbytnio blokować przepływu wody przez złoże. Ewentualnie można taką ściankę wkleić ok 1-2cm nad dnem kasety, aby nie zmniejszyć przepływu. Złoże w siatce już się nie przesunie ;)

12 godzin temu, egon44 napisał:

Jest taka możliwość w tym programie ;) 

Na dole masz opcje-

wariant 1

wariant 2

wariant 3

Niestety działa tylko wariant 1, w pozostałych po wyborze grubości ścianek pokazuje błędy

mala.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, led4grow napisał:

Zamiast przegrody po bokach można zastosować przegrodę w kształcie litery U, co zapobiegnie przesuwaniu się złoża. Taka ścianka od dołu o wys. ok. 5cm nie powinna też zbytnio blokować przepływu wody przez złoże. Ewentualnie można taką ściankę wkleić ok 1-2cm nad dnem kasety, aby nie zmniejszyć przepływu. Złoże w siatce już się nie przesunie ;)

Niestety działa tylko wariant 1, w pozostałych po wyborze grubości ścianek pokazuje błędy

Żeby nie zaśmiecać więcej tematu koledze to pisz na priv w razie kłopotów...

Ogólnie teraz sprawdzałem u mnie i wszystko jest ok...

W twoim zrzucie ekranu widzę błąd w wpisaniu grubości dla ścianek wewnętrznych i zewnętrznych...Napisałeś 3.0,10.0...

Popraw to i powinno być ok ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, pozner napisał:

Iquitos68, jeśli tak bardzo boisz się rozszczelnienia, to możesz zrobić tak jak kiedyś robiono, czyli akwarium ramowe (jeśli ktoś Ci zrobi). Wtedy nie musisz obawiać się rozszczelnienia.

Pamiętam kiedyś produkowane były akwaria ramowe. Ale z tego co wiem, to uszczelniane były kitem i ciekły dużo bardziej niż standardowe. W dzisiejszych czasach nie spotkałem się już z techniką ramową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hohop tak się rozpędziliśmy że zwątpiłem czyj to temat i o co biegało na początku:D zajrzałem do postu #1 i już wiem.

wątpliwości gości przerzucam do turbo-kaseciaka.

1 godzinę temu, iquitos68 napisał:

Za bardzo nie rozumiem, jak wpływ ma grubsza szyba na funkcjonowanie filtra. 

e-rybka dała do możliwości dwie grubości szyby do tego akwarium: 10 mm oraz 12 mm. Ze względu na bezpieczeństwo będę chciał zastosować tą grubszą.

Jeśli turbokaseciak będzie dało się zamontować bez modyfikacji akwarium, to będę chciał aby e-rybka wykonała akwarium z nieskracanymi wzmocnieniami wzdłużnymi dodatkowo klejonymi do szyb bocznych oraz spinki w ilości optymalnej, jaką zaproponują (2-3 może).

 

Grubość szyb nie ma wpływu na budowę i funkcjonowanie filtracji ale ma wpływ na cenę baniaka i to znacznie, ale ok wracamy  do twojego bezpieczeństwa

Jak widzisz na tej fotce jest właśnie typowy baniak erybki z właściwie im wklejanymi wzmocnieniami.

Zapewne jak i w moim przypadku była taka rozmowa.

- albo dajemy  grubą szybę 12mm i nie trzeba żadnych wzmocnień

- albo dajemy cieńszą 10mm i wklejamy wzmocnienia wzdłużne.

- albo klient jest mocno przestraszony to dodatkowo wklejamy spinkę. czyli wzmocnienie poprzeczne.

Jeśli dobrze pamiętam moją rozmowę to erybka nie idzie na to by jeszcze pocienić szybę ( i cenę) bo wklei spinkę.

 

Ty się z tymi spinkami tak nie rozpędzaj - tu na forum jest taki temat chyba troada z wyliczanką naprężeń i wygięć szyb ( to nie to samo) .

Ja tam zapamiętałem że jedna spinka po środku załatwia na wieki problem bezpieczeństwa baniaka. Pozostaje tylko niebezpieczny wariat z siekierą jak się zamachnie na baniak.

