Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, adamuskus82 napisał:

Więc co zawsze będę miał wykrywalne nh4?

Chyba że jak biologia się wzmocni to wtedy będzie nie wykrywalne.

Biologię po miesiącach stabilizacji masz super-extrazajebistą:D i lepsza już nie będzie.

Test JBLa masz wadliwy:D jest za czuły i mierzy wartości laboratoryjne.

Kup test na NH3/4 Tetry. :( wtedy będziesz miał zawsze 0  tak jak ten koleś.

cyt

" KATEGORIA NH3/NH4
Producent - Tetra
Nazwa testu - Tetratest NH3,NH4 Total Ammonia
Wartości wykazywane przez skalę barwną:
0 ; 0,25 ; 1,5 ; 3.0 ; 5.0 mg/L
ilość kolorów na skali barw / wykazywanych wartości: 5
Trudność wykonania testu: dziecinnie proste
Łatwość odczytu zmierzonej wartości: dziecinnie proste, poprzez porównanie zabarwienia próbki z kolorami ze skali barwnej.
Własne wnioski:
Ten test zawsze i wszędzie wykazywał mi wartość ZERO, w każdym z akwariów, dlatego mu nie wierzę, i go nie polecam. Nie miałem do czynienia z innymi testami NH3/NH4 zatem nie potrafię się wypowiedzieć, czy ta skala jest dokładna, czy też to jest rozrzut przypominający rozrzut z radzieckiego karabinu maszynowego.

żródło

  http://www.akwaswiat.net/testy-kropelkowe-porownanie-t-7303.html

 

Zwróć uwagę na skalę  Tetry - wszystko co poniżej 0,25ppm NH4 ten test pokazuje jako 0 ZERO zerowe.:D - będzie Pan zadowolniony i nie będzie robił podmianek pod wynik NH4 tylko jak my wszyscy pod wynik NO3.

Test JBLa NH4 jest super czuły a pierwszy kolor to nie jest 0,05ppm tylko <0,05ppm oznacza to że jeśli jest w baniaku

w realu 0,04ppm ale i 0,001ppm amoniaku to on pokaże ten pierwszy kolor  więc daj sobie siana z tym oczekiwaniem na wynik zerowy bo go w tym teście nie ma:D.

Ryby w każdej sekundzie wydalają skrzelami do wody amoniak NH3 a bakterie nitryfikacyjne nie działają z szybkością naddzwiękową więc zawsze amoniak i amon są w wodzie akwariowej i  test JBLa  jest właśnie do akwarium z rybami a test Tetry nie jest do akwarium z rybami bo wartości które mierzy w swoich górnych poziomach to już bez żywych ryb, a ten pierwszy znaczący kolor = 0,25ppm to raczej tylko przy starcie baniaka i nawet nie wiadomo kiedy baniak dojrzały bo jak zejdzie do 0,22ppm to on pokaże 0.

Takich testów które ci zawsze pokażą ZERO jest więcej.

Karmienie ryb zmień:D - nie 3x dziennie jak było i nie raz dziennie jak jest - tylko 2x dziennie po tyle by w 30sek znikało a w piątek dzień głodówki albo w inny dowolny. Na dnie nie ma prawa zostawać ani drobina pokarmu.

 

 

Opublikowano

Dzięki Henryku za dogłębne wytłumaczenie występowania nh4 podczas robienia testów. Będę już tylko robił podmiany wyłącznie pod No3:).Powiedz mi jeszcze za jaki czas od startu baniaka można zastosować TMBT lub absorber na purolite?

Opublikowano
17 minut temu, adamuskus82 napisał:

.Powiedz mi jeszcze za jaki czas od startu baniaka można zastosować TMBT lub absorber na purolite?

TMBT można od razu dać na start biologii bo on nie ma wpływu na proces dojrzewania baniaka , a ponieważ rusza co najmniej miesiąc to już dawno baniak dojrzały i rybcie nawaliły tak dużo NO3 że kilka kubłowań trzeba zaliczyć zanim TMBT zwali azotany poniżej 10ppm na stałe.

Z Purolite A520E jest inaczej i ponieważ od razu zwala NO3 to nie można go dać przed zakończeniem cyklu dojrzewania baniaka bo tracimy kontrolę czy nam NO3 rośnie czy nie i zatem baniak dojrzały czy jeszcze nie..

Purolite dajemy jak po starcie biologia dojrzeje , ryby pływają NO2  na poziomie wykrywalności a poziom NO3 wyrażnie rośnie i osiąga poziomy 20-30ppm - wtedy wsadzamy tą żywicę i nazajutrz już nic nie ma azotanów:D więc zaczynamy się martwić poziomem PO4:cry:

Opublikowano

W naszych Malawi/Tanganika biotopach gdzie zbiornik jest bardzo silnie obciążany bo takie ryby mamy, a często też przerybiamy- to ja stosuję.

