Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze tak tylko się wtrącę i spytam :

- a gdzie ty masz biologię w tym 0,7 ? w te dwa korpusy po pompie wejdzie 2litry ceramiki?

- a wiesz jakie masz NO3 w kranie kolego? tylko na podmiankach chcesz jechać?

- pysie to świnki i dużo dają syfu w baniak a zapewne w tym 0,7 będzie sporo pływało.:D


koledzy w innym temacie taką pompę wyszukali


POMPA OBIEGOWA DO CO OMNIGENA OMIS 25/40 4M -HIT (5691805938) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/56/91/80/59/5691805938@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@56/91/80/59@@AMEPARAM@@5691805938



ciekawa alternatywa dla Aquaela MK800 jako napęd Multikani z kilkoma połączonymi kubkami chyba na I biegu 32W i 2000l/h za 100zł tyle samo wychodzi za Atmana 306 ale ten musi być zanurzony albo i nie bo nie próbowałem.



EDIT

szwgier a może zamiast narurowca zrobisz nawężowca:D nowy rodzaj filtracji.


kupujesz tą pompę powyżej za 100zł i do tego dwie głowice i trzy kubki z gąbkami ( na początek tylko bez motorków) od multikani 800 i dajesz jeden z gąbkami przed pompą a drugi z wieloma kubkami po pompie. Można to dowolnie rozbudować

Podobno jak się odłącza głowicę z tego multikani to obwód zamyka i pompy nie trzeba wyłaczać. Czyli coś takiego jak ta wieża


FILTR KANISTROWY MultiKANI 800 AQUAEL NOWOŚĆ (5398930574) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/53/98/93/05/5398930574@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@53/98/93/05@@AMEPARAM@@5398930574



no już znalazłem takie 2 sztuki + gąbki do tego po 5zł


MODUŁ POJEMNIK STARTOWY Z GŁOWICĄ MultiKANI AQUAEL (5398930997) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/53/98/93/09/5398930997@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@53/98/93/09@@AMEPARAM@@5398930997

Opublikowano
Ze tak tylko się wtrącę i spytam :

- a gdzie ty masz biologię w tym 0,7 ?


Narazie pojadę na starym echeim 2224 (tymczasowo)z czasem zmienię być może na MultiKANI ale jak się mylę to proszę o rade;)

Opublikowano

to ja już się pogubiłem, zostawiasz ten kubeł czy nie ? jak tak to narurowca masz super jak nie to dołóż jeszcze jeden korpus za pompą i zasyp matrixem. U mnie hula tak 600l z obsadą przed redukcją.

Teraz spojrzałem, że ten twój kubeł to bierze tyle prądu co moja maszynka do golenia, także zostaw go.

Opublikowano
no i stelaż już gotowy jeszcze tylko płyty, a taka pompa sie nada ?? (tylko grundfos low enery 25-60)


w stelażu nóżek do poziomowania nie zapomnij

pompy nie widzę:confused:


ale przemyśl czy ta grundfos 25-60 bo nowa kosztuje ponad 430zł ma duże ciśnienie bo aż na 6m ale wody faktycznie pompuje ok 3000l/h ( jak się mylę to poprawcie)

Jest taki polski prywatny producent pomp co

Pompa obiegowa OMEGA 25/40 OMNIGENA ELEKTRONICZNA (5817417310) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/58/17/41/73/5817417310@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@58/17/41/73@@AMEPARAM@@5817417310



może ta.


ale moim zdaniem jeśli w grę wchodzi wydatek ponad 250zł za energooszczędną pompę 3000l/h to przemyśl czy nie zastosować takiej już akwarystycznej z zabezpieczeniami których nie mają te pompy co.

Jebao AC-3500 __ K-ce (5784259197) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/57/84/25/91/5784259197@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@57/84/25/91@@AMEPARAM@@5784259197

Opublikowano

Nie wiem czy dobre mam wrażenie,że patrzycie się na skrajne parametry pompy?


Grundfos UPS 25-60

Pompa ta daje 3000 l/h przy spadku ciśnienia około 1,5 m. Jakbym chciał przepchnąć wodę z ciśnieniem 5 m to wydajność spada do 500l/h.

