Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a wiec mam 2 zdjecia, z gory przepraszam ze w stanie "surowym" ale niestety nie mam pomyslu jeszcze jak je wyczyscic, moze kwasek albo ocet ?? nie wplynie to negatywnie na sylikon ? ehh kamienia od groma :/


5758681e1f98b.jpg

575868b4e540b.jpg

Opublikowano

Pozwole spytac raz jeszcze. Czy moze ktos ma jakis pomysl co zrobic z tym "kominem" przeszukalem chyba caly internet ale nikt nie opisywal podobnej sytuacji. Kazdy korzystal z sumpa a ja mam zwykly kubelek ktorego nie planuje zmieniac. Z kolei boje sie to kroic tak bez doswiadczenia

Opublikowano

Suricade bardzo dobrze Ci podpowiedziała. Podłącz kubełek do otworu w dnie, do komina włóż kilka centymetrów gąbki przyciętej do jego rozmiaru i prefiltr gotowy.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

To chyba nie będzie takie proste żeby tam podłączyć kubełek. Kubeł na swoją określoną objętość no i jak go włączysz to będzie ciągnął wodę podciśnieniem a nie grawitacyjnie. Tutaj może się zrodzić problem z regulacją przepływu. Może się zdarzyć, że albo trzeba będzie zmniejszyć w nim przepływ albo będzie łapał lewe powietrze.

Jest jeszcze opcja żeby założyć kolanko i dać tą rurę w dół w kominie. Wtedy od góry w kominie gąbki gruboziarniste i zasys będzie dołem co pozwoli uniknąć łapanie powietrza.

Kolejna sprawa to taki komin z górnym przelotem nie będzie łapał syków. Z jednej strony dobrze ale z drugiej trzeba będzie zapewnić osobny filtr mechaniczny.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Tak tez mi sie wydawalo ze nic nie wyciagnie. Widzialem filmik jak facet mial cos kolo 1000l baniak z sumpem i tam jedyne co mial to wylot czystej wody do zbiornika a zasys byl na zasadzie grawitacji wlasnie przez komin. Byl to taki sam komin jak moj a mimo to on twierdzi ze nie musi odmulac zbiornika. Jakos nie widze tego zeby nieczystosci splywaly po powierzchni przez komin.


Koniec koncow obecnie musi mi wystarczyc 1 filtr (tetratec ex 1200) i choc wasze pomysly sa kuszace to jednak nie mam stracte biologa ktory najlepiej by na tym skorzystal.

-- dołączony post:

Maly update. Wg mnie najefektywniej bedzie w obecnym wypadku kubelek plus cyrkulator 3000lph. Zasys po prawej stronie babiaka tuz nad dnem, nad nim cyrkulator skierowany na tylna sciane ku gorze , w lewej czesci zbiornika wlot czystej wody z kubelka.

Filtr wypelniony: od dolu biobale 》ceramika 》zeolit 》gabki (na gorze kazdego poziomu standardowa gabka.


Co sadzicie o takim ukladzie ?? Czy to wystarczy?? I jak z czestotliwoscia sprzatania kubelka ?? Raz w miesiacu wystarczy. Komin niestety zostanie nieuzywany lub go poprostu wytne.

Opublikowano

Filtr wypelniony: od dolu biobale 》ceramika 》zeolit 》gabki (na gorze kazdego poziomu standardowa gabka.


Na wlocie do filtra zewnętrznego prefiltr z gabki, do środka filtra 1 litr Matrixa i pół litra Purolite w pończosze, możesz zostawić gąbki, żadnych biobali i zeolitów.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Maly update. Wg mnie najefektywniej bedzie w obecnym wypadku kubelek plus cyrkulator 3000lph. Zasys po prawej stronie babiaka tuz nad dnem, nad nim cyrkulator skierowany na tylna sciane ku gorze , w lewej czesci zbiornika wlot czystej wody z kubelka.

Filtr wypelniony: od dolu biobale 》ceramika 》zeolit 》gabki (na gorze kazdego poziomu standardowa gabka.


Co sadzicie o takim ukladzie ?? Czy to wystarczy?? I jak z czestotliwoscia sprzatania kubelka ?? Raz w miesiacu wystarczy. Komin niestety zostanie nieuzywany lub go poprostu wytne.


