Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ProtocapsM jedna kapsułka na 50 litrów wody. Opakowanie za ok. 11 zł , jest na 600 litrów . Pamiętaj jednak, że po ok. 5 dniach czynność musisz powtórzyć w przypadku np. nicieni, więc musisz kupić podwójną dawkę na ilość wody... kurde dopiero teraz załapałem, że nie mieszkasz w Polsce :/

-- dołączony post:

Protocaps-M , kiedyś (Aquasan-S )- jest preparatem akwarystycznym przeciw pierwotniakom (głównie wiciowcom m.in. Hexamita, Costia, Ichthyobodo), bakteriom i pleśniom. Nie niszczy filtrów biologicznych, nie zakłóca procesów samooczyszczania wody, jest nieszkodliwy dla roślin.

Ingredients (1 capsule): metronidazole - 500 mg acriflavine hydrochloride - 2 mg

1 kapsulka na 50l, profilaktycznie na 100l ..... może się komuś to przyda

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Znajomy będzie tutaj 26stycznia ale... To może być za późno :-/

Poszukam jakiegoś odpowiednika albo podskocze do weta z tym składem. Może będzie miał coś podobnego.

Dzięki

Opublikowano

Teraz jest już taki stan, że leki nie za szkodzą ale ja będę szedł dalej w pokarm bo może na przyszłość się przyda. Z tego co widzę to są młode ryby to może nie warto dawać mrożonek. Pokarm raczej ciężko strawny i układ immunologiczny nie wyrabia. Może osłabienie organizmu wpłynęło na chorobę ryb.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

U mnie znalazłem coś takiego:

"Pierwotne i wtórne zakażenia grzybicze, bakteryjne zakażenia błony śluzowej

Gojenie ran, skóry i skrzeli pasożytnicze robaki pasożytnicze, ochrona błony śluzowej"


http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=311516750547&alt=web


Co myślicie?

-- dołączony post:

Www



http://www.eshalabs.eu/europe/products/esha-2000supregsup.html

Opublikowano
U mnie znalazłem coś takiego:

"Pierwotne i wtórne zakażenia grzybicze, bakteryjne zakażenia błony śluzowej

Gojenie ran, skóry i skrzeli pasożytnicze robaki pasożytnicze, ochrona błony śluzowej"


http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=311516750547&alt=web


Co myślicie?

-- dołączony post:

Www



http://www.eshalabs.eu/europe/products/esha-2000supregsup.html



Zastosuj ESHA-2000 jest rewelacyjny.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Samo ESHA 2000 wystarczy czy dokupić ten exit jeszcze?

-- dołączony post:

Wczoraj zamówiłem ESHA-2000, 13-14powinno być u mnie. Mam nadzieję że tyle jeszcze wytrzymają.

Kurację robić we wszystkich baniakach? Mam główny 576l , kotnik 112l, z Mpanga 160l i malutki kotniczek 54l. We wszystkich jest ta sama lub część tej samej wody :'(.

Podmienić wodę przed dodaniem preparatu czy podmienić po skończonej kuracji?

Dzięki za pododpowiedzi.

Opublikowano

Dostałem ta ESHA-2000.

Dzień pierwszy. Po aplikacji woda zrobiła się lekko zielonkawa. Nie wiem czy będzie widać na zdjęciu.

Myślałem nad kuracja tylko w głównym i 160l a w kotnikach zrobić dezynfekcje, ale w końcu wszędzie zaaplikowalem preparat.

Będę informował o dalszym etapie leczenia

post-11163-14695726333682_thumb.jpg

post-11163-14695726334262_thumb.jpg

post-11163-1469572633535_thumb.jpg

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Dostałem ta ESHA-2000.

Dzień pierwszy. Po aplikacji woda zrobiła się lekko zielonkawa. Nie wiem czy będzie widać na zdjęciu.

Myślałem nad kuracja tylko w głównym i 160l a w kotnikach zrobić dezynfekcje, ale w końcu wszędzie zaaplikowalem preparat.

Będę informował o dalszym etapie leczenia


wyłącz światło, leki na pierwotniaki i grzyby mają mniejszą skuteczność działania przy włączonym świetle

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Trzeci dzień.

Bez oznak jakiekolwiek poprawy mimo zwiększonej dawki (według zaleceń na opakowaniu) :-/ .

Światło całkowicie wyłączone.

-- dołączony post:

Dzisiaj też podałem preparat.

Nie mam dalej pomysłu co robić.

Kupić jeszcze coś innego czy dać zdechnac otoparynxowi?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.