Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy hara pod kątem diety będzie pasowała do acei?jakiego pysia jeszcze można by dodać do 150 cm zeby nie zrobiło się za ciasno?


Spokojnie pogodzisz obydwa te gatunki pod względem diety.

P. acei są rybami oderwanymi od substratu i preferują przebywanie w toni (najlepiej w większym stadzie). Dlatego decydując się na ten gatunek znaczenie również ma wysokość akwarium (najlepiej nie mniej niż 60 cm), a nie tylko jego długość

Odnośnie trzeciego gatunku - tutaj masz szerokie pole do popisu, ważne żeby nie była to ryba typowo roślinożerna.

Opublikowano

Tak kolorystycznie przydałoby się coś żółtego. Labidochromis caeruleus "Yellow" byłby świetny. Dodałbym też maingano. No chyba, że chcesz pokombinować to nie ma sprawy, oglądaj wybieraj, bierz w dłoń cenniki i proponuj a my ci pomożemy.

Opublikowano

Podoba mi się rdzawy, ale naczytalem się opinii ze to agresywne bestie i szczerze to nie wiem jak z dietą. Tropheops aurora, chilumba lub red fin ale to tylko wizualnie bo nic o nich więcej nie wiem. Myślałem tez o czymś z typu OB labetropeus jest chyba taki albo metriaclima.

Post mortem ma w opisie ze czeka na takie OB.jak dojdą to napisz skąd i jak wrażenia.


Cynotilapia hare kupie raczej napewno, pasuje wg diety i usposobienia, jest w ofercie malawiana z WF wiec pewnie zamówię, zostanie też acei które mam teraz, tylko dokupie ze dwie samice w sumie będzie 1+5.

ciężki temat żeby fajnie dobrać obsadę która będzie pasowała do siebie i jeszcze trafiała w nasze gusta:)

Czekam na rady

Opublikowano

Rdzawe nie są specjalnie agresywnymi pyszczakami, z dietą nie ma żadnych problemów, są wszystkożerne i w ogóle są to bardzo odporne pyszczaki. Ich uroda to rzecz gustu, na pewno lepiej wyglądają na zdjęciach. Tropheopsy są generalnie roślinożerne, więc odpadają pod względem diety. Tak samo Labeotropheusy. Możesz rozważyć Metriaclimy, Labidochromisy, Pseudotropheusy.

Opublikowano

Jeśli się będziesz decydował na Cynotilapia sp. "hara" to wtedy ryby znajdujące się na przeciwnym biegunie żywieniowym czyli tzw. roślinożercy niestety odpadają (w tym również - tak jak Ci napisał Kolega poznerowicz - Labeotropheusy). Możesz natomiast rozważyć Metriaclima estherae OB, który jest peryfitonożercą.


Odnośnie zamówionych przeze mnie L. fuelleborni to zostały one zamówione w Tan-Malu i mają dotrzeć wraz z najnowszą dostawą z Burundii.

Opublikowano
Podoba mi się rdzawy, ale naczytalem się opinii ze to agresywne bestie i szczerze to nie wiem jak z dietą.


Zastanawia mnie, gdzie naczytałeś się takich opinii :) Wiadomo, że wszystko zależy od charakteru danej ryby, ale generalnie Rdzawe są jednymi ze spokojniejszych gatunków i dlatego też polecane są początkującym akwarystom... Co do diety to prawdziwe "śmietniki", czyli wszystkożerca pełną gębą, u mnie są na diecie 60/40 na rzecz mięska, ale spokojnie pociągną na 50/50. Co do wyglądu, kwestia gustu, mi też bardzo się podobają i nie uważam żeby wyglądały dużo lepiej na zdjęciach niż na żywo.

Opublikowano

Internet ma to do siebie że więcej w nim opinii nie mających nic wspólnego z prawdą niż tych zgodnych ze stanem faktycznym. No ale cóż.

Po to chyba jest to forum żeby weryfikować fakty przez osoby które miały realna styczność z danym zagadnieniem.

Dzieki za opinie o rdzawych :)

Opublikowano

Jak najbardziej ;) napisałem, że mnie to zastanawia bo już myślałem, że takie opinie krążą tutaj, a to by mnie zdziwiło (owszem jest kilku osobników mających jakiegoś narwańca, ale nadal rdzawy to rdzawy, raczej nie należy do bojówkarzy) ;)

Opublikowano

Chyba ostateczna konfiguracja:

-moje aceiki 1+5

-cynotilapia hara

-ps.zebra Mbenji ob

-ew.rdzawe zamiast hary, dałbym jedne i drugie ale nie chce żeby miały za ciasno.

co wy na to?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.