Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich Użytkowników forum klub-malawi !

Mam taką sytuację:


Zbiornik Aquael Glossy 120 cm (240L)

Filtr Tetra EX700

30kg piasku kwarcowego (wyplukany bardzo dobrze)

30kg czarnych skał ułożonych w kryjówki i prześwity, groty

Grzałka Sera 250W

Szafka Glossy 120cm

Oświetlenie : Aquael Leddy Tube 4x6W x2 Tuby.

Pompka powietrza : tetra 100 + listwa ok 15cm włożona na froncie pośrodku zbiornika.

(bombelki wyplywaja z wnetrza skał)


PONIZEJ ZDJECIA



A więc tak:

Piasek dokladnie wyplukany, skały wyszorowane, woda z kranu zalana, włączone napowietrzanie.

pierwszy preparat jaki użyłem to Tetra Aqua safe w stos 10 ml na 20L wody.

Następnie wlałem 125ml preparatu z bakteriami do filtra Seachem Stability.

Pozniej dodalem 50 ml moczu aby aktywować cykl azotowy i wrzucilem kilka płatków tetry pro color.


Ku zdziwieniu po wlaniu bakteri Seachem Stability bezpośrednio do zbiornika woda byla bez zmian, nie zmętniała nawet w minimalnym stopniu... (kiedys po wlaniu bakteri sery robilo sie mleko i ustępowało po dobie ale kryształu nie bylo nigdy pozniej...)


Moje pytanie do forumowiczów:

Dlaczego woda po wlaniu bakteri seachemu nie zmętniała?

Co robić dalej, ile czekać na dojrzenie zbiornika, skad bede wiedział że dojrzał, kiedy wpuscic ryby no i ze wzgledu na to ze jestem początkującym Malawistą prosiłbym o podanie kilku przykładowych bezkolizyjnych obsad pyszczaków bo szkoda by bylo sluchac sprzedawców... Wolę zaufać Wam drodzy koledzy :)

post-15931-1469572116835_thumb.jpg

post-15931-14695721168532_thumb.jpg

Opublikowano

Co do dojrzewania baniaka to jest różnie przeczytaj sobie o cyklu azotowym to bedziesz wiedzial ale naj lepiej to testami wszystko kontrolować,testy kropelkowe JBL sa dosc dobre dużo ludzi je używa i chwalą sobie. Co do obsady to proponuje odnaleźć lekture poświęconą o obsadach do danej wielkosci szkla. Poszukaj a dużo sie dowiesz powodzenia.

Opublikowano

Mam 4 uwagi :)


1) Proponowałbym inne rozłożenie kamieni. Ten sposób wygląda dość nienaturalnie. Inną sprawą jest to, że z łupków trudno ułożyć coś sensownego. Zazwyczaj wychodzą garaże lub dziwne blokowiska. Pyszczaki dość mocno kopią i ta cała konstrukcja może się zawalić. Jeżeli nie wydałeś zbyt dużo na te łupki to proponuje zmienić rodzaj skał. Oczywiście jeżeli Tobie podoba się ten łupek to go zostaw i postaraj się zbudować bardziej stabilną konstrukcję.

2) Najlepszym sposobem napowietrzania wody jest załamanie lub ruch tafli wody. Bąbelki wyglądają dość nienaturalnie. Na zdjęciu wygląda jakby ten czarny wulkan zaraz miał wybuchnąć.

3) Jeżeli chodzi o filtracje to sama zewnętrzna TETRA spisze się dobrze tylko jako biolog. Do filtracji mechanicznej potrzebujesz jeszcze wewnętrznego filtra najlepiej o przepływie wyższym niż 1000 l/h. Dodatkowo na zasys kubła zewnętrznego warto założyć prefitr z gąbki (po to aby nie trzeba było co tydzień zaglądać do filtra zewnętrznego). Wracając do punktu 2 najlepiej ustawić wylot z filtra zewnętrznego zaraz przy tafli wody. Wypływający strumień wody będzie łamał taflę wody i idealnie ją napowietrzą.

4) Jeżeli chodzi o dojrzałość wody to można to tylko stwierdzić po przez pomiar NH3/4, NO2 i NO3. Koszt kompletu testów kropelkowych jest dość spory, ale tylko one dadzą Ci 100% odpowiedź czy woda jest dojrzała. Czas dojrzewania wody to około 1 miesiąc.

Opublikowano

Ułożenie kamieni masz dość płaskie a glossy są wyższe od zwykłych akwariów. Po pewnym czasie stwierdzisz ze coś nie gra i większość akwarium jest pusta. Zerknij sobie na mój wątek i zobacz jak moje akwarium ewoluowało.

Opublikowano

Wg mnie ciut za dużo tych kamieni, mało im zostawiłeś miejsca do kopania. Dodatkowo obawiam się, że w tej kupie gruzu będą zbierały się kupy a przynajmniej ciężko będzie tak ustawić cyrkulację aby wszystko zostało wymiecione. A dostęp do czyszczenia ręcznego bez rozbierania raczej znikomy.

Jeśli kamienie stoją na podkładce a nie na piachu to faktycznie nic tam się nie powinno przewrócić, w końcu rybki nie pchną kamienia ;)


Mi też wystrój nie bardzo się podoba a już szczególnie te bąbelki. Ale jak napisałeś, to kwestia indywidualna :)



Wysłane z telefonu

Opublikowano

Oświetlenie nie jest potrzebne do dojrzewania więc spokojnie możesz wyłączyć. Co do zmętnienia, ja startowałem na specyfikach jbla i też go nie miałem, a wszystko przebiegło wzorowo także myślę, że nie ma powodów do obaw. Czekaj spokojnie i zmierz parametry za kilka dni ;)

Opublikowano

Serdecznie dziekuje wam drodzy klubowi przyjaciele za pomoc :)

Jade do sklepu po testy i po filtr 1000l/h mechaniczny :)


aa no i poprawilem bombelki (leca po przedniej szybie akwa)

oraz ulozenie skał :)

post-15931-14695721198288_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.