Skocz do zawartości

Parametry Wody- Jakie powinny być?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czytałeś coś o starcie cyklu azotowego? ;) Jeśli nie to najpierw przeczytaj, a potem wlej kilka kropel wody amoniakalnej, dodaj jedną ampułkę bakterii Prodibio Biodigest, i przez jakieś 3 tygodnie za nic nie podmieniaj wody. Mierz parametry mniej więcej co tydzień i dawaj znać jak idzie... Dla ułatwienia... :

http://forum.klub-malawi.pl/szablon-startu-biologii-wode-amoniakalna-wa-t26014.html?&highlight=start+na+wod%C4%99+amoniakaln%C4%85

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kuba-Akwarium - proszę tu podać:


1/ wyniki twoich pomiarów wody kranowej zrobione w świetle dziennym a nie po 19 podając przy każdym wyniku jakiej marki testem wykonane.

2/( usunięte bo sklejono dwa tematy)

Zrobiłem dzisiaj testy wody i wyglądają tak:

28.12.15

Ph - 7,8

Gh - 8

Kh - 7

NO2 - 0,05

NO3 - 40

NH4 - 0,05


Czy wyniki są dobre?

Jak nie to jak je poprawić?

Pozdrawiam



Parametry kranówy zawsze są wyjściowymi i bez nich nie można odpowiedzieć jakie powinny być w akwarium bo każdy w zależności od tej swojej kranówy może mieć nieco inne.


Dam ci przykład - dla ryb najlepiej jak jest b. niskie NO3 czym niższe tym lepiej.

czyli np 1mg/l ale jest wielu kolegów którzy w kranie już mają NO3 - 10-30 mg/l więc nie ma szans by bez specjalnych technik mogli mieć w akwarium te NO3 - 1mg/l .

Ponieważ ryby tylko mogą dołożyć więcej to dla nich poziom 50 mg/l jest okupiony podmianami wody po 50% 1-2 razy w tygodniu.

Zacznij ty czytać o cyklu azotowym :D i kup Wodę Amoniakalną a jak podasz o co prosiłem na początku postu to sprawdzimy ten twój baniak.

Tu masz identyczny temat jak kolega sprawdził dojrzałość swojego akwarium.

http://forum.klub-malawi.pl/prolem-woda-nowe-akwarium-t26359.html?p=339555#post339555


EDIT

dzięki - widzę że MOD skleił twój dublecik w jeden temat

podaj więc tylko jakim testem mierzyłeś podając wyniki kranówy.


Jakbyś wpisał w swój profil miejscowość to bym bez ciebie wiedział jaką masz kranówę i porównał z twoimi pomiarami - od razu wiadomo czy młodzianek umie test prawidłowo wykonać a tak mogę tylko liczyć żeś nie raptus;)

Opublikowano
Bardzo niedobrze jak mądra i cenna wypowiedz dotycząca KH i GH


następnie robi wodę z mózgów młodzianków:D jeśli chodzi o testy



Bardzo długo wielu z nas próbuje wpoić młodym adeptom Malawi czyli młodziankom :D po pierwsze że testy są jednak potrzebne - co widać choćby po dziale Choroby gdzie okazuje się że jest choroba a oni od lat nie mają nic ani jednego testu akwarystycznego a potrafią użyć pasków Mecka z poziomem amoniaku i azotynów zaczynających się od 5ppm.:shock:

Bardzo długo też próbujemy podpowiedzieć jakie i jakich firm testy kupować.

Po czym pojawia się złotówkowy ciułacz i obwieszcza że tylko Zoolek bo JBL cię wydoi i tu pada zawyżona kwota. Ja też nie lubię JBLa bo lekceważy biotop Malawi i Tanganika ( dawno mógłby skompletować dla nas zestaw) i nie odpowiada na pytania akwarystów z Polski a z Czech już tak - ale prawdę trzeba uznać.


