Skocz do zawartości

Jakie oświetlenie LED do akwarium 840l 70cm h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pioter123 zetce Ci zaraz cenę poda, ale jak wejdziesz w moduły to szybko sam się przekonasz, ze oprócz udziwnień (jakie nawet ja na tym forum zaprezentowałem w postaci panela oświetleniowego) to tak na prawdę jedyna słuszna droga i możesz sobie na oko 5 PLN za moduł policzyć + zasilacz (ceny rożne w zależności od mocy, jakości, wodoszcżelnosci i innych), ściemniacze/sterownik opcjonalne. Koszt jest w mojej ocenie niewielki w porównaniu do tego co Ci moduły dają.

Zetce... Juz wcześniej Twój film chyba widziałem. Coś mi w głowie świta:) Potwierdza on Twoje słowa. Zbiornik pięknie oświetlony z wyjątkiem tego, ze za krótkie te belki.

Przyznam, ze jak oglądam tem film, to odechciewa mi sie kombinowania z czym innym niż moduły.

U mnie tez będzie 70cm i dzięki temu filmikowi wiem, ze mogę spać spokojnie.

Myślę, że film i zdjęcia wystarczą za tonę słów :) ale ja zawsze mam ślinotok :)

Pozdrawiam o dziękuje, bo wróciłem na moduły:)

Opublikowano

Dzięki. Belki rzeczywiście mogły być trochę dłuższe, aletakie akurat miałem i postanowiłem wykorzystać. Przy okazj chciałem trochę odwrocić uwagę od szczytów akwarium, bo mam widoczne z dwóch stron i na szczytowych ściankach mam lekko zamaskowane roślinami grzałki i wyloty filtra.

A co do kosztów:

- LG-5050-3CW MODUŁ PolLED LG-3x5050-0,72W BARWA ZIMNA

30 szt. 87,00 zł

- Moduł LED GOQ Samsung 3 x LED RGB - 150 stopni - 22 sztuki - 155 zł

- Zasilacz LED modułowy 150W 12V 12,5A IP20 - 86,19 zł


Do tego kontroler tc420 za 22 chyba eur. Na aliexpress.com.

Belki samodzielnie wykonane już miałem.

Zasilacz trochę przewymiarowany, mogłoby być taniej.

Z RGB póki co doświetlam niebieskim i czerwonym tylko. Z powodu wąskich belek kupiłem te RGB tez 3 diodowe, ale 4 diodowe bardziej się opłacają..

Generalnie - niezależnie czy moduły czy diody - led to jest to..



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalkf2adfe898686a18d45980ae817a85350.jpg

Opublikowano

Belki robiłem w zupełnie innym celu. Leżały nieużywane więc wykorzystałem. Każda belka to 2 aluminiowe kątowniczki pomiędzy które wklejone są paski z takiego laminatu, który jest z jednej strony brązowy, a z drugiej stal nierdzewna. Arkusze chyba 50x60 tego kupowałem parę lat temu w Ikea ( oryginalnie chyba do wypełnienia przezroczystych frontów szafek służą ) i ciąłem na paski ok 50x6 cm. Gdybym nie użył do klejenia taśmy dwustronnej, to wyglądałoby to całkiem estetycznie. A tak to nadaje się na stelaż do oświelenia, który będzie pod pokrywą ;) Leży bezpośrednio na wzmocnieniach poprzecznych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.