- 4mlTMBT/l wody w systemie czyli u ciebie w 300l baniaku oceniam że wody 240-250l  co daje 1litr TMBT.

Jeśli mamy nowy zbiornik i młodą mała obsadę można dać nieco mniej na początek np 0,8 litra. ale jak dasz za mało to nie ruszy a dokładka znowu rusza miesiąc więc czekając na efekt można dostać nerwicy.

Wkładamy w najsilniejszy przepływ minimum 600l/h w realu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A ja chciałbym natomiast zwrócić uwagę na filtrację - czy jest ona dobra i wydajna to sprawdzi się dopiero w praniu 🙂  Po pierwsze filtr UV na starcie nie jest zalecany - niepotrzebnie wydłuży czas dojrzewania zbiornika. Po drugie podwodna deszczownica (tak jak każda inna) tylko spowalnia przepływ wody z filtra, tak samo jak każde kolanko - zdejmij deszczownie, kolanko z wylotu filtra wewnętrznego wtedy uzyskasz dużo lepszą cyrkulację. A jeżeli już o cyrkulacji mowa to zmorą białego piasku będą widoczne odchody, które albo będą zalegać (przy niewłaściwej cyrkulacji), albo będą widoczne w czasie ich przemieszczania się wraz z nurtem wody. Z kolie białe kamienie szybko obrosną glonami (zielonymi albo jak to zwykle zaraz po starcie brązowymi) - ryby to lubią, ale będzie wyglądało to słabo na białym tle - takie uroki Malawi 🙂 
    • @Tomash Wpisz w SZUKAJ słowo ŚMIERDZĄCA , zaznacz WSZĘDZIE . Z najdziesz parę tematów z podobnym problemem. Może tam znajdziesz podpowiedz.  Masz link do strony na wszelki wypadek:  https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=śmierdząca&quick=1  
    • Hej. Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie bo podpowiem Ci w innej kwestii niż pytasz. Nie o parametrach ale też o komforcie dla ryb. Śnieżno biały piasek plus białe kamienie to nie najlepszy pomysł. Każdemu podoba się coś innego, wiadomo gusta są różne ale niestety rybą to się na pewno nie spodoba. Takie kolory będą odbijały mocno światło co wywoła stres u ryb. Nie będą się wybarwiać i na pewno nie będą się czuły dobrze w takiej aranżacji. Kolejna  ważną kwestią jest ułożenie skał. Masz ich za mało i są ułożone zbyt płasko Ryby z grupy mbuna żyją pośród skał, w grotach i na dużych powierzchniach skalnych. Pooglądaj naszą galerię, może będzie dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś co będzie dla Ciebie ładne a dla ryb funkcjonalne i chociaż trochę będzie przypominać naturę w której żyją. Trzymam kciuki👍
    • Dzięki za odpowiedź, wstawiam zdjęcie dla lepszego oglądu sytuacji.   Jeżeli chodzi o parametry to NO2  i NO3 niewykrywalne w testach, GH*d około 14, KH*d około 10, ph bliżej 7,6 niż 7,8 i CL2 zero.   Jeżeli chodzi o dojrzewanie to cykl biologiczny raczej się zaczął, bo to o czym nie wspomniałem to na początku wrzuciłem dwa sumiki tymczasowo aby produkowały minimalne odchody i też były bakterie w płynie na początku. BTW sumiki się mają dobrze, ale wiadomo suma nic nie zajedzie i nie jest miarodajny.   Kamieni nie chciałbym usuwać raz, że mi się podobają, dwa że dojechałem do końca budżetu. Więc jeżeli nie będę pewien, że są toksyczne to wolałbym ich nie usuwać.   W sobotę jestem umówiony z hodowcą na odbiór gromadki saulosi. Jak oceniacie ryzyko, jeżeli mierzalne parametry wody są ok, węgiel aktywny zainstalowany w filtrze wewnętrznym działa i sumy wyglądają normalnie? Z góry dzięki za pomoc!        
