Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie otrzymałem zakupione w Chinach diody LED RGBW 4*3W


http://pl.aliexpress.com/store/product/20PCS-RGBW-RGB-W-4-3W-12W-LED-Lamp-Emitter-Diodes-with-PCB-star-heatsink-For/437561_32377616690.html?storeId=437561



f087d9278a3b24camed.jpg




całe 20szt ledów za 120zł :D pozwala to zbudować oświetlenie do każdego biotopowego akwarium bo ma potencjał 240W mocy ledowej oraz strumienia świetlnego 8400lm a co najważniejsze daje światło o niemal pełnym spektrum widma od czerwonego aż do niebieskiego w miarę równomiernie rozłożonego. Bardzo zbliżonego do spektrum światła słonecznego - czyli ideału światła dla człowieka - o Ra 100%

Pozwala to dać i dużo światła w morskim czy roślinnym biotopie z uwzględnieniem potrzeb roślin i korali z chlorofilu A i B jak i wybarwić wszystkie kolory naszych ryb, glonów i roślin.

W połączeniu ze sterownikiem Romka staje się uniwersalnym automatem oświetleniowym dla każdego biotopu - wystarczy graficznie zaprogramować dowolny cykl dobowy.

Pozwala dowolnie regulować cykl dobowy z płynną regulacją jasności i barwy światła białego dla każdego biotopu.

Zadowoli więc każdego.


Najbardziej mnie cieszy że nie jestem sam w tej budowie bo równolegle zaczyna także swoje światełko na RGBW kolega gofero68 z którym konsultujemy na pw nasze dwa różne rozwiązania ale na tych samych ledach.:D


Mam nadzieję że aktywnie włączy się w opis tematu.

Będę systematycznie w miarę postępu prac opisywał w szczegółach z wyliczeniami całą konstrukcję.


Moje założenia wstępne są takie.

- zasilacz montażowy 24V (+/- 10% <-to ważne by tą regulację miał) no i 150W Mean Wall ( bo te mogą stale być obciążone na full)

- dwa równolegle łańcuchy z szeregowo połączonymi po 8 szt diodami RGBW czyli razem 16 szt

- radiator po byku bo taki już miałem - z ogromnym naddatkiem przenoszenia mocy diod LED

pod baniak 120cm

post-14371-1469572925918_thumb.jpg

Opublikowano

Najbardziej mnie cieszy że nie jestem sam w tej budowie bo równolegle zaczyna także swoje światełko na RGBW kolega gofero68 z którym konsultujemy na pw nasze dwa różne rozwiązania ale na tych samych ledach.:D

Mam nadzieję że aktywnie włączy się w opis tematu.

Będę systematycznie w miarę postępu prac opisywał w szczegółach z wyliczeniami całą konstrukcję.



Ja również czekam na swoje ;)

Z budową ruszę pewnie w lipcu, będę miał wtedy więcej czasu.

Liczę na Waszą pomoc, bo w tym temacie to raczej zielonkawy jestem ;)

Opublikowano
Ja również czekam na swoje ;)

Z budową ruszę pewnie w lipcu, będę miał wtedy więcej czasu.

Liczę na Waszą pomoc, bo w tym temacie to raczej zielonkawy jestem ;)



Adam spoko jak pisałem na pw - pomogę.

Temat będę pisał jak dla kompletnego laika więc każdy zrobi swoje RGBW:D


Na początek zawsze są dwa pytania :


1/ ile szt tego dać na mój baniak

2/ od czego zacząć budowę.


Ad1 - zawsze pytam gościa ile miałeś przedtem świetlówek i jakich i czy jasność była ok , za duża , za mała na podstawie tego odszukiwałem kartę techniczną świetlówki i ile daje strumienia świetlnego jak jest nowa. Ponieważ świetlówka daje strumień światła dookulnie a dioda led tylko w jednym kierunku to wystarczy przyjąć 60-70% strumienia by led świecił tak samo jasno jak bywsza świetlówka:D O barwach i odczuciach bieli w ogóle nie gadamy.:D

Mocy w watach leda i świetlówki nie można porównywać absolutnie.

Jak wiedziałem ile lumenów gościa satysfakcjonuje - z parametru diody wiedziałem ile mu trzeba szt. - proste i nie trzeba szukać porad innych szczególnie jak jesteś pierwszy z tym rozwiązaniem.


Ad2 - W tym przypadku zaczynamy od rejestracji własnego konta na aliexpress ( to takie chińskie allegro) i kupujemy diody.

Przestrzegano mnie przed zakupem kartą płatniczą że to niebezpieczne ale po wnikliwej analizie sądzę że nie jest to niebezpieczne bo to nie CIA, Pentagon czy Kreml by hakerom chciało się włamywać do mojej karty i golić mi konto - tak samo płacę na allegro od lat licząc na zabezpieczenia bankowe, logowanie przez przeglądarkę bez zostawiania śladów i antywirus z szyfrowaniem operacji bankowych a o uczciwość chińczyka jestem spokojniejszy niż o wielu tych z allegro.

