Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dobrze ale czy przy biologi tak bardzo jest nam potrzebnym tak duży przepływ, jeśli kolega ma falownik to nie widzę problemu aby zastosować 1 korpus.

Opublikowano

Kolega z tego co rozumiem to chce używać kubła jako biologiczno-mechaniczny. Co ma do tego falownik? Będzie dmuchał syf pod zasys ale jak ten będzie słaby to nic nie wciągnie. Jeden korpus to zdecydowanie za mało i po 2-3 dniach przepływ spadłby do 500l/h.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 4.03.2017 o 08:19, darkon napisał:

W korpusie, bez względu na to jaki weźmiesz gwint masz zwężenie do 1/2 cala. 1 korpus przytłumi FX.

Wytapatalkowane
 

A widzisz, o tym nie wiedziałem...

Dnia 4.03.2017 o 09:17, deccorativo napisał:

Ja tam lubię nie szablonowe rozwiązania ale technicznie perfekcyjne i proste.

Baniak masz piękny z czarnym tłem zupełnie nie doświetlonym - wykorzystaj to.

Masz dwa rozwiązania problemu prefiltracji do FX6

1/ W rogu z gąbki czarnej ppi45 zamówionej w WodaTechu  zrób filtr hamburski.od dna aż powyżej lustra wody a zasys kubła umieść w tej przestrzeni za gąbką. Zaleta - ani o drobinę nie stłumisz kubła . Wada - przy wyjmowaniu gąbki do płukania co 1-2 tygodnie nieco syfu poleci jednak na baniak ale po godzinie pracy  - po sprawie.

2/  Zrób filtr hamburski w obudowie - Sklej z pcv spienionego taką puszkę na gąbkę np 20 x 5 x h baniaka  a za nią przestrzeń na zasys  - efekt ten sam tylko ryb nie straszysz no i niemal syf przy wyjmowaniu nie poleci na baniak.

Dziękuję za uznanie Henryku :) To rozwiązanie jest tyleż proste, co genialne i nawet skłaniałbym się ku niemy gdyby nie to, że właśnie chciałbym nie trzymać takich wielkich gąbek w akwarium. Mam kaseciaka wg Twojego projektu i za nic bym go nie zmieniał gdyby nie fakt, że przy mojej aranżacji zbiornika strasznie zaburza mi cyrkulację. RW-8 nie dawał rady, siał mi tylko syfem po całym zbiorniku a kaseta nie mogła tego wyłapać. Musiałem założyć AC2000 z dużą gąbką i było o niebo lepiej, ale mam zawalony cały kąt w akwarium i wygląda to paskudnie. Chociaż ten filtr hamburski w obudowie... Hmmm... Chyba to przemyślę, jak nic innego nie zdziałam.

Sądzę, że widziałeś zdjęcie mojego zbiornika w galerii - za tym dużym kamieniem po lewej stronie dałoby się ładnie schować wlot wody nawet z założoną dużą gąbką - może w tym kierunku pójść?

Drugim argumentem za wywaleniem całej filtracji z akwarium jest to, że zbiornik, który przy wnoszeniu do mieszkania wydawał mi się gigantyczny, teraz jest... coraz mniejszy :D

 

Dnia 4.03.2017 o 09:55, darkon napisał:

Tylko, że ten JBL ma deklarowaną wydajność pompy 1400 l/h a FX6 3200 l/h a faktyczna jego wydajność to ok 2200l/h czyli podobnie do pompy 25-40 w narurowcu. A zostało już sprawdzone wielokrotnie, że jeden korpus tłumi przy takiej wydajności przepływ.

Czyli jednak dwa korpusy... Jeszcze przed chwilą sprawdzałem w szafce i nie mam pojęcia, jak to zrobić, żeby się zmieściły.

Na razie założę na wlot dwa prefiltry Eheima i będę kombinował, co dalej.

A co sądzicie o tych HW-603A? http://allegro.pl/prefiltr-zewnetrzny-kubelkowy-hw-603a-new-i6675935442.html?reco_id=b9e431b5-00e5-11e7-a2ba-6c3be5b959d8&ars_rule_id=201

Gdzieś mi się obiło o oczy, że potrafią przeciekać...

Pozdrawiam

Witek

 

EDIT

Jednak udało mi się znaleźć miejsce na dwa korpusy 10". Już zamówiłem i będę składał, jak skończę, to się pochwalę :D

EDIT 2

No to dzisiaj odpaliłem FX6 z dwoma korpusami 10". W środku prawie 2 litry (prawie, bo nie wszystko zmieściło się do kosza) MicroMec, 0,5 litra Purolite przykryte ceramiką dołączoną do kubła i jakaś gąbka. W korpusach owatolina wg filmiku Stana. Jeszcze muszę popracować nad ustawieniem cyrkulacji.

Edytowane przez Wisz
Dopisek.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.