Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszedł i na mnie czas, a bardziej na moje akwarium... :) wielkimi krokami nadchodzi decyzja o powiększeniu mojego małego kawałka jeziora na trochę większy kawałek. Kompromisowe szkiełko, jakie wypracowałem po kilku potyczkach z moim domownikiem i nie tylko, to około 660 litrów w rozmiarze 170x65x60... Chciałem większe, ale przecież cała frajda w tworzeniu. Po trzecie obsada :) Należę do osób stałych w uczuciach i tyczy się to też moich ryb :P przywiązałem się i raczej nie przewiduję zmiany obsady, a jedynie jakąś dokładkę. Kusi mnie co prawda Non-Mbuna, a najbardziej Tetrastigma, Lithobates i jeszcze kilka by się znalazło... Ale szkoda mi moich ryb (dla przypomnienia - Cynotilapia Hara, Labidochromis Caeruleus i Iodotropheus Sprengerae). Chciałbym dołożyć Melanochromis Chipokae, chciałbym też jakąś większą rybę, ale tak żeby nie powstał z tego niezgrabny misz masz i dlatego jestem taki niezdecydowany... :P

Opublikowano

Na temat sprzętu niech się wypowiedzą mądrzejsi bo to dla mnie zło konieczne ☺. Postaram się jednak ci pomóc. Wstawienie tak silnej ryby jak chipokae jest wg mnie lekko ryzykowne. Masz generalnie ryby słabe i niezbyt duże. Jeśli coś dużego to troszkę łagodniejszego. Zanim jednak zacznę brnąć dalej zapytam wprost. Czy podobają Ci się Protomelas ? Wśród nich przeważają ryby peryfitonożerne uzupełniające dietę planktonem ( steveni taiwan, taeniolatus) jednak ostatnio pojawiła się sporą liczba fenestratus, które żerują podobnie jak yellow.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Tak to bez wątpienia jedna z najsilniejszych, jak nie najsilniejsze Hapsy u mnie Protek ulegał tylko 16 cm zebra chilumba ;). Reszta mbuniaków szybko została za nimi w hierarchii. Podobnie było z Protkami ( steveni )u Marsa. Zagrożeniem dla nich są bez wątpienia ryby typu zebra chilumba czy choćby wspomniany chipokae. Twoje ryby ani nie będą zagrożone przez niego ani on przez nie.

Opublikowano

Hari :) nie ukrywam, że liczyłem na Twoją pomoc w temacie obsady w tym wątku :) Protomelasy są ładne ;) martwi mnie jednak ograniczona oferta w Tan-Malu, nie widze np. Steveni Taiwan, chyba że ukrywają ją pod jakąś swoją dziwną, handlową nazwą... Ale przypominam, że jak znajdziecie dobry i zaufany dom dla moich niegroźnych małych mbuniaków to będziemy mogli puścić wodze fantazji i kombinować z obsadą całkowicie Non-Mbuna, NO może z Yellow co by koloru dodać :P Nie ukrywam jednak, że gdyby iść tą drogą to pierwszeństwo ma Tetrastigma i Lithobates ;)

Opublikowano
martwi mnie jednak ograniczona oferta w Tan-Malu, nie widze np. Steveni Taiwan, chyba że ukrywają ją pod jakąś swoją dziwną, handlową nazwą...

2/ Protomelas sp.”steveni taiwan” - to Protomelas fenestratus Taiwan / Higga Reef

;)

http://forum.klub-malawi.pl/nazwy-handlowe-suplement-nr-1-artykulu-t24087.html


w ofercie Tan-Malu sprzed kilku dni - Protomelas fenestratus Taiwan / Taiwan Reef 4 - 5 cm

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ukrywają jako fenestratus :). Jednak na spokojnie pooglądaj co mają, bo mają takie pieknoty, że hoho ;). Na pomarańczowo zaznaczyłem mój nr 1 a więc wszystkożernego Protomelasa, który w jeziorku pływa oderwany od dna a na pewno nie jest skalniakiem czy grzebaczem.


Protomelas annectens 4 - 5 cm

Protomelas fenestratus fire blue Lupingu 6 - 8 cm

Protomelas fenestratus Gome 5 - 6 cm

Protomelas fenestratus Gome 8 - 10 cm FEMALES

Protomelas fenestratus Tiger Likoma 7 - 9 cm

Protomelas pleurotaenia 7 - 9 cm

Protomelas spilonotus Tanzania 5 - 7 cm

Protomelas spilonotus Tanzania 8 - 10 cm

Protomelas spilonotus yellow head Mbenji 6 - 8 cm


Podaje odpowiednie pod względem żywieniowym czyli wszystko i mięsożerne

  • Dziękuję 1
Opublikowano

MatiK ja bym proponował to co harisimi bo masz ładne ryby a skoro Protomelas nie zaszkodzi twoim rybciom to dołożył bym tylko jego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.