Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Każda grzałka jest dobra,ja mam z Aguaela,koledzy mają inne ale wszystkie spełniają te same zadanie ;) ...


względy estetyczne podpowiadają mi żeby wybrać grzałkę przepływową

Natomiast obawiam się że przy grzałce przepływowej będą spore straty na wydajności filtra :-(

Opublikowano
względy estetyczne podpowiadają mi żeby wybrać grzałkę przepływową

Przecież można grzałkę schować na kamieniem itd...Więc problemu niema...

Opublikowano
względy estetyczne podpowiadają mi żeby wybrać grzałkę przepływową

Natomiast obawiam się że przy grzałce przepływowej będą spore straty na wydajności filtra :-(


Nie będzie strat przy takiej grzalce. Ona w środku jest pusta bez żadnych zwezek i spiral. Przepływ wody jest niczym nie zaburzony a średnica dokładnie taka jak węża.


Wysłane z mojego LG-H955 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wczoraj odebrałem szafkę i akwarium oraz inne akcesoria


https://www.dropbox.com/sc/y9chsoj0gf00way/AADzuXMSbMaGmbxNecfFXdCca


Szafka złożony i wypoziomowana,

baniak stoi na macie.

Ogólne wrażenie bardzo pozytywne. Szafka elegancka, i widać że porządnie wykonana, nóżki regulowane od środka. Drzwiczki od szafki oklejone biały szklem.


Wykonanie akwarium też oceniam bardzo dobrze. Faktycznie tak jak niektórzy z Was pisali pokrywa jest delikatna.


Martwiłem się trochę oświetleniem, znalazłem w necie opinie że słabe, i żeby odrazu zmienić na świetłowki itd...

ale na tą chwilę i moje zdanie jest wystarczająco mocne. Zobaczymy po zalaniu :)


Dzisiaj ogarniam czarne tło wrzucam skały oraz piach i może uda się jeszcze zalać....

Skały już mam (serpentynit) ale musze skoczyc na Karchera....

Piach muszę jeszcze kupic i wypłukać więc może się zejść...

Opublikowano
Dzisiaj ogarniam czarne tło wrzucam skały oraz piach i może uda się jeszcze zalać....

Skały już mam (serpentynit) ale musze skoczyc na Karchera....

Piach muszę jeszcze kupic i wypłukać więc może się zejść...



Moja mała rada,choć myślę że wiesz co i jak?,lub zapewne wyczytałeś na forum ;)...

Jeśli nie wiesz,to się teraz dowiesz :P ...


Rób wszystko powoli z głową na karku,nie idź na żywioł(wszystko szybko na już),jak co niektórzy na tym forum,bo potem będziesz miał problemy...

A lepiej je omijać szerokim łukiem :D ...


Ułóż sobie na sucho kamienie w akwarium,zmieniaj przekładaj kamienie itd,żeby wszystko było ok,tak jak sobie to zapewne zaplanowałeś...

Dodaj sprzęt(filtr wewnętrzny,grzałka itd)...

Staraj się sprzęt zasłonić kamieniami...


Nie zapomnij na dno pod kamienie położyć podkład np.spienione pcv,kratka malarska(nowa) lub piankę co daje się pod panele podłogowe...

Ja w swoim drugim akwarium mam właśnie taką piankę http://www.budocentrum.pl/podklad-pod-panele-5mm-fixprix ...

Piasek możesz zakupić ten https://www.obi.pl/.../5272968&position=2&pageNum=1 ,oczywiście nie zapomnij go bardzo dobrze płukać do tego momentu,aż woda będzie naprawdę czysta...

Możesz też kupić piasek ze żwirowni żółty,szary itd który też jak najbardziej się nadaje...

Wybieraj piasek o granulacji 0.8-1.2 mm,bo mniejszej może tobie pylić w akwarium...


Ważne- dawaj wpierw do akwarium-

podkład

kamienie

piasek


Jeśli już będziesz pewny że na 100%,że to jest to,co chciałeś osiągnąć z twoją aranżacją to możesz zalewać baniak :mrgreen:,bo szkoda potem w zalanym baniaku grzebać,lub coś poprawiać,a jak jeszcze dojdą ryby to na dodatek je stresować....

Powodzenia...


Ps.Ładnie prezentuje się twój nowy baniaczek ;)...