Zakupy na ali to bajka jedyna wada to czas realizacji - nie krótszy niż 2tygodnie od zapłacenia. Masz na bieżąco potwierdzenia wpłaty i wysłania towaru - potem tylko to czekanie.

Taka uwaga - często na ali ten sam towar u tego samego dostawcy raz jest po 47$ by za chwilę chińczyk wstawił go za 27$ - trzeba czasami kilka dni poczekać.


Jak już wiemy ile RGBW szt z 20 zamówionych wykorzystamy i mamy to zamówione to trzeba pogrzebać w szafkach:D


Mamy dwie drogi:

1/- albo w szafkach znajdziemy sprawny zasilacz od kompa, laptopa lub innego ustrojstwa i dostosujemy resztę pod ten zasilacz

2/- albo jak nie znajdziemy zasilacza to zaprojektujemy układ a zasilacz na końcu zakupimy dokładnie dopasowany pod projekt.


Nie robimy tak że kupujemy te diody i na pałę z allegro zasilacz 12V x wat .


Ad1. Nie nadają się wszystkie zasilacze stałoprądowe tzn drivery gdzie podane są tak parametry

"

Napięcie wejściowe: 85-265V 50/60HZ


Napięcie wyjściowe: DC 54-105V


Prąd wyjściowy stały: 600mA

"



Nadają się wszystkie zasilacze stałonapięciowe stabilizowane o napięciu wyjściowym od 12V do 36V i mocy wynikającej z ilości diod RGBW x 10W z zapasem mocy co najmniej 20-30%.

nadaje się więc zasilacz od laptopa np taki


Zasilacz ładowarka ASUS TOSHIBA 19V 6,3A 120W

ORYGINALNY ZASILACZ ŁADOWARKA ASUS 19V 4,74A 90W


ORYGINALNY ZASILACZ ŁADOWARKA ASUS 19V 4,74A 90W (5858226963) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img03.allegroimg.pl/photos/400x300/58/58/22/69/5858226963@@AMEPARAM@@03@@AMEPARAM@@58/58/22/69@@AMEPARAM@@5858226963



dla tego zasilacza 19V ilość diod w szeregu to 6 szt o łącznej mocy 60W


jak to liczyć dla innych zasilaczy?


Nap wyjściowe zasilacza /podzielić przez 3,2V = ilość szt diod zaokrąglone w górę.

dla zasilacza 12V wyjdzie 4szt

dla 15V - 5szt

dla 24V -8szt itd.:D


zawsze można spytać na pw lub mój mail w profilu:D


Jutro inne detale elektroniczne do zakupu.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Heniu czy warto mi zmieniać moje światełko na te nowe diody ?

Obecnie jest na 4 diodach RGB 10W

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Nie wiem czy gofero68 zbudował już swoje oświetlenie, ale mnie już moje udało.
Było to możliwe przy ogromnej pomocy Decco (Henryka). Jeszcze raz serdeczne dzięki.
Kupiłem dwa takie (http://allegro.pl/show_item.php?item=6312686547&snapshot=MjAxNi0wNy0yNlQwODo0MDo1Nlo7YnV5ZXI7NTBjM2NhN2VlOTRmNTdkZGE0N2E1MzBhNjM5NzRhZDA3NDI5NTkyMTQyZWI2MTliZWQzNTM2OGFiNDBhZjZlNg==) radiatory o długości 1.7m w komplecie z osłonkami z pleksi.
Do tego zasilacz 12V (http://allegro.pl/show_item.php?item=6251491420&snapshot=MjAxNi0wNy0yNVQyMTowNzoyMlo7YnV5ZXI7MDY1MzdkMjk4NGU5ZjJkMzgyZWJjMGYwYzBjMjA1Y2ZhNGZiMzczZjk3ZjcxZGZjNGUxMmZkMDk2YjMzOTI3Ng==) i sterownik LedDimmerPro.
Z 20 kupionych na AliExpres diod wykorzystałem 16. Ponieważ zasilacz jest 12V, są więc 4 obwody po 4 diody.
Ponieważ napięcie na czerwonym kolorze jest niższe, dla każdej czwórki diod na czerwonym dołożony jest opornik 5.7 ohma (http://www.tme.eu/pl/details/ax5w-5r6/rezystory-drutowe-5w/royal-ohm/prw05wjw56jb00/)

Po dłuższym świeceniu stwierdzam, że profil i diody prawie się nie grzeją. Nie wiem czy jest to zasługa profilu (jest on dość potężny jak na 8 szt diod), czy tez kleju termoprzewodzącego (http://www.tme.eu/pl/details/thermopox/kleje/amepox-microelectronic/thermopox-85ct/

), który polecił mi Henryk, czy też po prostu te diody aż tak się nie grzeją. Grzeją się tylko oporniki.

