Skocz do zawartości

Nieudane przenosiny ze 120l na 340l


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Luki... ja to wszystko wiem, wez jednak pod uwage ze mieszkam w UK i nie mam dostepu do sklepu z linku. Tutaj niestety nie znalazlem potrzebnych czesci. Do tej pory prime wystarczal i nigdy nie pomyslalbym ze bede potrzebowal ustrojstwa, a juz napewno nie byl to nr na liscie zakupow skoro mozna inaczej. Zdaje sobie sprawee z tego ze nabroilem nie mniej jednak czasami tak bywa kiedy ktos dopiero zaczyna.

Opublikowano

Nie żle mnie skołowałeś kolego.


Na start baniaka ale i na przenosiny biologii czyli na przeszczep nie daje się od razu do kubełka.


Purolite A520E

zeolitu



Jak to damy razem z uzdatniaczem kranówy typu Prime czy AmQuel ( takie detoksykujące NH3/ NO2/ NO3 to już nic nie wiemy o tym co na prawdę dzieje się z cyklem nitryfikacji.

Moim zdaniem nie zabiłeś tej biologii bo nawet jak kubeł stał by przez 24 godziny to i tak nie zdążył się wytworzyć siarkowodór.

Przełożyłeś nie pełną biologię ze 120l - wpuściłeś dodatkowe ryby - to spowodowało wahnięcie biologii.

Moim zdaniem właśnie dochodzi cała i w zdrowiu do pełnej formy.:D

Na PW podałem co dalej czynić. Szczególnie korzystaj z tej rady by zakupy robić w Polsce:D to i ustrojstwo zbudujesz tanio.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zamieszczone przez Pandziak Zobacz posta

cyt: "Pytanie tylko czy dac caly kg czy polowe ?? Juz niedlugo upragniony start 340l

...masz zamiar to dać do nowego baniaka?"


cyt: "...doczytałem teraz we wcześniejszych postach,że potrzebujesz do 340 litrów. Pierwsza rzecz to jest to ,że na 340 powinno wystarczyć 1/2 kg ( zależy jeszcze od wysokości NO3). Druga sprawa to pytanie po co chcesz teraz to znaczy w momencie zmiany zbiornika? Przecież nie wiesz jakie będziesz miał NO3?"


...to są cytaty z Twojego tematu "purolitr czy nitratex ?? krysztalowa woda + ograniczenie no3 "


Zamieszczone przez Pandziak Zobacz posta

cyt" Moze i racja ze to troche zapobiegawcze ale to chyba nie mozliwe ze bede mial ponizej 20ppm. A przejrzystosc jednak tez wazna"


cyt"...jednak proponuje poczekać na wyniki NO3 w nowym zbiorniku. Dojdzie Ci sporo wody i sporo podłoża. Włożyć purolite zawsze zdążysz. Co do klarowności wody to temat trochę demonizowany. Ale pewnie wszystko zależy od tego jaką wodę się ma , jakie złoża w filtrze itp. Ja po włożeniu specjalnej różnicy nie zauważyłem ale to dlatego ,że i bez purolite miałem bardzo krystaliczną . Ale to już inny temat. Wracając do tematu umieszczenia purolite w filtrze to zrobisz jak chcesz..ale ja radzę abyś poczekał na wyniki z nowego zbiornika."


..i przeczytaj swój następny post w tamtym temacie. I tak zrobiełś po swojemu:)

Opublikowano

Ehh... niestety masz racje. Poniekad to wina mojej zony "zrob tak zeby juz bylo na gotowe" no to teraz mam gotowe...


Purolite juz wyjety, kubelek wystartowal. Mam nadzieje ze rano bedzie duzo no3 :)


Taki paradoks

Opublikowano

Sytuacja po podmianie wody be prime korzystajac tylko z wegla wyglada nastepujaco


Nh4 0.05

No2 0.01

No3 lekko sie zabarwilo 1



Podmiana okolo 40-50%


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tytuł tego tematu trzeba zmienić na:D


Udane przenosiny ze 120l na 340l:D :D


Cały czas miałeś dobrą biologię choć wahnęła się jak każda gdy przeniesiemy tylko jej część i w nagrodę dołożymy ryb:D

Ten stojący 6 czy 12h kubeł nie miał żadnego wpływu na to co się działo - biologia była super ale na 120l

Ci Anglicy nawet nitryfikację mają ciut inną tak jak i ustrój - Królową.


U nas przeważnie w takiej sytuacji kuleje II etap nitryfikacji i wykrywamy nieco zwiększone NO2 w United Kingdom :D kuleje I etap i to bakterie Nitrosomonas nie radzą sobie z amonem i amoniakiem:D :D to mnie nieco zmyliło.


Nie mierz już NH4 wcale.

Karmimy ryby normalnie czyli 2x dziennie po tyle by zjadały w pół minuty i żebrały jeszcze:D raz w tygodniu cały dzień głodówka. Nie przekarmiaj tylko podziel role raz karmi żona raz ty. - ach te baby - są super:D

Nie robimy już podmian wody tylko gapimy się na rybcie:D

Za tydzień pomierz NO2 i NO3 i w zależności od wyników NO3 albo dalej nic albo podmiana albo Purolite do kubła.


Pochwal się jak to nieudane 340l wygląda - może jakaś fota? po całości bo jak na razie tylko angielskie kupy oglądałem.


powodzenia w hodowli życzy decco:D

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.