Ale ok wybrałeś szybę 12mm wzmocnienia wzdłużne to wybierz jedną tylko spinkę bo.

3 Spinki zazwyczaj mają 10cm szerokości więc na 2 m baniak pozostaną okna do włożenia tła i kasety ok 45cm - kasetę zmieścimy ale tło 3D będziesz musiał pociąć na 45cm kawałki by włożyć. Dodatkowe spinki już nic nie robią - ani nie zmniejszają znacząco wygięcia szyb ani nie zmniejszają naporu wody na szkło bo to zależy od słupa wody a nie ilości spinek.

2 godziny temu, iquitos68 napisał:

e-rybka zaproponowała także wykonanie pokrywy z pleksy na całe akwarium (z otworami na przewody, ruchomymi pokrywami na karmienie itp), jednak nie wiem czy takie rozwiązanie się sprawdzi, i czy nie lepiej zbudować samemu pokrywę na bazie spienionego PCV.

Na pompie do kasety nie chcę oszczędzać. Wiadomo, jeden filtr, jedna pompa, musi być niezawodna.

masz fotkę takiej pokrywy? to bardzo interesująca opcja. Już napisałem do Pani Marzeny w tej sprawie - czekam na odpowiedz..

Rozumiem więc że pompa Jebao DCT6000 bo niezawodna i sprawdzona w działaniu.

Wątpliwości Rafała i pytania led4grow w temacie turbo-kaseciaka wyjaśniam.:D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, deccorativo napisał:

masz fotkę takiej pokrywy? to bardzo interesująca opcja. Już napisałem do Pani Marzeny w tej sprawie - czekam na odpowiedz..

Rozumiem więc że pompa Jebao DCT6000 bo niezawodna i sprawdzona w działaniu.

Fotki pokrywy nie mam. Gdy byłem u nich w sklepie to powiedzieli, że robili takie pokrywy i żebym ewentualnie się zastanowił. Klasycznych pokryw nie robią, ani nie zabudowują stelaży, nie zakładają blatów. Polecają blat z płyty MFP.

W sprawie kaseciaka. Gdy czytałem posty dotyczące poszczególnych wersji to zwróciłem uwagę, na konieczność stosunkowo częstego, co tygodniowego czyszczenia gąbki. Tak się zastanawiam, czy istnieje możliwość skonstruowania takiego filtra, gdzie przepływ wody odbywa się nie grawitacyjnie, a dzięki podciśnieniu powodowanemu przez pompę. Jakaś zabudowa, uszczelnienie komory pompy ? Coś co wydłużyłoby pracę filtra od czyszczenia do czyszczenia.