    • Wieczorową porą: Od zalania zbiornika minęło niecałe 2 m-ce. Ryby pływają już miesiąc, nawet nie wiem kiedy to minęło...😉 Podopieczni rosną w oczach. Są żarłoczni jak piranie. Mam wrażenie, że zjadły by ile bym im nie dał... Ładnie się wybarwiają, pojawiają się już dominujące samce które zaczynają się stroszyć między sobą i samicami. Na chwilę obecną wszystko hula bez problemu🙂 jak widać na zdjęciach udało się wychodować zielony dywan z którego ryby są zachwycone🙂 mam nadzieję, że pokryje większą powierzchnię modułów, wtedy efekt będzie super. Oczywiście nie wszystko zawsze musi być kolorowo... Po zarybieniu i nauce karmienia, różnych próbach, lepszych i gorszych zdarzało się, że część karmy spływała do komina. Kilka razy i w różnych ilościach😕. Skutkiem czego niestety pojawiło się zachwianie parametrów. Testy Kropelkowe JBL. (wzrost NO2 do wartość ok. 0,3). Na szczęście sprawdzałem wyniki codziennie i szybko zareagowałem podkręceniem stałej podmiany wody. Potem wlałem bakterie Prodibio. Zwiększenie podmiany wody niestety spowodowało spadek temp. w zbiorniku do niecałych 20°C. Zasilanie mam bezpośrednio z sieci i w zimie ma ok 8°C. Nie chcąc już obniżać temperatury wody w akwarium, przy stanie N02 na poziomie 0,2 zastosowałem trzymane w pogotowiu Sachem Prime. N02 wróciło do niewykrywalnego poziomu (<0,01) Także, było stresu przez dwa dni ale udało się obyć bez żadnych strat w rybach.  Jeszcze jedną, rzeczą z którą się borykam to ocieranie się ryb. Po przeczytaniu kilku wątków i zastosowaniu chyba już wszystkiego.  Zmiana pokarmu, mocne ograniczenie karmienia, w końcu głodówka, zastosowanie soli akwarystycznej, miałem też preparat Preis Carely Coly-podejrzewajać pasożyty. Nic nie pomogło i ocierały się wszystkie gatunki. Co dziwne nie było to od razu po wpuszczeniu do zbiornika (do nowych parametrów wody) lecz po jakimś czasie. Już teraz nie pamiętam ale pewnie zbiegło się to z wahaniem N02, obniżeniem temp i prawdopodobnie mogło to wywołać u nich stres i rozwój pasożytów. Nie chciałem od razu wlewać lekarstw, więc próbowałem wszystkie lżejszego co tylko wyczytałem w innych wątkach. Jednak pomimo poprawnych odchodów ryb, idąc w stronę pasożytów kończę leczenie Capisolem/Protosolem podawanym w karmie naprzemiennie rano/wieczór. Z tego co obserwuje to pomogło. Odbieranie występuje już rzadziej i nie z taką "natarczywość" jak wcześniej.  Oprócz w/w problemów wszystko śmiga, żyje, rośnie i ma się dobrze. Gratuluję dotarcia do końca lektury😉
    • Cześć kupiłem rybki pod tą nazwą z hodowli od Pana z czech jest ktoś mi wstanie powiedzieć czy jest to rzeczywiście ten gatunek ? Wiem że zdjęcie nie jest najlepsze spróbuję wieczorem przy innym świetle zrobić lepsze. Kupiłem 15 maluchów z myślą o redukcji ale teraz się zastanawiam czy to w ogóle będzie to 😅
    • Czyli jeszcze start biologiczny mógł się nie zacząć. Co to znaczy w normie? Podaj konkretne wyniki bo samo pH akurat jest OK.  Błąd. W trakcie dojrzewania wody w akwarium nie rób podmian. Może faktycznie te kamienie są przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Kamienie gipsowe faktycznie podnoszą pH  wody. Sprawdź pH wody w kranie.  Trudno mi to ocenić .  Może jednak warto dać inne kamienie  ? Choćby serpentynit ? Lub otoczaki?
    • Witam! Jestem w trakcie zakładania nowego malawi 100x40x40. Będzie tam dziesięć saulosi. Akwarium zalałem 2 tygodnie temu, wrzuciłem bakterie, mam dobrą filtrację (1400l/h kubełek z lampą UV, filtr kaskadowy jako mechaniczny + filtr wewnętrzny z węglem jako biolog). Chciałem za tydzień jechać po rybki, ale woda mimo, że kryształ to ma dosyć nieprzyjemny zapach. Podstawowe parametry NO2, NO3 w normie, pH 7,8. Zacząłem mieć podejrzenia co do kamieni czy to nie są one przypadkiem źródłem zapachu. Kamloty przywiozłem kiedyś z plaży z Chorwacji, są prawie białe. Może to głupie pytanie, ale czy kamienie mogą być źródłm zanieczyszczeń i czy mogą być groźne dla rybek? Zapach trochę przypomina gips. Kamienie przed włożeniem do baniaka wymyłem i odmoczyłem 24h. Wodę zmieniłem dwa razy po 30%. Proszę o radę bo nie chciał być wrzucić rybek w jakieś g...   Z góry dzięki za pomoc!!!
    • Dokładnie chodzi mi o ten  https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/tlo-slim-line-50a-river-l-50-x-h-45-cm  Ale znalazłem mniej więcej bo w szarościach podobny tylko że w całości 200x50 to może w tym kierunku pójde , zobaczymy 👍💪
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.