Jeśli twój kubełek ma służyć jako filtr biologiczno-mechaniczny to zostawiłbym samą ceramikę 1-2l+gąbki,oraz dodałbym dodatkowo watę filtracyjną do oczyszczania wody z drobinek...

Ale takie rozwiązanie z czyszczeniem tego filtra(biolog+mechanik) co miesiąc lub dwa,będzie skutkowało jego częstym otwieraniem,w najgorszym wypadku rozszczelnieniem,przeciekaniem wody(uszczelki itd) i skróceniem jego żywotności...

Filtr kubełkowy najlepiej będzie sprawdzał się jako typowy biolog,choć są tacy co używają ich jako typowych mechaników i tez dają radę...


Może zrób tak że kubełka zastosujesz jako typowy biolog z wkładami jakie tobie podałem wyżej+dodatkowo na zasysie gąbkę jako prefiltr,wtedy kubełka będziesz otwierał co 3-5miesiecy w celu przepłukania gąbek(oczywiście w wodzie odlanej z akwarium)+wymiana waty na nową(koszt niewielki)...

Do tego kubełka dodaj filtr wewnętrzny cyrkulator z gąbką np taki https://www.plantagarden.pl/napowietrzanie/2383-pompa-aquael-circulator-2000.html?gclid=Cj0KEQjwyum6BRDQ-9jU4PSVxf8BEiQAu1AHqnSlW3rbx3RP1bVecp_2YVFlbMLB4Xbl1_WHoyMn8WcaApe48P8HAQ

W razie kłopotów z zanieczyszczeniami na dnie dołożysz potem ewentualnie falownik...

Ogólnie kubełek(biolog)+mechanik powinno wystarczyć spokojnie...


Wybór więc należy do ciebie :D...

Na wlocie do filtra zewnętrznego prefiltr z gabki, do środka filtra 1 litr Matrixa i pół litra Purolite w pończosze, możesz zostawić gąbki, żadnych biobali i zeolitów.
0.5l purolite według mnie to będzie za mało,co będzie skutkowało jego częstą regeneracją...

Jeśli już to proponowałbym 1l purolite...

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja pisałem w innym temacie, że są delikatne, na podstawie własnych obserwacji. Jako początkujący (kilkanaście lat temu), dwa razy robiłem podejście do tej ryby i w obu przypadkach przy niewielkim pogorszeniu się parametrów wody te ryby padały jako pierwsze. Demasoni może także sprawiać problemy jeśli chodzi o dobór odpowiedniej diety. W wielu opisach wyczytałem, że jest to ortodoksyjny roślinożerca. Agresja, o której wspomniał Andrzej, zbyt mały zbiornik, źle dobrana reszta obsady (ryba stadna) powodują, że chyba w nie tylko mojej opinii, nie jest to ryba dla początkujących. Szkoda, że nie jest już aktywny na forum @SlavekG o ile pamięć mnie nie myli, miał piękne Demonarium coś ponad 800l. Ale są @_BM_ @Gonera1992 którzy z powodzeniem hodują ten gatunek (też w dużych baniakach) może podzielą się swoimi spostrzeżeniami.
    • Myślę , że @Bartek_DeBartkowi chodziło o ich agresję. Miałem stado Demasoni w akwa700 litrowym z dwoma czy też trzema gatunkami.  Były spokojne to znaczy nie agresywne wobec innych ryb. Jedne z piękniejszych ryb w moim akwarium. To , że były spokojne to miało na to wpływ kilka czynników: wielkość akwarium , reszta obsady , aranżacja. Pewnie o to chodziło Bartkowi , że jak będzie je miał  "mało doświadczony " akwarysta z naszym biotopem to mogą być problemy gdy nie dochowa wspomnianych warunków. Ale jeżeli będzie je miał jednogatunkowo ( to jest moje zdanie ) to da spokojnie rade. Ktoś powyżej napisał , że są delikatne. Z tym akurat się nie zgodzę ale każdy może mieć i ma swoje obserwacje. Dodam tylko , że w ówczesnym składzie była to najczęściej i bez kontroli rozmnażająca się ryba. Bartku..sorry , że wystąpiłem w charakterze Twojego mecenasa  . Pozwoliłem sobie wrzucić zdjęcie jednego z osobników Dmasoni z mojego akwarium:    
    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szafce można spać przy nim dzięki za pompoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.