Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1/  Dwa największe środkowe moduły tła, nie da się ukryć, są dosyć płaskie. Mniej ważne jest, co jest czym, istotniejsze jest co na co wygląda. Moim zdaniem, jeśli przewrócisz dwa strzeliste głazy – tło będzie wyglądało na płaskie – więc nie jestem za ich przewracaniem.
2/  Masz 3 łączenia tła. Prawe wygląda bardzo dobrze – jest nawet wizualną atrakcją.  Centralne wygląda kiepsko, a lewe jest niewidoczne. Zasłonięcie loterii (tak jak jest teraz) strzelistym głazem nr 1 – jest fajne. Strzelisty głaz nr 2 (czyli lewy) – przesunął bym na środkowe łączenie tła (w takiej pozycji jak jest, tzn pionowa krawędź z prawej).  Powstałaby kompozycja: 2 strzeliste głazy z pionowymi krawędziami skierowanymi na zewnątrz, między nimi można „nawalić gruzowisko” (być może częściowo z kamieni, które już są w zbiorniku). W takim układzie prawa połowa akwarium powinna być zdecydowanie mniej "zakamieniona"
3/  Najładniejsze kamienie „same w sobie” to: środkowy (już widzę jak pod nawisem w prawej, samiec majstruje sobie jamę) oraz „siedzący zając” (kamień ostatni z prawej, bez podpórki wyglądałby obłędnie).

Opublikowano

Spiochu, czy mógłbyś napisać jaką masz max wysokość tego modułu na dnie? Przyznam szczerze, że to dość ciekawy pomysł.

Opublikowano

Dziękuję za porady. 

Iglic nie będę przewracał bo przecież pierwsze porady przy przedstawieniu się to "daj wyższe kamienie" ;) Chyba nie będę ich też ruszał, ale zgodnie z sugestią tom77 zrobię jeszcze jakiś wysoki aby postawić go pośrodku i zakryć "pęknięcie" tła. 

Zajączek jedzący kapustę  też na razie tak zostanie ale faktycznie, nie będę tam już walił dużej ilości kamieni. Myślę jeszcze, żeby zrobić jeszcze jeden moduł klejony do bocznej szyby, żeby zasłonić cyrkulator, który prawdopodobnie będzie tam umieszczony. Wtedy te trzy kamienie będą miały sprawiać jeden większy pęknięty na 3 części. Ale to się dopiero zobaczy.

P60922-231120-1600x1200.jpg

@Lee - ma około 5 cm i nie, to nie jest dobre rozwiązanie bo już teraz mam problem, żeby wstawić tam jakieś moduły :( Chociaż wizualnie, po odkopaniu części dna przez pyszczaki,  może wyglądać nieźle. 

P60928-205736-1024x768.jpg

 

Mam teraz niezapowiedzianą przerwę przez chorobę :(

A tak off-top - muszę poszukać piasku takiego jaki ma egon44 bo jest super. 

Opublikowano

Małe pytanko bo nie zauważyłem lub nie doczytałem żebyś coś pisał na ten temat...

Moduły będziesz malował pod kolor tła?

8 godzin temu, spiochu napisał:

A tak off-top - muszę poszukać piasku takiego jaki ma egon44 bo jest super. 

Miło czytać że podoba się tobie mój piach...

Tak więc zapraszam do siebie z wiaderkami po jego zakup tak jak zrobił to kolega Adam(Troad:P hehe

Swoją drogą Adamowi też przypadł do gustu ten piasek gdy go tylko na żywo zobaczył,więc od razu brał łopatę do ręki i ładował do wiaderek ;),a o śmiesznej cenie jaką zapłacił za niego nie wspomnę :D...

Również przepraszam na OT...

Opublikowano

Oczywiście, że będą malowane, możesz je zobaczyć na wcześniejszych zdjęciach. Ciut za daleko mam do Ciebie a do czasu Pokrzywnej, skąd miałbym niedaleko, chciałbym już odpalić akwarium. :)

Wysłane z telefonu



Opublikowano
7 godzin temu, egon44 napisał:

 ;),a o śmiesznej cenie jaką zapłacił za niego nie wspomnę :D...

Ja również pozwolę sobie na mały OT.
Było to 5 złotych polskich za 6 wiaderek 10L ;) (więc paliwo było kilkukrotnie droższe). Piotr pewnie coś znajdzie w swojej okolicy. Jeszce raz dzięki Andrzej za spotkanie i pomoc.
Ja jeszcze niestety dalej stoję, teraz głównie z powodu braku czasu :( Męczy mnie to już, że tak to długo trwa.

A co do tła. Śledzę postępy i kibicuję jak pisałem.
Może jestem ostatnią osobą która powinna coś krytycznego pisać, bo mnie jak na razie nic mi nie wyszło (a to co wyszło to poszło w .....),
ale nie do końca podoba mi się faktura tła którą uzyskałeś. Wg mnie nie wygląda tak naturalnie jak mogłaby, natomiast, kamienie spoko;)
Jak rozumiem będziesz jeszcze to cieniował więc efekt będzie dużo lepszy.
No i druga rzecz, sporo miejsca jednak zabrałeś tym tłem, a z tego co widzę to jeszcze dojdą kamienie. No ale wiem, masz Mbunę.