Jeśli chodzi o akwarium to na 80% jestem zdecydowany na opcję z szybą 12 mm + wzmocnienia wzdłużne + poprzeczka (tak żeby lepiej spać ;). 20% pozostawiam na pocienienie szkła do 10 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Cześć. Moim zdaniem filtracja z sumpem w tak małym akwarium -450l mija się z celem. Duże straty energii elektrycznej. Bo woda trafiając do sumpa będzie się wychładzała. Nie potrzeba w w takim zbiorniku 100l filtracji. Ale to moje zdanie. Ja mam u siebie filtrację kasetową. Zbiornik 230x70x65 więc trochę większy. Wymiary kasety filtrującej to 25x23. Gąbka przez całą wysokość kasety. Wysokość 55cm. O grubości 5cm + do tego nam Narurowca - 3 korpusy ze sznurkami. I to jest moja cala filtracja zbiornika 1047l. Wodę nam ładną i uważam, że bez Narurowca też by się obeszło. Plusy takiej filtracji - woda nie opuszcza akwarium, zatem nie ma strat ciepła. No i czyszczenie filtra- 5min i po robocie   
    • Po co Ci aż 4 komory w sumpie? 3 w zupełności wystarczą, 1 - gąbki, 2 - ceramika, K1 etc... 3 - pompa. Gąbki w pierwszej komorze wstaw odwrotnie niż na rysunku czyli od dołu 10ppi na nią 20ppi i na wierzch włóknina, 30ppi wylatuje bo będzie Ci się to szybko zapychać. W takiej konfiguracji jak napisałem filtracja mechaniczna odbywa się na włókninie i ją wymieniasz raz lub dwa razy w tygodniu. Gąbek nie musisz wtedy długo ruszać i gdy zbierze się w nich szlam będziesz miał dodatkowe medium biologiczne. Włóknina tylko poliestrowa, inne pylą https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499 Możesz oczywiście użyć JBL Symec (kto bogatemu zabroni) czy innych wat akwarystycznych, ale te tapicerskie wychodzą o niebo taniej i co najważniejsze sprawdzają się. Pod gąbki i media w 2 komorze koniecznie daj kratki rastrowe, są dostępne z dystansami lub bez, wtedy możesz do niej przymocować trytytkami kawałki rurek PVC. Chodzi o to żeby pod mediami zostawić przestrzeń dla swobodnego przepływu. Jak słusznie zauważył @darianus gąbka z przegrody wylatuje. I żadnych łączonych narurowców i dwóch pomp w sumpie, znudziła Ci się sucha podłoga w mieszkaniu? Teraz odnośnie budowy rurki przelewowej, nic nie wspomniałeś co to ma być, mam tylko nadzieję, że to będzie działać na zasadzie syfonu (jest tego sporo na necie). Niezależnie jaki rodzaj wybierzesz to i tak sugeruję zbudować komin. U mnie to działa, skleiłem ze spienionego PCV "pudełko" otwarte od góry z grzebieniem na dwóch krawędziach i umocowałem w rogu akwarium. Rura przelewowa ssie wodę z tego pudełka/komina i w przypadku braku prądu, do sumpa zrzuci Ci tylko to co ponad krawędzią grzebienia plus pojemność komina. Komina nie musisz robić do samego dna akwarium. Przelew zbudowałem taki jak na poniższym filmie. Zmieniłem tylko wymiary rur, dostosowując je do własnych potrzeb. Z tego co pamiętam to rura ssąca i dalej ta co wpada do sumpa to 25mm, a ta najszersza to 75mm. Wszystko bez problemu do kupienia na Allegro. Takie zwiększenie wymiarów dało mi dużo większy przepływ niż pokazany na filmie. Dokładnie jaki, nie wiem nie mierzyłem. W każdym razie pompa Jebao DCP-6500 pracuje na 70% to chyba nieźle. Działa to u mnie już 3 lata, bez przerwy i nie raz zdarzały się wyłączenia prądu. Mogę potwierdzić, że jest to bezpieczne tylko trzeba wszystko dobrze policzyć i wykonać z głową. Poniżej do obejrzenia mój film z testów. Wykorzystałem tam pompę DCP - 2500 bo akurat taką miałem pod ręką. Powodzenia  (film ma 1.3 GB i może się dość długo ładować, ale cierpliwość cnotą akwarysty☝️🤣) 20220814_184535.mp4    
    • No właśnie dlatego to wszystko tak nakreśliłem, choć i tak jest trochę po łebkach, żeby wyeliminować wszystkie błędy. Niekoniecznie musi to być 45. Trochę się kierowałem tym, żeby ta gąbka zbierała przed pompa ostatnie syfki. Ale może jej tam nie być albo jakaś większą gradacja. Nie pomyślałem, że kubełki działają pod sporym ciśnieniem to przepchać wodę przez 45 nie problem. Tu jest inaczej
