Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Też planuję zakup modułów pod sterownik kolegi Romka i zapewne będzie to podobna konfiguracja jak radzicie koledze. mam natomiast jeszcze jedno pytanie bo w temacie jestem zielony. Który z zasilaczy dostępnych w tym sklepie co kolega kupuje moduły będzie najlepszy pod ten sterownik. Czy muszę też kupić kabel do modułów czy one już są z okablowaniem? Z góry dzięki.

Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Też planuję zakup modułów pod sterownik kolegi Romka i zapewne będzie to podobna konfiguracja jak radzicie koledze. mam natomiast jeszcze jedno pytanie bo w temacie jestem zielony. Który z zasilaczy dostępnych w tym sklepie co kolega kupuje moduły będzie najlepszy pod ten sterownik. Czy muszę też kupić kabel do modułów czy one już są z okablowaniem? Z góry dzięki.


Moduły są połączone, a zasilacz dobierasz w zależności od mocy jaką będą pobierać w sumie Twoje moduły +20% zapasu na zasilaczu po to żeby go zbyt mocno nie obciążać.

Opublikowano

U mnie wychodzi 18W czyli zasilacz 24W 2A będzie ok ? Moduły pewnie jeszcze będą przykręcone, zwłaszcza RGB.


Zdecydowałem się na 10x Moduł LED GOQ SAMSUNG 3 SMD 5730 B. ZIMNY i 5 x MODUŁ LED GOQ SAMSUNG 4 SMD 5050 RGB.

Do tego chciałem taki zasilacz ZASILACZ LED DESKTOP 12V 2A 24W 2.1/5.5.

Czy coś jeszcze potrzebuję ? :)

Opublikowano
Czy muszę też kupić kabel do modułów czy one już są z okablowaniem?


Właśnie Fus to samo chciałem zapytać co napisałeś ;).Tak więc czy mam jeszcze dokupić jakieś kable żeby podłączyć je do kabli z modułów i z nich podpiąć je do tego sterownika led?...Czy te moduły mają wystarczająco dość kabla żeby podłączyć je bezpośrednio do tego sterownika bo wiadomo sterownik będzie umieszczony w szafce pod akwarium,i boje się czy starczy mi tego kabla z samych modułów...

Opublikowano
Czy te moduły mają wystarczająco dość kabla żeby podłączyć je bezpośrednio do tego sterownika bo wiadomo sterownik będzie umieszczony w szafce pod akwarium,i boje się czy starczy mi tego kabla z samych modułów...


Musisz dokupić kabel. Moduły są połączone i sprzedawca docina je z "jednej wiązki", w której jest 50 szt. modułów tak więc po odcięciu po obydwu stronach pozostają krótki odcinki kabli. Z jednej strony końcówkę trzeba zaizolować i zostawić a z do drugiej należy podłączyć kable przedłużające, które będą wpięte do sterownika, zasilacza lub ściemniacza.


Kabel przedłużający kupisz w każdym sklepie elektrycznym na metry za grosze lub zamawiając moduły trzeba dobrać do koszyka odpowiednią ich długość.


Trzeba tylko pamiętać żeby przy łączeniu modułów z kablem przedłużającym zastosować koszulki termokurczliwe lub złączki (np.: http://polskiled.com.pl/pl/p/Zlaczka-Pol-LED-KLIP-do-tasmy-wodoodpornej-RGB-10mm-dwustronna-/1020)

Trzeba też zwrócić uwagę, że do modułów LED jednobarwnych potrzebny jest kabel dwużyłowy a do RGB czterożyłowy (np.: http://polskiled.com.pl/pl/p/Przewod-Pol-LED-1-metr-2x1mm2/1155 lub http://polskiled.com.pl/pl/p/Przewod-Pol-LED-4x0%2C3mm2-RGB-1-metr/194).

  • Dziękuję 2
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie ;) ...Moduły,kable przedłużające,koszulki termokurczliwe itd zostały już zakupione,wszystko zostało podłączone do sterownika led Romka na próbę w celu zobaczenia efektu świecenia tych modułów a przy okazji pobawienia się ustawieniami świtu i zmierzchu wyżej wymienionego sterownika...I powiem wam jestem bardzo pozytywnie zaskoczony i modułami jak i sterownikiem :) oraz możliwością sterowania oświetleniem choć nie ukrywam jako laik miałem trochę problemów z tym ;)...Teraz mam pytanko odnośnie rozmieszczenia modułów,planuje je przymocować do dwóch oddzielnych profili aluminiowych(na jednym białe na drugim rgb) albo wszystkie tylko że wymieszane moduły ze sobą do jednego profilu aluminiowego(rysunek w załączniku)...Ma to jakiś sens co do mocowania na dwóch profilach czy to obojętne???A może lepiej te moduły zamocować do pokrywy(fotka w załączniku) w miejsca świetlówek???Decyzji ostatecznej nie podjąłem więc proszę o radę...

post-15785-14695724672819_thumb.jpg

Opublikowano

Nic nie tnij tylko oba przyklej do pokrywy ale zupełnie na przodzie w tym zagłębieniu obok otworów do karmienia. Pierwszy rząd białe tak by po skosie od przodu świeciły ku tyłowi ( w tym zagłębieniu) a RGB obok tuż przy otworach do karmienia.

Moduły się nie grzeją silnie i u mnie nawet pokrywa nie ciepła w miejscach klejenia.

Najpierw na pokrywę nakleiłem taką szeroką taśmę aluminiową jakiej używają do klejenia w kominkach coś na 200C a dopiero do tego moduły.

Wtedy żadnych profili nie trzeba a i po krzywiznach się przyklei wszystko.

Najlepiej jak światło pada od przodu ku tyłowi bo najlepiej wszystko wygląda. Ryby oświetlone od tyłu to masakra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.