Stąd biorę dane:

http://epompa.pl/Pompa-obiegowa-do-co-UPS-25-60;s,karta,id,P02050


Tutaj dodatkowo mówią o sprawności, no ale rozumiem że już to może przesada:

http://pumps2you.com/site/images/ebay-ups%2025-60-130.png

,gdzie ta przypada na 2000 l/h


Omnigena OMI 25-40/180 daje jeszcze jakąś charakterystykę:

http://www.omnigena.pl/index.php?action=categories&action_id=235

Przy tym samym spadku ciśnienia (1,5m) wydajność wynosi ~2400 l/h


Jebao AC 3500 też mi sie udało znaleźć:

[ame][url=http://www.ebay.co.uk/itm/JEBAO-AC-3500-AC-3500-submerge-PUMP-super-quiet-auto-Variable-speed-adjust-/271876529068]http://www.ebay.co.uk/itm/JEBAO-AC-3500-AC-3500-submerge-PUMP-super-quiet-auto-Variable-speed-adjust-/271876529068[/ame]

Przy ciśnieniu 1,5 m niecałe 2000l/h.


Pytanie jakie masz opory na filtrach przez które chcesz przepuścić wodę i jaką chcesz mieć wydajność na wylocie?Czy to jest 1,5 m czy może więcej? Tak tylko strzelam z tym 1,5 m jako jakiś punkt odniesienia. Tutaj należy jeszcze doliczyć wysokość podnoszenia. Pozdro!


Maciek

Opublikowano

Maćku - rozumiem że mogę się tak zwracać do Ciebie.:D


Każda zewnętrzna pompa w narurowcu ( ale nie w sumpie) pracuje bez podnoszenia cieczy nawet o 1 cm bo to jest otwarta rura lub wąż w kształcie U gdzie na dole jest pompa.

Jedyne opory więc i spadek wydajności to dynamiczne opory przepływu raz z założonego filtra mechanicznego przed pompą czyli na ssaniu ( te na ssaniu w pompach wirnikowych odśrodkowych mają b.duży wpływ na spadek wydajności) a dwa na wylocie gdzie pompa ma dużą siłę przepychania wody ale zwykle siedzi tam wysokooprowe złoże ceramiki na dodatek szeregowo by odpowiednią pojemność uzyskać.

Spadek to suma z obu.

Wiedzą to projektanci pomp akwarystycznych i te Jebao ma w porównaniu do pomp c.o. znacznie większe fi wlotu i wylotu.

Tradycyjne pompy nie energooszczędne moim zdaniem odpadają bo u nas muszą pracować stale 24/7 więc ich współczynnik wydajność/moc się b liczy.

Dlatego podaję raczej tylko te które na 3000l/h potrzebują 22W a nie 72W mocy.


Napisałem do firmy Omnigena wskazując na niszę rynkową i zaproponowałem by dostosowali pompę c.o. OMEGA 25/40 i 60 do akwarystyki jako zewnętrzna pompa narurowca z odpowiednio niską ceną. Jako target cenowy podałem te Jebao AC 2500 czyli max 200zł

W moim przekonaniu to bardzo prosta do wykonania opcja tej pompy - zobaczymy czy i co odpowiedzą.

Opublikowano

Tak pisz mi Maciek ;)

My się chyba nie rozumiemy..

Mój błąd ewidentny,bo nie trzeba dodawać wysokości podnoszenia,masz rację.Na szybko piszę i się nie zastanowiłem nad tym akurat przypadkiem ;)

Ja doskonale wiem,że to suma spadków ciśnień tylko ciągle pytanie zostaje otwarte.Pytanie, które przy doborze pompy jest kluczowe, mianowicie: jakie opory przepływu będą "po obu stronach" pompy przed zapchaniem i po jakimś tam zapchaniu wszelakich materiałów filtracyjnych? Przy czym przepływ będzie się zmniejszał naturalnie, więc będą dwa przepływy i dwa opory.

Czy Ty naprawdę uważasz,że pompa co pobiera 22W będzie miała wydajność 3000 l/h i oczywiście przepchnie to wszystko co włoży szwagier? :?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.