Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy same moduły Samsung 3led 5730 I68 można podłączyć go jakiegoś taniego ściemniacza, żeby w razie za ostrego światła można było je przykrecić ?

Opublikowano

Bo mam świetlówkę ledową 90 cm o barwie 20000 i chciałem dołożyć kilka modułów 3LED Samsunga żeby nie było tak niebiesko a zarazem żebym mógł je przykręcić jak się okaże że są za mocne.

Opublikowano

Stare moduły Samsunga 4LED 5630 - 7 sztuk dawały rade ale nie były w pełni wodoodporne i świeca już tylko 4.


Szykuję oświetlenie do akwa 375 l 150x50x50 i kupiłem już 10 modułów 3led samsunga 5730 IP68 i ciekaw jestem czy to starczy.

W razie czego mam jeszcze jedną świetlówkę 90 cm ledową o barwie 20000. I jak najlepiej rozłożyć oświetlenie w pokrywie żeby ładnie ryby oddały swoje kolory ? Jeden pas na środku i jeden pas dać na przód ? Czy jak w standardowych pokrywach raczej od środka w stronę tyłu dać ?

Opublikowano
Za dużą ilością światła bym się nie przejmował , wystarczy że na sterowniku Kado sobie kilka działek zmniejszy na jasności i po kłopocie, a i ledy będą dłużej żywotne ;-)


dokładnie :) Sławek mnie przekonał i ostatecznie zdążyłem zmienić swoje zamówienie więc zamiast 12 RGB , wziąłem 14 niebieskich i 12 czerwonych 3 ledowych GOQ ... w sumie będzie tak : 26 szt 5730 , 14 niebieskich i 12 czerwonych :)

Opublikowano

Kolego Kado zapodaj link z modułami 5730 bo jestem strasznie ciekaw. Co to takiego i jak to wygląda. W innym wątku pokazywałeś moduły 5730 tylko nie wiem czy są dostępne w Polsce.

Ps

Super że czytasz co piszę i podjąłeś taka a nie inną decyzję. Pamietaj tylko, że jakby co to ja za to nie biorę odpowiedzialności :-). Zawesze pisałem, że to mi się podoba :-). Dość żartów. Masz potwierdzenie też w słowach kolegi Spiochu, o mocniejszej barwie pojedynczych modułów nad RGB.

Opublikowano
Kolego Kado zapodaj link z modułami 5730 bo jestem strasznie ciekaw. Co to takiego i jak to wygląda. W innym wątku pokazywałeś moduły 5730 tylko nie wiem czy są dostępne w Polsce.



chyba to jedyny sklep w Polsce, gdzie je mają ... te kolorowe tez tu kupowałem, bo ceny nawet przystępne :)


http://www.perfektmarket.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5730-b-zimny-id-442.html

Opublikowano

Przeprowadziłem dochodzenie na temat diód 5630 i 5730. Mam dla Was piorunującą wiadomość.

Moduły 5630 i 5730 mają tą samą specyfikację


Specyfikacja 5630 którą dostałem na e-mail

9eef41f954a16162gen.jpg


A to jest specyfikacja ściągnięta ze strony którą podał kolega Kado.

Table-modu%C5%82-GOQ-3-LED-5730.jpg



Jestem po rozmowie telefonicznej z gościem z firmy który ma moduły 5730.

Dowiedziałem się że moduł 5730 i 5630 ma te same parametry. W module 5730 jest zmieniona dioda 5,7mmx3mm w celach kosmetycznych a moduł 5630 ma diode 5,6mmx3mm. Byłem też dziś w hurtowni w ktorej się zaopatruje we wrocku którą często polecam. Tam praktycznie usłyszałem to samo. Ta hurtownia nawet nie ma tych niby nowych.

Reasumując moduły 5630 i 5730 niczym się nie różnią.

Pobierają tą samą ilość Wat 1,08, mają tą samą ilość lumenów 120, wielkość, szerokość, IP68 itd itd.

Cały czas piszemy o modułach trzy diodowych.

Jeżeli komuś popsułem radość z zakupu to przepraszam.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Cały czas piszemy o modułach trzy diodowych.

Jeżeli komuś popsułem radość z zakupu to przepraszam.



ale nikomu byś i tak nie popsuł, bo cena ta sama, więc nikt nic nie traci :) ... powiedz mi tylko jedno Sławku , skąd tak duża różnica w ilości generowanego światła , skoro , to to samo, prawie dwukrotna :) ???? ... bo przeciez sam widziałeś test , myślisz , że facet ściemniał ? :)


tu jeszcze facet robi test na temperaturę i też widać róznice , co prawda taką , ze diody 5730 bardziej się grzeją , ale to nie dziwi , bo generują 2 razy więcej światła :)



Paski LED - ciepło, zimno? - YouTube



ja nie mam porównania , bo mam tylko te 5730 , ale najlepiej kup i porównaj na "gruncie" czy jest róznica :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.