Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jesli ktos moze poda jakies nazwy popatrze i wybiore co by mi sie spodobalo

-- dołączony post:

Aulonocara stuartgranti "blue neon" i moze jakies z tej strony http://littlefishshop.net/product-category/buy-african-cichlids/

-- dołączony post:

AULONOCARA JACOB FREIBERGI

PROTOMELAS SP. (TAIWAN REEF)

AULO NYASSAE PEACOCK BLUE

HAPLOCHROMIS AHLI ELECTRIC BLUe

ORANGE BLOTCHED PEACOCK CICHLID

STRAWBERRY PEACOCK

RED SIDED PEACOCK

Opublikowano

Kolego jeśli poważnie podchodzisz do tematu Malawi, to na początek - oprócz zapoznania się z Naszym forum - poprzeglądaj wartościowe strony poświęcone gatunkom ryb, np.:


http://www.cichlid-forum.com/profiles/


http://www.onzemalawicichliden.eu/


Załączenie wykazu nie wiadomo jakich gatunków ryb, którym ktoś nadał durne nazwy handlowe na pewno nie ułatwi nam pomóc Ci w doborze obsady.

Co to w ogóle jest ? :


ORANGE BLOTCHED PEACOCK CICHLID

STRAWBERRY PEACOCK

RED SIDED PEACOCK

Opublikowano

Do tej pory hodowalem tanganike o Malawi dopiero się uczę parametry wody i wystrój podobny chodzi mi o dobór obsady aby nie zrobić krzywdy rybka .Nazwy które pisałem znalazłem na stronie sprzedawcy jeśli popełniłem błąd to przepraszam

Opublikowano

Te wymienione o tajemniczych nazwach to mieszańce których nie łączyłbym z innymi aulonami. W 120 cm zbyt wiele nie poszalejesz, zwłaszcza z non-mbuną. Jak chcesz czerwone sztuczne aulonki to do nich dodałbym po haremie 1+4 Labidochromis caeruleus i Iodotropheus sprengerae (to mbuna ale dość spokojna)

Opublikowano
chcę założyć zbiornik z peacock i haps Prosił bym o propozycję obsady na zbiornik 300l

1/ harem 1+2 małych Aulonocar (według uznania) grzebiących w dnie

2/ małe stadko "kieszonkowych" Copadichromis czyli Copadichromis sp.”virginalis gold” pływających w toni

http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_art.php?ID=1325

Tak bym spróbował.

Uważam, że to szansa na bardzo ciekawe akwarium.

Opublikowano

Aulonocara blue neon te napewno chce w moim zbiorniku ,jesli mozecie sie wypowiedziec co z nimi by bylo najlepiej polaczyc?

-- dołączony post:

Czy mozna z innymi aulonami laczyc.

-- dołączony post:

Aulonocara korneliae

Aulonocara spec. Fire Fish

Aulonocara steveni Usisya

Aulonocara stuartgranti Chilumba

Te też są sliczne

Opublikowano
Ciekawe ale trochę szare

samice Copadichromisów - jednolicie srebrzyste

samice A.fire-fish - łososiowe, innych aulonek raczej bure, ale to tylko 2sztuki

Jeśli autorowi wątku propozycja się nie spodoba, to może wypróbuje ją ktoś inny:)


PS. Chyba się nie spodobała.

Opublikowano

How to keep your African tank crystal clear - YouTube

cos takiego mi sie podoba jak przystosowac taka obsade do mojego zbiornika nie znam wszystkich nazw ryb w tym akwarium moze dalo by rade cos dla mnie wybrac

-- dołączony post:

W sobote chcialbym pojechac wybrac jakaś obsade dla zbiornika prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.