Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów,


Mam problem z pyszczakami. Mianowicie, są bardzo plochliwe, aktywność zachowują wyłącznie w momencie jak nie widzą domowników. Jak tylko się pojawie, chowaja sie w skalach. Jedzą normalnie, podaje im spiruline. Wykluczylem juz większość powodow, tj. złe parametry, choroby, agresje. Tylko raz po ich przyjezdzie przestawilem jedna skałę. Ryby zachowują sie normalnie: kopią w dnie, samiec adoruje samice, tylko sa bardzo przestraszone jak cos wokół akwarium.sie ruszy.Zostaly kupione w TanMal ponad tydzień temu, transport trwał max godzinę.


Wymiary - 120x40x40;

Filtracja - wewnętrzna (filtr Aquael TurboFilter 1500, ceramika+gąbka), zewnętrzna (filtr Aquael Unimax 250, 650l/h, ceramika+gąbka);

Grzałka Aquael Gold 200;

Sceneria - serpentynit 22 kg, piasek kwarcowy 25kg, tło zewnętrzne;

Oświetlenie - 1x30W;


Obsada: podrośnięte osobniki 6-8cm:

Maylandia estherae F1/ 1+6

Melanochromis chipokae F1/ 1+4


Parametry:

NO2 max 0,1 ppm

NO3 20 ppm

PH 7,6

KH 8

GH 12


Dodatkowe informacje: temp 26C, światło ok 12 godz/dobę, optymalna ilosc skal i kryjowek, cały sprzet jest nowy, świeży zbiornik, ale cykl azotowy zamknięty.


Dołączam zdjęcia jak sa aktywne oraz jak siedza przestraszone w skalach.


Co to moze byc? Myślicie, że po.ponad tygodniu jeszcze sie nie przyzwyczaily do nowego miejsca? Dodam, że w skałach siedza głównie w jednej grupie, nie odlaczaja sie od siebie.


Z gory dziekuje za podpowiwdzi. :)

post-16934-14695727686565_thumb.jpg

post-16934-14695727686698_thumb.jpg

Opublikowano

Wystarczy, że jedna ryba będzie wariatem i będzie uciekać w popłochu. Wtedy włączy się odruch stadny i reszta też się pochowa.

Ja kiedyś też tak miałem. Wprowadziłem do akwarium bardzo towarzyski (chcący żreć) gatunek i z dnia na dzień sytuacja się poprawiła.

Opublikowano

To normalne zachowanie ryb w nowym otoczeniu.

Tydzień to bardzo krotki okres dla ryb, poczekaj jeszcze kilka tygodni i zobaczysz różnicę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem podobną sytuację ale się przyzwyczaiły. Dodam że dziś reagują tak tylko jak podejdzie ktoś obcy do akwarium lub jak próbuję zrobić zdjęcie telefonem

Opublikowano
Wymiary - 120x40x40;
Maylandia estherae F1/ 1+6

Melanochromis chipokae F1/ 1+4


Na twoim miejscu pomyślałbym o zmianie obsady bo te ryby rosną za duże i prędzej czy później da to o sobie znać, więc lepiej przyzwyczajać inne ryby. Chyba że masz zamiar zmienić akwarium na większe.

-- dołączony post:

Jedzą normalnie, podaje im spiruline.

Chipokae żywią się narybkiem i bezkręgowcami i daleko na samym zielsku nie zajadą ;).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.