Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Start zbiornika 200 lit netto dnia 10-05-2016 woda zalana przez ustrojstwo.


Filtr kasetowy Bioflow 6.0 juwel (niestety :( )


Filtr standardowo składa się (od dołu):

1. bioPlus fine - gładka gąbka filtracyjna x2

2. bioPlus coarse - szorstka gąbka filtracyjna, o dużych porach

3. Nitrax - zielona gąbka do usuwania azotanów (zawiera jakieś tabletki z bakteriami)

4. bioCarb - gąbka węglowa

5. bioPad - wata filtracyjna


Zmodyfikowałem ten układ i mam (od dołu):

1. bioPlus fine - gładka gąbka filtracyjna x2

2. Cirax - wkład ceramiczny

3. bioPlus coarse - szorstka gąbka filtracyjna, o dużych porach x 2

4. wata

czyli

1. wywaliłem węgiel,

2. cudowną gąbkę Nitrax - zielona gąbka do usuwania azotanów, zastąpiłem szorstka gąbka filtracyjną,

3. dodałem ceramikę.

Dodatkowo mam przygotowany Multikani 800 na purolite.


Pomiary wody testy kropelkowe JBL

Kran

pH - 7,4

kH - 7

gH - 12

NO2 - 0,01

NO3 - 10

NH4 - 0,05

Po zalaniu zbiornika na 2 dzień (11-05-2016) wlane: WA 1 ml, 2 ampułki Prodibio.

Pomiary

pH - 7,6

kH - 6

gH - 12

NO2 - 0

NO3 - 10

NH4 - 0,05 po około 15 minutach od zalania WA 0,9


Pomiary 14-05-2016 (3 dzień od zalania WA i bakterii)

NO2 - 0,4

NO3 - 20

NH4 - 0,6


Pomiary 17-05-2016 (6 dzień od zalania WA i bakterii)

NO2 - 0,8

NO3 - 30

NH4 - 0,4


Pomiary 20-05-2016 (9 dzień od zalania WA i bakterii)

NO2 - wiecej niż 0,8 mniej niż 1

NO3 - 40

NH4 - 0,05


Mam do Was pytanie czy mam odpalić Mutlikani z purolitem w celu zbicia NO3, czy może poczekać aż NO2 spadnie i wtedy podmiana wody lub Multikani z purolite ?


Pozdrawiam

Opublikowano

Pomiary 20-05-2016 (9 dzień od zalania WA i bakterii)

NO2 - wiecej niż 0,8 mniej niż 1

NO3 - 40

NH4 - 0,05


Mam do Was pytanie czy mam odpalić Mutlikani z purolitem w celu zbicia NO3, czy może poczekać aż NO2 spadnie i wtedy podmiana wody lub Multikani z purolite ?




Pierwsza i wspaniała wiadomość to taka że nie jest to start tylko przeszczep biologii.


Coś co pozostało w tym Bioflow musiało wcześniej chodzić w dojrzałym baniaku i przeniosłeś niemal kompletną biologię.


Świadczy o tym ten 100% wzrost NO3 ( końcowy efekt obu etapów nitryfikacji) po 3 dniach od niby tego "startu".


Jeśli przenosimy gąbki lub złoża a nawet piasek ze starego baniaka który długo chodził to nie jest to start tylko przeszczep biologii i nie trzeba wtedy dawać pełnej dawki WA czyli 1ml WA na każde 200l wody netto a wystarcza 1/2 a nawet 1/4 dawki by tylko przetestować tą biologię.


Co radzę - już podmienić co najmniej 50% wody przez ustrojstwo bo co prawda twoja kranówa ma NO3 =10ppm więc spadek azotanów w baniaku będzie o ok 15ppm czyli lekko powyżej 20ppm ale pozbędziesz się tego nadmiaru azotynów bo niestety na amon już za póżno - cały przerobiony w NO2.


Rada na przyszłość:D

jeśli kupiłeś 1l Purolite to podziel na dwa - dołóż połowę w puszkę ustrojstwa po węglu wtedy będziesz wlewał wodę do baniaka nie tylko bez chloru i metali ciężkich ale i z NO3 -1ppm a nie 10ppm z tendencją wzrostową.

Drugą połowę daj w Multikani by ci usuwał NO3 od ryb i klarował wodę.

Powstanie samograj z podmiankami raz na miesiąc po 10-20% wody z wodą kryształ.

Jak po podmiance NO2 spadnie do 0,025 - 0,05 to wpuszczaj ryby a moim zdaniem to będzie poniedziałek - wtorek:D

powodzenia i sukcesów w hodowli. Mam nadzieję że obsada już wybrana a miejsce zakupu ryb ustalone.

Opublikowano

Witaj Henryku


Dziękuję za odpowiedź, również z obliczeń wychodziło mi ustabilizowanie na poniedziałek, wtorek, lecz nie wiedziałem czy już mogę działać odnośnie NO3 czy poczekać.


Cenną radę z purolite do ustrojstwa na pewno zastosuje, tak oczywisty fakt a jakoś nie skojarzyłem.


Obsada wybrana zakup będzie u Malawiana.

Teraz troszkę wazeliny :)

Panie Henryku czytam uważnie każdy jeden post napisany przez Pana i wielki szacunek dla wkładu czynionego na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.