Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ja też powoli się zbieram. Niestety musiałem wyciąć panele i położyć terakotę, ponieważ miałem dużo pianki pod panelami. To jest oryginalna szafka Aquaela Glossy. Na początku zwiozłem ją do stolarza i chciałem ją wzmocnić bo wygląda prowizorycznie. Stolarz powiedział że nie trzeba to odpuściłem. U mnie są dwie nóżki na środku jak na foto.

post-15859-14695721114384_thumb.jpg

post-15859-14695721115369_thumb.jpg

Opublikowano
Wstawiam jeszcze raz dokładniejsze zdjęcia. Przepraszam za post pod postem

Licho to wygląda.Bezwzględnie podeprzyj środek bo szafka ma tylko oparcie po bokach a na środku nic.

Ja mam tak jak na zdjęciu poniżej.

post-13817-14695721116912_thumb.jpg

Opublikowano
Panowie chyba nie oglądali wstawionego zdjęcia. Pod płytą dolną szafki jest podłużne wzmocnienie przez całą długość płyty, szafka nie wisi w powietrzu

;)

Opublikowano

odnosząc się do zaleceń przygotowałem już dwie nóżki aby podeprzeć środek, jedną nóżkę na szybko podłożyłem i podkręciłem, efekt był natychmiastowy - blat się podniósł i już jest tylko milimetrowa różnica.


Jutro od rana działam z szafką, zaopatrzę się jeszcze w dwie albo cztery nóżki. Zdejmę pusty zbiornik, wzmocnię blat szafki kątownikami metalowymi, od spodu przykręcę cztery nóżki aby podpierały środek szafki.


Dać jeszcze jakieś nóżki po bokach? np po dwie?czy jakoś inaczej to porozmieszczać?

Opublikowano
Generalnie najlepszym wyjściem jest danie po 3 nóżki pod każdą płytę nośną i będziesz miał spokój na zawsze.


Czyli w moim przypadku tylko mogę nóżki dać pod środkową płytę. To jutro dokupię jeszcze 2 nóżki.

Opublikowano

Generalnie lepiej by było gdyby te wzmocnienie było nie po długości a po szerokości szafki. Na pierwszym zdjęciu z lewej widać że od spodu szafki są nabite tzw. ślizgi. To też w sumie dzięki nim powstało ugięcie. Najlepiej było by je powyciągać tak aby płyta opierała się bezpośrednio na podłodze.


Witam. Ja też powoli się zbieram. Niestety musiałem wyciąć panele i położyć terakotę, ponieważ miałem dużo pianki pod panelami.

Ja zostawiłem panele nic nie wycinałem, pod nimi mam styrodur 5cm na to płyta osb 8mm pianka i panele i jakoś nic się nie dzieje.

Opublikowano

Przy okazji zapytam, czy trzeba coś dawać między szafkę i akwarium, dzwoniłem do firmy (dział sprzedaży producenta) i tam powiedziono mi że w zestawie nie ma i nie ma konieczności dawania. Ja jednak podłożyłem podkład pod panele 3mm i nie wiem czy to wystarczy, czytając inne posty. Akwarium 200 litrów podstawa 100 x 40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.