Opublikowano


Ułóż sobie na sucho kamienie w akwarium,zmieniaj przekładaj kamienie itd,żeby wszystko było ok,tak jak sobie to zapewne zaplanowałeś...

Dodaj sprzęt(filtr wewnętrzny,grzałka itd)...

Staraj się sprzęt zasłonić kamieniami...


dzięki dobre rady zawsze w cenie :)

Dokładnie tak mam zamiar robić



Nie zapomnij na dno pod kamienie położyć podkład np.spienione pcv,kratka malarska(nowa) lub piankę co daje się pod panele podłogowe...

Ja w swoim drugim akwarium mam właśnie taką piankę http://www.budocentrum.pl/podklad-pod-panele-5mm-fixprix ...




tak tak pamiętam o kolejności i mam już kupioną matę na dno akwarium :)



Piasek możesz zakupić ten https://www.obi.pl/.../5272968&position=2&pageNum=1

oczywiście nie zapomnij go bardzo dobrze płukać do tego momentu,aż woda będzie naprawdę czysta...

Możesz też kupić piasek ze żwirowni żółty,szary itd który też jak najbardziej się nadaje...

Wybieraj piasek o granulacji 0.8-1.2 mm,bo mniejszej może tobie pylić w akwarium...



piasek kupię kwarcowy z bricomana

https://www.bricoman.pl/otoczenie-domu/produkty-chemiczne/sol-piasek/piasek-kwarcowy-suszony-25-kg

-- dołączony post:

Wiem że jeszcze przedmną sporo pracy, trochę wody się przeleje w akwarium zanim ryby tam zagoszczą... czeka na mnie układanie skał itd....

ale zastanawiam się nad umiejscowieniem wlotów i wylotów z kubełka oraz mechanika....

Mechanik chciałbym schować z dużą skałą z góry patrząc na zbiornik to prawy górny róg,

przepływ skierowałbym po tylnej ścianie ( rys. Przepływ 1 )


przep%C5%82ywy%201.png?dl=0


Wylot i wlot z kubełka również w tym rogu bym pochował,

chociaż wiem że lepiej było by po drugiej stronie (lewy górny róg) ustawić wylot z kubełka...

Zerknijcie na oba rysunki poglądowe, czekam na Wasze dobre rady :)


przep%C5%82ywy%202.png?dl=0

Opublikowano
zastanawiam się nad umiejscowieniem wlotów i wylotów z kubełka oraz mechanika....

Mechanik chciałbym schować z dużą skałą z góry patrząc na zbiornik to prawy górny róg,

przepływ skierowałbym po tylnej ścianie ( rys. Przepływ 1 )


Wylot i wlot z kubełka również w tym rogu bym pochował,

chociaż wiem że lepiej było by po drugiej stronie (lewy górny róg) ustawić wylot z kubełka...


Ja w swoim baniaku,mam takie ustawienie jak na rysunku poniżej,które sprawdza się w moim przypadku...

Tylko że wlot i wylot z kubełka mam umieszczony w lewym rogu akwarium...

post-15785-14695727679775_thumb.jpg

Opublikowano

Wczoraj udało mi się umyć i wyczyścić baniak,

i wziąłem się za klejenie tła.

Zgodnie z instrukcją po dokładnym umyciu, spryskałem szybę, oraz tapetę wodą, następnie przykleiłem i dokładnie rozciągnąłem tak aby nie było pęcherzyków powietrza.

Po zakończeniu pomiędzy tapetą a szybą pojawiły się zacieki. Dzisiaj rano wciąż są jeszcze białe smugi. Jest ich mniej niż wczoraj ale wciąż są...

Sądzicie że to zniknie?

https://www.dropbox.com/sc/ynndiiu4xyolswf/AADjzMk5CM9Ty4Lm-65fHP0qa

Czy odrywać i jeszcze raz kleić ??

Opublikowano

Te zacieki są zapewne od wody,i raczej nie znikną...

Ja swoją tapetę kleiłem tym klejem

JUWEL POSTER FIX Klej do foto tapet z efektem 3D (5032096099) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img17.allegroimg.pl/photos/400x300/50/32/09/60/5032096099@@AMEPARAM@@17@@AMEPARAM@@50/32/09/60@@AMEPARAM@@5032096099

,no i zero smug,oraz zacieków na szybie...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.