Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobrym pomysłem jest również montaż modułów nas radiatorze który może służyć za górę obudowy. Wtedy montuje się wentylator bezpośrednio na radiatorze a obudowa może być w pełni szczelna.

Opublikowano

Podsumowując moje akwa, najlepiej gdyby były 2 oddalone od siebie na 5cm belki a w każdej po 4 sztuki białych led LG 5050 przeplatane niebieskimi ledami Samsunga. Długość belki mniej więcej po 15-20cm mniej z każdej strony niż bok akwa, czyli każda belka ok 60cm długości:)

Opublikowano

Każdy Ci doradzi jak jemu odpowiada. Sławek ma 11 LG chyba a ma akwa raz większe niż ja a ja mam 300 l i mam takich modułów 18 ;) A dokładam jeszcze z tego co się orientuję to Stan też ma ok 15 modułów a ma akwa 120x60 czyli 10 cm głębsze i wyższe niż ja a też coś wspominał że dołożył by.Ja się ciesze że mnie naprowadzili na to światełko bo jest super ;)




[300] Malawi

Opublikowano

Generalnie to jeszcze zapytam jak z tymi zasilaczami, bo jeśli np zrobię dwie belki i teraz w jednej podepnę wszystkie 7 modułów pod jeden zasilacz to czy taki 12W 1A mi to uciągnie?

Bo w drugiej belce chciałbym podpiąć osobno białe i niebieskie tak, żeby czasowy wyłącznik nie gasił mi tych 3niebieskich i żeby to one paliły się cały czas :)


Drugie pytanie to czysto techniczne jest. do końcówki paska dolutowuje gniazdo a pod nie podpinam zasilacz. Jak zabezpieczyć to wszystko przed skraplającą się wodą? czy po prostu gniazdo do podłączenia wyprowadzić za akwarium a miejsce lutowania jakoś uszczelnić?


Najlepiej to chyba będzie jak sobie kupię tych białych modułów trochę więcej i niebieskich także i sprawdzę jak to się będzie miało:) Myślę także czy w ogóle opłaca się zakładać czerwone..

Opublikowano

No to zrobisz jak będziesz chciał :) Ja bym zrobił jak Ci pisałem wcześniej z tym że Sławkowi mogło chodzić o dwa rzędy w odległości 5cm albo dwie oddzielne belki takie wąskie. Kabel łączący moduły jest dłuższy niż 5 cm więc możesz dwie belki mieć pod jeden zasilacz bo nie będziesz rozdzielał modułów tylko będą się łączyć tym kabelkiem.




[300] Malawi

Opublikowano
Sławek ma 11 LG chyba a ma akwa raz większe niż ja

Mam 16szt białych, po 8szt na belce, nie raz o tym wspominałem :-).

Każdy z nas ma inne gusta i oczekiwania. Dlatego są takie rozbieżności co do ilości. U mnie przy 16 szt białych i 10 niebieskich mam refleksy i wszystko co mi się podoba.


Co do belek miałem na myśli dwie belki jak napisałem w poście wyżej. Dlaczego?

Ano dlatego abyś miał możliwość regulacji i ustawienia sobie tego oświetlenia, jak Tobie będzie się podobało. Obawiam się że przy jednej belce z oświetleniem może być za ciemno przy szybie przedniej lub tylnej. Jeżeli będziesz miał takie wrażenie to po prostu rozszerzysz sobie belki. Ot takie małe zabezpieczenie. Co do długości belek, u mnie są one przez całą długość zbiornika a nie tak jak myślisz tylko tyle co długość oświetlenia.

Jeżeli zrobisz jak napisałeś tylko 60cm bo tyle chcesz to jak to zamontujesz? Chyba że masz pokrywę pod którą podwiesisz te belki

Po drugie mając taką belkę dłuższą masz możliwość ewentualnego rozbudowania i dołożenia większej ilości modułów. U mnie belki są pod pokrywą niezależne od niczego. Ściągając pokrywę oświetlenie zostaje. Tylko moja pokrywa jest z pcv spienionego

Osobiście zrobiłbym łączenie między belkami z małym zapasem przewodu. Zabezpieczysz to taśmą izolacyjną lub tak jak napisałem kolega Gubon88 termokurczliwą.

Całe główne oświetlenie czyli te 8 czy 10 białych i 6 niebieskich dałbym na jednym zasilaczu, który oczywiście powinien być po za akwarium. Drugie oświetlenie tzw dzienne zrobiłbym na drugim zasilaczy i do tego dwa wyłączniki czasowe. Polecam bo ja tak mam haha :-).

Masz już jakąś wizję ale zakup po 3-4szt więcej tych modułów, będzie w razie W. A jak będzie za mało do Twojej wizji to będzie jak znalazł :-)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.