Skocz do zawartości

Saulosi i Maingano - plan żywienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Jako, że rybki niebawem do mnie dotrą to zaopatrzyłem się już w pokarm. Czytając Wasze posty w tym dziale wykombinowałem taką dietę - na razie karmienie 7x w tygodniu, potem przejdę na 6x jak pyski podrosną.


Będę wdzięczny za komentarze/uwagi do tej diety. Nie chcę bawić się w podawanie mrożonek - dla mnie to za duże ryzyko. Generalnie chciałbym jechać na pokarmach suchych.


W obsadzie początkowo będzie 15xSaulosi i 15xMaingano - postanowiłem mieć zapas, żeby spokojnie zrobić haremy. Znając moje szczęście większość wyrośnie mi na dorodne samce :) więc liczę chociaż na kilka samic. Docelowo chcę lekko przerybić - 15-18 ryb, w zależności jak się to wszystko ułoży. Bańka 240l, wody netto 200l.


Karmić planuję 2x dziennie - niestety w środku dnia nie ma komu podrzucić jedzenia. Plan żywienia wygląda tak:


pon

rano - O.S.I. Spirulina

wieczorem - NF Premium Plant Cichlid


wt

rano - O.S.I. Spirulina

wieczorem - NF Premium Cichlid


sr

rano - NF Premium Plant Cichlid

wieczorem - O.S.I. VividColor


czw

rano - O.S.I. Spirulina

wieczorem - O.S.I. Cichlid


pt

rano - O.S.I. Spirulina

wieczorem - NF Premium Plant Cichlid


sob

rano - O.S.I. Spirulina

wieczorem - NF Premium Cichlid


nie

rano - NF Premium Plant Cichlid

wieczorem - NF Supreme Artemia


Uwagi mile widziane!

Opublikowano

Wieczorem zawsze bym proponował karmić ryby spiruliną,z uwagi że to lekkostrawny pokarm,a innymi pokarmami które wymieniłeś karmiłbym ryby z rana,co jakiś czas zmieniając ich kolejność...

  • Dziękuję 1
Opublikowano

U mnie ze spiruliną jest podobnie jak u egon44.


Wieczorny posiłek to najczęściej O.S.I. Spirulina.

Czasami żeby nie było tak monotonnie podaję NF Premium Plant Cichlid.


Wszystkie pozostałe pokarmy na zmianę rano.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Popieram zdanie kolegów odnośnie karmienia wieczorem spiruliną. Jednak bym włączył troszkę więcej pokarmu roślinnego, są to wszystkożerne ryby ale jednak skłaniają się w stronę roślin. Można by coś jeszcze dokupić dla urozmaicenia pokarm roślinny lecz spirulinę zostawić jako pokarm główny. Jeśli masz granulat na wszelki wypadek bym go namaczał w celu wyeliminowania późniejszego puchnięcia w środku ryby, a do tego proponuję wrzucać go w mniejszych ilościach by rybom nie zapchały się kichy. Może dorzucić jakiś pokarm z czosnkiem na odkażanie raz w tygodniu nawet raz na dwa tygodnie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Bardzo dziękuję za Wasze uwagi. Oczywiście to sensowne, żeby lekkostrawna spirulina była wieczorem - sami też zwyczajowo nie wcinamy schabowego przed snem :)


Mortis - prośba o info jaki pokarm z czosnkiem polecasz. Czyli zrobiłbym taką kolejność:


pon

rano - NF Premium Plant Cichlid

wieczorem - O.S.I. Spirulina


wt

rano - NF Premium Cichlid

wieczorem - O.S.I. Spirulina


sr

rano - O.S.I. VividColor

wieczorem - NF Premium Plant Cichlid


czw

rano - O.S.I. Cichlid

wieczorem - O.S.I. Spirulina


pt

rano - NF Premium Plant Cichlid

wieczorem - O.S.I. Spirulina


sob

rano - roślinny z czosnkiem?

wieczorem - O.S.I. Spirulina


nie

rano - NF Supreme Artemia

wieczorem - NF Premium Plant Cichlid

Opublikowano

hmm... tylko to nie jest pokarm roślinny, a w sumie mam już chyba za dużo tego mięcha w diecie i myślałem, że coś na bazie roślinnej z czosnkiem idzie dostać.


Skład D-Allio Plus:

ryby i produkty rybne, zboża, mięczaki i skorupiaki, roślinne ekstrakty białkowe, produkty pochodzenia roślinnego, (w tym czosnek min. 6%), glony (w tym Spirulina platensis min. 3%), jaja i produkty z jaj, oleje i tłuszcze, materiały paszowe pochodzenia mineralnego.

Opublikowano
hmm... tylko to nie jest pokarm roślinny, a w sumie mam już chyba za dużo tego mięcha w diecie i myślałem, że coś na bazie roślinnej z czosnkiem idzie dostać.


Skład D-Allio Plus:

ryby i produkty rybne, zboża, mięczaki i skorupiaki, roślinne ekstrakty białkowe, produkty pochodzenia roślinnego, (w tym czosnek min. 6%), glony (w tym Spirulina platensis min. 3%), jaja i produkty z jaj, oleje i tłuszcze, materiały paszowe pochodzenia mineralnego.



Z czosnkiem to znam tylko ten pokarm. Kupujesz najmniejsze opakowanie i będziesz karmił raz na dwa tygodnie więc na długo powinno Ci to starczyć. Zastąpisz nim któryś pokarm mięsny, którym karmisz najczęściej.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

OK, ma sens.


A co do udziału mięsnego do roślinnego pokarmu w rozpisanej wyżej diecie - coś byście zmienili? 14 karmień w tygodniu - 9 razy karmię roślinnym, 5 razy mięsnym. Czyli 65% do 35% na rzecz roślin. Za dużo mięsa dla Saulosek i Maingano?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.