Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Udało mi się znaleźć chwilę czasu, więc opiszę jak i czym wykonałem tło w jednym dłuższym poście krok po kroku.

Jak większość z nas wie tła są drogie,a niektóre kosztują więcej niż samo akwarium. Dlatego przy okazji mniej więcej zrobię kosztorys tła.

AD1. Co potrzebowałem :

  1. Spienione PCV 148x46x0,2cm koszt 50zł z dostawą
  2. Styropian 2x 100x50x5cm koszt 15zł
  3. Farby akrylowe lub emulsje akrylowe + pigmenty koszt około 100zł
  4. Marker 2zł
  5. Zaprawa CX5 35zł
  6. Kilka pędzli, różnej wielkości. 10zł
  7. Coś do wycinania Styropianu
  8. Kawałek foli malarskiej
  9. Sylikon akwarystyczny

Kilka z tych rzeczy znalazłem w garażu więc koszt na wstępie już się zmniejszył.

AD2. Plan działania :

Pierwszym problemem jaki napotkałem, było pytanie czym wycinać styropian.

Noże bardzo "syfią" , a małe kawałki i gródki styropianu walają się wszędzie. W sieci znalazłem rozwiązanie, był nim nóż termiczny. Oczywiście ceny w Polskich sklepach od 100zł w górę, więc rozglądałem się na zagranicznych portalach. Tam wpadłem na nóż termiczny w kształcie pióra. Cena około 70zł, ale czas oczekiwania 4tyg. Jednak idą myślą "Polak potrafi", wpadłem na pomysł aby użyć ... Lutownicy.

Okazało się to strzałem w "10"

AD3. Przechodzimy do pracy :

  1. Na styropianie markerem rysujemy wzory "kamiennych" modułów.
  2. Czekamy aż lutownica się nagrzeje i zaczynamy według wzoru wycinać moduły,
  3. Gdy już mamy wycięte obramowania, zaczynamy wycinać wgłębienia, podcinać krawędzie, według własnego uznania,
  4. Trzeba pamiętać, iż moduły "traktujemy" lutownicą z góry i po bokach. Dolna cześć będzie przyklejana, nie ruszamy jej,
  5. Wycięte "kamienie" układamy na PCV według własnego uznania, tak aby stworzyć fajną "mozaikę"
  6. Przyklejamy moduły na sylikon akwarystyczny.
  7. Po odczekaniu 2-3h, moduły już się solidnie trzymają, więc przechodzimy do nakładania zaprawy.
  8. Zaprawę nakładamy w trzech turach :

Najlepiej do nakładania użyć większego pędzla, przy drugiej warstwie można nakładać warstwę ręką w rękawiczce ogrodowej

  • Pierwsza warstwa, bardzo wodnista i zostawiamy na około 24h,
  • Druga warstwa, gęsta i również zostawiamy na około 24h,
  • Trzecia warstwa również wodnista ( ostatnia ma za zadanie pokryć nasze niedopatrzenia i ubytki), również odpoczywa około 24h.
  1. Kiedy warstwa jest już twarda, najlepiej przy użyciu węża ogrodowego, kilkanaście razy opłukujemy tło wodą,
  2. Powtarzamy tę czynność kilkukrotnie, aż uznamy że zaprawa jest wystarczająco mokra i nie pochłania już wody,
  3. Odczekujemy 2-3h aż tło wyschnie i szykujemy sprzęt do malowania,
  4. Farbę nakładałem, w sposób "dziobania", (lekko zamoczona, końcówka pędzla w farbie, nakładana przypadkowo w różnych częściach modułu). W swoim tle użyłem, farby czarnej, białej oraz 3 pigmentów (pomarańczowy, żółty i zielony), zostawiając przy tym trochę miejsca aby sama zaprawa, która też ma ładny kolor była widoczna.
  5. Następnie odstawiamy tło na kilka godzin aż farba wyschnie.

 

Tło gotowe :)

Zdjęcia z tworzenia i efektu końcowego znajdują się w załącznikach lub zdjęciach w postach #1, 19, 32, 35, 37

 

 

 

 

 

Opublikowano

Kurcze, bardzo ładnie to wygląda ale ja cały czas obawiam się wyporności takiego tła. Może dlatego że próbowałem je włożyć do zalanego wodą akwarium i po kilku próbach zrezygnowałem. Kolejne pytanie jakie mi się nasuwa to trwałość połączenia wykonanych modułów silikonem ze spienionym PCV, do kaseciaka silikon był stanowczo odradzany.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja zakładałem tło w pustym baniaku, ryby musiały popływać w wannie :-)

Co do klejenia modułów do PCV trzymają się one bardzo dobrze nic nie odpada :-)

Opublikowano

Nie możesz włożyć tła na mokro, bo przede wszystkim trzeba je przykleić do tylnej ściany, wyporność można niewelować przez robienie otworów z tyłu i zalewanie ich zaprawą z piaskiem np. Cr65.

Opublikowano
Dnia 6.08.2016 o 09:12, py1szczak2 napisał:

. Może dlatego że próbowałem je włożyć do zalanego wodą akwarium

..podstawowy błąd! Jeżeli masz ryby to spuść do jakiś zbiorników wodę, zostaw 10-25 cm wody nad piaskiem, odsuń ręką piasek od tylnej szyby i wszystko będzie OK. Jeżeli masz tło ze styropianu czy pianki a powleczone zaprawą i włożone na styk między dno a wzdłużne wzmocnienie to bądź spokojny. Do tego punktowo silikonem to śpisz spokojnie. Ja mam dokładnie tak zrobione i jest OK już kilka lat.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Nowe akwarium więc czas na nowe tło :-) 

Co sądzicie o takich modułach ?

 

Czy zrobić bardziej okrągłe ? W sensie mniej wcięć ?

IMG_20170327_170229.jpg

IMG_20170327_180318.jpg

IMG_20170327_180528.jpg

Edytowane przez Merlot
Opublikowano

Powiem tak - niedawno robiłem podobne i "na sucho to słabo widać" dopiero jak się je już obrobi, że zaczynają przypominać kamień, skałę to już to jest dobrze i będziesz zadowolony !! :e_biggrin: Sądzę jednak , że to co zrobiłeś dobrze już zaczyna wyglądać. A masz koncepcje jak ma całość wyglądać !? 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Mam zaklejony tył akwarium czarną folią, chce obudować kaseciaka mniejszymi modułami, zaś w pozostałą część powklejać kilka większych modułów 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.