Końce zamknąłem niesymetrycznym kawałkiem kątownika aluminiowego. Na jednej stronie z otworem na przewód. Wszystko dookoła zalane jest szczelnie silikonem akwarystycznym. Trochę mało estetycznie, ale nie będzie tego widać ;)
Do środka wkleiłem dodatkowo takie tabletki  (http://allegro.pl/show_item.php?item=6320992105&snapshot=MjAxNi0wOC0wM1QxMDo0NTozOVo7YnV5ZXI7ODE1ZTU1ODQ3MmUwMzgxYjVjMGVmNGM2MjcxZDA4MGQ0NzlmMTExZjI5YzgxZTJkNDZiYjAxYjVjMzJlYjdlZg==), żeby wchłonęły wilgoć z powietrza po szczelnym zamknięciu całości i przy zmianach temperatury nic się ewentualnie nie wykraplało.

Świeci to jasno, nawet bardzo jasno. Zobaczymy jak będzie w działającym akwarium. 

troad-belki_led1.jpg

troad-belki_led2.jpg

troad-belki_led3.jpg

troad-belki_led4.jpg

troad-belki_led5.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A czy mogłbym prosić żebyś wyjaśnił jak podłonczyc taką listwe pod sterownik p. Romana.

Diody rgbw maja 4 styki? Czyli 4 kable i kazdy kabel podłanczamy pod osobny kanał? A zasilacz podłanczamy do kontrolera? Przepraszam jeżeli zadaje głupie pytanie . Wiem uparłem sie na power ledy ale po częsci to zasługa kolegi Deccorativo. Pozdrawiam serdecznie

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Na szczęście Romek zrobił sterownik 4ro kanałowy - dokładnie tak podłączasz jak piszesz.

Ale z ciebie maruda:D i po co ci to wiedzieć jak tych diod jeszcze nie kupisz w Polsce.

Na razie do nas dotarły taśmy RGBW ale od razu odradzam.

Ty mnie nie wrabiaj sam od początku chciałeś power ledy a nie moduły. Owszem ja tylko potwierdziłem że świecą lepiej i mocnej i to prawda.

Owszem są RGBW Cree po 40zł/szt i na tme.ue po 35zł/szt. ale te dobre i tanie co kupiliśmy z Adamem to nawet w Chinach zabrakło.:(

Chyba Adamowi zostało 4 szt i  mnie zostało 4 szt  a to wychodzi światełko LED 80W  i 3300lm z pełnym spektrum wybarwienia ryb :D

 

Opublikowano

A czy bylibyście chetni je odsprzedać? A jak nie to i tak pierwsze zakupy za okolo 2 tyg może sie pojawią ale w najgorszym wypadku skorzystam albo z 3w lub 1w z tym ze "studiuje" rozne wpisy tematy i niestety nigdzie nie zauwazylem jak takowe podłonczyc pod sterownik p. Romana bo.większosć osób korzysta z oporników i driverow a to troche ponad moje siły chyba ze ktos rozrysowałby mi schemat bo jakbym mial skorzystac z 1w to chciałbym miec biale zimne ,rgb i.do.tego cos dla roslin (ktorych narazie nie mam) albo te full spectrum badz troche red i blue . Wiem wiem Marudze ale taki juz jestem . I mam dobre checi

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Opublikowano
Cytuj

Po dłuższym świeceniu stwierdzam, że profil i diody prawie się nie grzeją. Nie wiem czy jest to zasługa profilu (jest on dość potężny jak na 8 szt diod), czy tez kleju termoprzewodzącego

To jest zasługa również tego, że :

Cytuj

Ponieważ zasilacz jest 12V, są więc 4 obwody po 4 diody

Bo zamiast 350mA (3,2-3,3V) przez diodę płynie około 180-200mA I(2,9-3,0V)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
12 godzin temu, maruda123 napisał:

A czy bylibyście chetni je odsprzedać?

 

Szczerze to wolałbym sobie je zostawić i mieć zapas na ewentualną wymianę
Drugą opcję nad którą myślałem, to dołożenie jeszcze jednej krótkiej belki z 4 diodami. Ponieważ zasilacz jest 250W to chyba powinien wystarczyć.

A propos marudzenia to może i ja trochę pomarudzę.
Przez krótki czas jak miałem to światełko włączone nad zalanym akwarium z moimi nieszczęsnymi kamieniami to miejscami powstawał efekt "dyskoteki".
Wzmocnienia działają trochę jak pryzmat (woda trochę też) i rozszczepiają światło na tęczę, falująca tafla wody potęgowała efekt migotania. Diody świecą szerokim kątem i jakby belki nie ustawiać to zawsze gdzieś na dnie lub fragmencie kamienia kolorowo migotało.

Przy świetlówkach takiego efektu nie miałem. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.