Nam tu nie zależy na najtańszych testach ale na możliwie wiarygodnych a ludzie zapamiętują pierwsze zdanie -a ostatnie pomijają - szczególnie raptusi:D



Wszystko spoko i fajnie. Ale:

W temacie zostało zadane pytanie o odpowiednie parametry wody. -pH, KH i GH. Temat zszedł do tego, jakie testy na owe parametry będzie najlepiej kupić. W swoim poście oczywiście odniosłem się do rzeczonych testów. Ba! Zaznaczyłem również, że chodzi tylko i wyłącznie o te testy, o których piszę i żeby nawet nie myśleć o kupowaniu zoolekowskiego NO3 - nie doszedłeś do tej części posta? To po co krytykować jak się nie doczytało ;)

Można wpychać Koledze zestawy, ale On nie o to pytał :)

To samo się odnosi do Kol. kubica_kolo (też lubię F1 ;) ).


Co do tego jakie testy są potrzebne - uważam, że nieważne czy to Malawi czy nie - testy na azotany(III) i amoniak są potrzebne tylko przy dojrzewaniu i tylko w przypadku jak komuś się zbytnio spieszy. Jeżeli jest z nimi problem w późniejszych fazach życia akwarium to wynika to z faktu, że jest ono przerybione w stosunku do filtracji jaką dysponujemy - a to również wskazuje, że rybom niekoniecznie jest komfortowo w takim zagęszczeniu. Myślę że czytając to forum pełne wartościowych porad, po stosunkowo niedługim czasie młody adept może spokojnie nabrać wiedzy potrzebnej do zaplanowania i opanowania (zresztą również z pomocą forumowiczów) zbiornika. Wtedy może kupić pakiet o którym pisałem wcześniej za 30zł + test NO3, co do którego oczywiście się zgadzam, że się mocno przydaje ;) I żaden zestaw nie jest mu potrzebny.

Opublikowano

Chciałbym dziś zamówić testy i widzę dobry zestaw,ale chyba coś pomieszane bo inaczej wygląda walizka a inaczej foto środka.


JBL COMBISET TEST PH KH NO2 NO3 NH4+NH3 CO2 (5693516165) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img17.allegroimg.pl/photos/400x300/56/93/51/61/5693516165@@AMEPARAM@@17@@AMEPARAM@@56/93/51/61@@AMEPARAM@@5693516165

Opublikowano
Chciałbym dziś zamówić testy i widzę dobry zestaw,ale chyba coś pomieszane bo inaczej wygląda walizka a inaczej foto środka.


JBL COMBISET TEST PH KH NO2 NO3 NH4+NH3 CO2 (5693516165) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Na fotce w walizce zapewnie reklamują inne testy swojej firmy...W środku walizki widać że testy te same co w opisie,więc jest ok...

Opublikowano

Zarkres pH 3-10 jest bez sensu - dokładność mizerna.

Brak testu na twardość ogólną. Za to z łaską dają tabelkę, którą można sobie odszukać w sieci - a w nazwie pakietu widnieje dużymi literami "CO2".

Moim zdaniem nie warto.

Opublikowano

Już zamówiłem,dodatkowo z akwarystyczny24 Ph 7,4-9 i Gh. Niestety nie znalazłem też lepszego zestawu dla nas.

Opublikowano
Zarkres pH 3-10 jest bez sensu - dokładność mizerna.

Brak testu na twardość ogólną. Za to z łaską dają tabelkę, którą można sobie odszukać w sieci - a w nazwie pakietu widnieje dużymi literami "CO2".

Moim zdaniem nie warto.


Dlatego zawsze proponujemy do tej walizki dodatkowy zakup testów na GH + Ph z zakresu skali 7,4-9 w sumie to i tak całość wyjdzie taniej niż zakup pojedyńczych testów...

Już zamówiłem,dodatkowo z akwarystyczny24 Ph 7,4-9 i Gh.

Dobrze zrobiłeś ;)

Niestety nie znalazłem też lepszego zestawu dla nas.

Według mnie,i zapewne nie tylko mnie ten zestaw z walizką+te dwa testy co powyżej są najbardziej ok do naszego biotopu...Mamy tam wszystkie potrzebne parametry których potrzebujemy...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.