Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Seba, no co ja mam Ci odpowiedzieć... Ty chyba żony nie masz... I tak mnie zaskoczyła bo myślałem skromnie o 150 cm i sama zaproponowała 200. :). Sam więc rozumiesz.... Choć zgadzam się, że 250 by lepiej wyglądało na tej szafce :D Ale są czasami takie rzeczy w domu o które już nie warto walczyć do upadłego ;)

Tomku, filtracja to będzie kaseta, nie mam miejsca w szafce na kubełek. A to już jakieś 20x20cm (lub 20x40) i wg mnie ciężko to ładnie wkomponować w tło. Ale nie mówię też nie bo jeszcze nie wiem jak wyjdzie kaseta w module i czy to nie będzie za duży głaz który przytłoczy akwarium.

Pozner - też się boję efektu z tym tłem. Może się uda, zresztą, wystarczy, że mi i rodzince się będzie podobać ;)

Wysłane z telefonu


  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ale się czepneli tych 50cm na szafce.

Piotrze żona ma rację , moim zdaniem 250cm na tej szafce by ją wykorzystało ale to już oceanarium w domu. Koledzy - to nie jest duży pokój i tak przy włączonym światełku w akwa telewizję będzie trudno oglądać bo wyjdą dwa "telewizory" ;)

Akurat bywam u Piotra i wiem jak duży jest ten pokój gdzie to stoi. 

Piotrze kibicuje tobie z całego serca.

Teraz moje zdania:D

pomysł z ukryciem kasety w module sięgającym powierzchni wody jest przedni ale nie dla ciebie -to rozwiązanie dla Darka grabca i Adama troad - czyli dla baniaka z oglądem z obu stron a więc bez tła.

U ciebie raczej tło musi być  więc naturalnym jest by kasetę ukryć w tle 3D.

Wystarczy taka pod DCT4000 o wymiarach wewn, 

- grubość schowana w 3D - 10-14 cm  tu trzeba podyskutować bo Rafał robi szablony kaseciaków pod trzy różne wymiary baniaków - na pierwszy ogień idzie 112-120l

długość kasety  12+18cm = 30cm

wysokość kasety taka by jej dno wypadło 5-10cm nad piaskiem w szkiełku. więc ostatecznie 14x30x45h

To doskonale da się ukryć w tle 3D.

W sprawie wydrążonych w środku modułów mam innego pomysła:D ale to na razie na telefon rozmowa.

Opublikowano

No ale kaseta w module to jeden problem z głowy - nie muszę martwić się o wzmocnienie wzdłużne i tło mogę choćby przykleić do szyby. Zbuduję moduł to pomyślę czy nie jest za duży :)
Za to to o czym rozmawialiśmy zaintrygowało mnie i chyba spróbuję...

Wysłane z telefonu

Opublikowano

Piotrek, nareszcie się za to zabrałeś :) Wiem, że co nie wymyślisz, to będzie zrobione dobrze i będzie wyglądało fajnie.

 

Co do miejsca na szafce, to Panowie, jak wiecie akwarium jest duże po postawieniu przez jakieś 3 miesiące, później się przyzwyczajamy i zaczynamy myśleć o większym. Żona Piotra jest pragmatyczna i jak widać po wymiarze szafki przewidziała taką możliwość dając Piotrkowi szanse na dalszy rozwój ;-)

Opublikowano

A jak wygląda sprawa z szafką w środku,tzn.czy ona spokojnie wytrzyma taki ciężar bo to chyba nie jest typowy mebel pod akwa.Pytam bo mam coś podobnego w pokoju i po zobaczeniu twego wąku zaświtał mi w głowie genialny(szatański) plan na nowe akwa z malawi,tylko że moją szafkę na pewno musiałbym wzmocnić z tyłu płytą bo plecy ma chyba z paździerza.

Opublikowano

A to ciekawe, bo każdy gość jak pierwszy raz widzi szafkę to też pyta czy wytrzyma :)
Szafka jest z płyty 25mm. Łącznie z plecami, wmontowanymi między ścianki,których jest 6 szt. Obciążeń nie liczyłem ale zakładam optymistycznie, że wytrzyma ;)

Wysłane z telefonu


Opublikowano

Nic się nie stanie TV nad akwarium pod warunkiem że cała powierzchnia jest nakryta. Jeżeli chodzi o samo akwarium to fajny rozmiar ale wiadomo szkoda nie wykorzystanej szafki ( żonka z czasem sama się o tym przekona ;-) - trza dać jej czas na to). U mnie żona nie chciał ściany oddać bo koty muszą miec gdzie drapać ;-) plus jeszcze miała podobne plany do twojej żony żeby po 30cm po bokach było sporo miejsca. Bo że niby lepiej to wygląda. Oczywiście na to nie poszedłem i poszedłem na mały kompromis. Dzisiaj żona mówi jest super i drapak mógł by byc gdzie indziej ;-). 

Tak czy siak mleko jest juz rozlane ;-), pomysł z dnem 3D jest super. Ja bym włożył piankę co idzie pod panel bezpośrednio na dno i na to położył cement. Nawet będziesz mógł dając kamienie łączyć fajnie dno z tymi kamieniami. Chodziło mi to po głowie i sam nie wiem czemu tak nie zrobiłem , hmmm. 

Opublikowano

Właśnie tak myślałem, żeby podłożyć pcv 3mm i na to rzeźbiony styropian i już w akwarium kłaść zaprawę, ale w sumie to co piszesz, żeby cx5 dać bezpośrednio na pcv/piankę to w sumie całkiem dobry pomysł. Muszę to przemyśleć :)

Wysłane z telefonu


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.