Szkoda że nie dam rady wybrać się do Pokrzywnej. Bardzo bym chciał pogadać na żywo i poznać Was. Pomijając przyjemny aspekt chmielowy, merytoryczne dyskusje dla mnie mogły by być szczególnie cenne jeszcze przed wystartowaniem baniaka, dokładną obsadą, karmieniem ,itp.

Ech... może następnym razem.

Opublikowano
.No i druga rzecz, sporo miejsca jednak zabrałeś tym tłem, a z tego co widzę to jeszcze dojdą kamienie. No ale wiem, masz Mbunę.

Czy dużo? 4 cm minimum i 9 cm maksimum w jednym miejscu. Średnio 5-6 cm licząc z 3mm PCV ;) Wydaje mi się, że przy styropianie ciężko zrobić mniej ;)
Oczywiście to głębokość środkowych części, po prawej kaseciak ale pod spodem jest grota. Po lewej też szeroko bo chyba zrobię tam skimer, ale i tak na dole jest podcięcie, żeby nie zajmować dna.

Mi tam faktura wydaje się w miarę naturalna a nawet jeśli nie to takiej wersji będę się trzymał bo nie zamierzam robić tła jeszcze raz :D

Wysłane z telefonu

Opublikowano

Będziesz musiał odsuwać kaseciaka do czyszczenia gąbki? Jak rozumiem jest wciśnięty pod wzmocnienie. Jak to rozwiązałeś? Jakie mocowanie? Pytam bo w przyszłości też mnie to czeka i również zastanawiam się nad własnym tłem. Po tym jak Deccorativo namówił mnie na budowę kaseciak uwierzyłem w siebie i jestem gotowy podejmować takie wyzwania.

Opublikowano

@Paweł83 - do czyszczenia gąbki nie będę musiał ruszać kaseciaka. Będzie to tylko potrzebne aby włożyć/wyjąć pompę/ceramikę/TMBT. Filtr wisi na wzmocnieniu wzdłużnym nad dnem aby przy odsuwaniu nie dostał się za niego piasek.

P60930-132707-1024x768.jpg

P60930-132730-1024x768.jpg

 

Zrobiłem ostatni kawałek tła i zgodnie z zapowiedzią jest tam miejsce na małą pompkę aby powstał skimmer. Na wllocie zamontuję kawałek czarnej gąbki i powstanie mikro-turbo-kaseciak ;) zbierający z powierzchni.

P60930-222712-1024x768.jpg

 

Poza tym dorobiłem jeszcze kamieni i teraz całość prezentuje się jak poniżej. Żona kazała dorobić jakiś malutki na prawą stronę ;) I zgadzam się teraz, że środek tła mógłby być bardziej wypukły i wyrzeźbiony :( Ale niech tak zostanie, będzie więcej miejsca do pływania dla pyszczaków ;) Tym bardziej, że 47,6 cm szerokości to nie jest to co pozwala na jakieś szaleństwa :(

P60930-231225-1600x1200.jpg

P60930-231449-1280x960.jpg

P60930-231508-1600x1200.jpg

P60930-231456-1600x1200.jpgP60930-231529-1280x960.jpg

P60930-231543-1600x1200.jpg

P60930-231633-1280x960.jpg

P60930-231702-1600x1200.jpg

 

Oczywiście wszelkie uwagi, szczególnie krytyczne, mile widziane :)

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • 1. Preparaty z aloesu są genotoksyczne/rakotwórcze i zakazane w PL od 2022 r (dla ludzi). Pewnie brak regulacji dla ryb... 2. Boję się też, że jeśli "coś ogranicza rozwój glonów" i zmienia kolor, to jest jakimś barwnikiem/dezynfektantem, a te skuteczniej uszkadza delikatniejsze komórki skrzeli ryb niż komórki glonów.  3. Jeśli na mikrofibrze się dużo zbiera + zielone to wskazuje to na biologiczne pochodzenia zmętnienia. Filtracja zaczyna dojrzewać  
    • Przy okazji moich ostatnich niemiłych przygód po wprowadzeniu ryb do zbiornika nieco czytałem o kuracjach Protosolem i pojawiały się tam opinie, że jest on skuteczny ale przy podawaniu z pokarmem. Podobnie do Twoich Acei u mnie zachowywał się samiec Dimidiochromis Strigatus. Coś tam niby jadł, ale często jedzenie wypluwał.  W związku z tym, że było to w czasie kiedy i tak prowadziłem kurację Protosolem (zgodnie z instrukcją producenta) postanowiłem podawać ten lek rybom przez tydzień również z karmą. Najpierw przegłodziłem je dwa dni. Coś tam jadły tego pokarmu, większość raczej wypluwały. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktyczne działanie leku ale po skończonej kuracji pan Dimidio zaczął lepiej jeść a po zakupie pokarmu Aller Futura je już bardzo ładnie i przestał mieć wklęsły brzuch. Mam nadzieję, że tak już mu zostanie.
    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.