    • Nie znam się na sumpach ale zaciekawiła mnie ta gąbka ppi 45 włożona pionowo między przegrody. Nie obawiasz się zbyt dużych oporów przepływu?
    • Mam tylko test6 6 in 1 niestety Kh 120 mg/L pH 7.8 Twardość 500 mg/L Chlor 0 - 0,5 NO3 - poniżej 25 NO2 - 0   
    • Zrób test wody i podaj tu go do tematu 
    • Witam, Mam akwarium (240L) z 10 młodymi Saulosi od około miesiąca. Od 2 dni zauważyłem większą aktywność ryb. Pływają ławicą wzdłuż frontowej ściany akwarium lub w górę i dół obok grzałki (znajduje się na bocznej ściance).  Dwa dni temu nic nie robiłem specjalnego z akwarium, pokarm też bez zmian (jedzą normalnie i są wiecznie głodne). Rybki są młode, dopiero dwa samce się przebarwiają.  Czy powinienem się martwić ? czego to może być oznaka ? 
    • Witam. Jestem nowy na forum i serdecznie wszystkich pozdrawiam. Przeglądałem sieć i natrafiłem na ten temat, a że jest u mnie bardzo świeży i w niedalekiej przyszłości szykują się u mnie zmiany, postanowiłem tutaj poszukać pomocy. Aktualnie mam zbiornik 300L brutto (klasyk 120x50x50) w wersji ogólnej. Czyli roślinki, skalary i kilka drobniejszych gatunków. Ale tak jak napisałem powyżej, szykują się u mnie zmiany i w wersji słodkowodnej poważnie rozważam opcje Malawi i w nieco większym rozmiarze 450L. Wtedy akwarium już będzie z kominem, ale w chwili obecnej nie ma i niżej wyjaśniam jaki jest plan co do aktualnego zbiornika. Chciałbym przerobić filtrację. Teraz mam dwa kubełki: Ultramax2000 z dwoma prefiltrami narurowymi i Ultra 900 z prefiltrem HW-603. Sprawdzają się super, ale biorąc pod uwagę plany, chciałbym pójść w stronę sumpa. Zdobyłem dodatkowy zbiornik 160L brutto, który włożę do szafki pod akwarium (mam stelaż z zabudową, więc jest wolna przestrzeń przez całą długość akwarium). Rozmiary 100x40x40. Pomyślałem, że zbiornik jest wystarczająco duży, że mogę sobie wydzielić ze 40L na "akwarium" a resztę poprzedzielać przegrodami na sumpa. Jeśli to zrobię to zostanie mi na sumpa mniej więcej 75x40x40 czyli jakies 120L brutto. Najchętniej bym zostawił moje narurowce, ale nie spotkałem się z hybrydą narurowca z sumpem, więc pójdą pewnie do likwidacji. Będzie to konieczne z jeszcze jednego powodu. Akwarium nie ma komina ani zewnętrznego ani wewnętrznego. Będę budował rurkę przelewową i tak wyprowadzę wodę z akwarium. Przy zostawionych narurowcach musiałbym zastosować dwie pompy w sumpie: na wlocie żeby pociągnąć wodę czy to przez narurowca, czy bez niego i na wylocie. Ale czy to się sprawdzi? Można na rurce wlotowej w akwarium na odpowiednim poziomie zrobić otwory, które zapowietrzą układ gdyby pompa na wylocie się wyłączyła lub obie. Ale czy układ dwóch pomp się sprawdzi? Są ze sterownikami i można ustawić na wlocie i na wylocie osobne przepływy. W budowie sumpa chciałbym się wzorować na poprawionym na niebiesko projekcie z postu #23. Tylko nie robiłbym osobnej wąskiej przegrody na wlot, tylko łącznie 4 komory po około 16cm oddzielone podwójnymi przegrodami dwoma 2cm i jedną ostatnią 3cm z gąbką(przepływ najpierw dół, potem góra). Sporo informacji, mam nadzieję w miarę wyczerpujących, ale czy wszystko co ważne zapisałem - nie wiem.  Bardzo Was proszę o pomoc i  pchnięcie w odpowiednim kierunku. Wiem, że sporo kombinacji i być może złego myślenia, ale gdzie mam szukać pomocy jak nie tutaj... pozdrawiam  
    • Hej Demasoni bym sobie odpuścił, ponieważ to nie jest łatwy gatunek. Ja bym Ci zaproponował Metriaclime ....... MC przysłowiowe "ciapki" Gdzie samiec jest niepowtarzalny a samiczki akceptowalne  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.