Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem zagorzałem zwolennikiem grzałek przepływowych. Po licznych przygodach z różnymi grzałkami zatapialnymi jedynym sensownym rozwiazaniem zwłaszcza dla długich zbiorników są własnie jakiekolwiek przepływowe .

Osobiście uzywam grzałek do grzejników CO ale są specjalne akwarystyczne .

jak dla mnie same zalety :)

Opublikowano

Skoro pękła to albo gdzieś puknąłeś,albo szkło było wadliwe - może to spotkać wszystkie grzałki.

Niestety w obu przypadkach jest problem z gwarancją -i to również dotyczy grzałek wszystkich producentów.

@goldi

U mnie w filtrze kasetowym Skalar pełni rolę grzałki przepływowej i nie widzę żadnych wad(zdjęcie w temacie "filtr kasetowy")

Opublikowano

Tak jak piszesz "pełni funkcje przepływowej" :)


ja mówię o przepływowych ze szczegónym wskazaniem na grzałki wkręcane stosowane albo w grzejnikach CO albo w układach solarnych .

Idealne (moim zdaniem ) w układach z narurowcami ale w innych układach też da sie to zastosować


jedyna wadą to trudniejsza integracja z systemem ale w zamian otrzymujemy gwarancje bezawaryjności i zwykle lepszej sprawności . Mimo wszystko te grzałki czy skalara czy aquaela itp to wykonanie zabawkowe (w mojej ocenie)

Opublikowano
. Mimo wszystko te grzałki czy skalara czy aquaela itp to wykonanie zabawkowe (w mojej ocenie)


Mam tę przewagę że zbieram info z kilku forów.

1/ Grzałki przepływowe mają taką wadę że jak przepływ stanie to baniak marżnie:(

kolega w KMT miał awarię pompy w zupełnie świeżym kuble Eheima i zorientował się dopiero jak ryby zareagowały przy 20C. więc te rozwiązania gdy grzała nie siedzi w akwarium też nie są idealne ale fakt grzałki w akwarium nie widać.

2/ Wszystkie grzałki szklane i czujką pomiarową w rurze łącznie z elementem grzejnym to nieporozumienie bo zawsze mierzy i wodę i sam element grzejny jakby je nie izolował.


Z istoty regulacji temperatury musi być oddzielony i oddalony sam element pomiaru od elementu grzejnego - to istota sterowania i tak buduje się wszystkie piece grzewcze.

Tu macie coś co się nie stłucze nie jest to prowizorka choć w ocenie kolegi który tu także pisuje i to sprowadził z Chin daleko mu do jakości wykonania jakiego byśmy sobie życzyli.

Pierwsze koty za płoty to i tak za rok będzie także w Polsce.


http://www.aliexpress.com/item/300W-Stainless-Submersible-Aquarium-Heater-MINI-Temperature-Controller-Thermostat-New-Free-Shipping/2028340499.html


ma stalową obudowę a nie szklaną więc nic nie pęknie

grzałka ma tylko 22cm więc wejdzie do kaseciaka 7.0 wysokiego na 25cm

ma hermetyczny oddzielny na przewodzie czujnik pomiaru temperatury

ma cyfrowy pomiar temperatury i wyświetlania wyniku pomiaru

ma włącznik elektroniczny a nie iskrzący bimetal

ma nożowe ( nie europejskie ) gniazda na dwie grzałki i wtyczkę sieciową z adaptacja do naszych.

kosztuje obecnym kursem USD - 102zł z przesyłką do twojego domu.

aliexpress to chińskie allegro ale znacznie bezpieczniejsze niż nasze - nie ma tam oszustów.

ja bym od razu wymienił te wtyczki i gniazdo na polskie ale to moje zdanie.

Opublikowano

Podepnę się do tematu bo mam ten sam problem z tym że do 840. Kulam narurowca i nawet nie wiedziałem że są jakieś grzałki narurowe. Używa ktoś?? może dacie nazwę, linka albo coś:P

Opublikowano

TERMOSTAT CYFROWY TERMOREGULATOR CHŁODZENIE GRZANI (5530109348) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img12.allegroimg.pl/photos/400x300/55/30/10/93/5530109348@@AMEPARAM@@12@@AMEPARAM@@55/30/10/93@@AMEPARAM@@5530109348



TERMOREGULATOR THERMOSTAB TS 500 TIMER OŚWIETLENIA (5532804498) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/55/32/80/44/5532804498@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@55/32/80/44@@AMEPARAM@@5532804498





Zestaw The Best Of:

Dobre bo polskie i jako dodatkowe zabezpieczenie :

Termostat RT-2C cyfrowy akwariowy / gw.24m F-Vat (5348546677) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/53/48/54/66/5348546677@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@53/48/54/66@@AMEPARAM@@5348546677



( dwa lata gwarancji )

+

EHEIM JAGER 300W ___ Grzałka - Legenda ___ SKLEP (5352315036) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/53/52/31/50/5352315036@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@53/52/31/50@@AMEPARAM@@5352315036



( trzy lata gwarancji )



Nie ma rzeczy, która się nie psuje!
Opublikowano

Ja kupiłem grzałkę Tetry Heater 250 ProLine , bo jest płaska i krótka i fajnie mi pasuje do kaseciaka, a EHEIM Jager 300W mi się nie mieści i jest za długi (mogę sprzedać tego Jagera) Tylko nie wiem czy jedna by u Ciebie wydoliła.


TETRA - GRZAŁKA HEATER 250W ProLine - NIETŁUKĄCA ! (5369954869) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/53/69/95/48/5369954869@@AMEPARAM@@10@@AMEPARAM@@53/69/95/48@@AMEPARAM@@5369954869

Opublikowano

Oki, jest grzałka jest termostat jest ale dalej nie kapuje :P wsadzam to w jakiś pusty korpus czy jak?


przepraszam za głupie pytania ale "nie widze" tego

Opublikowano
Oki, jest grzałka jest termostat jest ale dalej nie kapuje :P wsadzam to w jakiś pusty korpus czy jak?


przepraszam za głupie pytania ale "nie widze" tego



Bo ty załapałeś od goldiego pomysł na grzałki solarne lub do CO wkręcane w zaślepioną rurę stalową - nie radzę w plastikowe z wiadomego powodu.

o coś takiego


GRZAŁKA DO GRZEJNIKA ŁAZIENKOWEGO 300W (5045124886) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/50/45/12/48/5045124886@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@50/45/12/48@@AMEPARAM@@5045124886



niestety ma to bimetaliczny iskrzący styk , małą precyzję nastawu temperatury i nie trzyma jej stabilnie ( duża histereza temperatury)


Jedyne co jest akwarystyczne to to


http://erybka.pl/product-pol-7527-Hydor-Heater-External-300-W.html


https://www.akwarystyczny24.pl/hydor-eth-300w-16mm-grzalka-przeplywowa-zewnetrzna-do-akwarium-p-3911.html


Jednak dzieli je zupełnie odmienne opinie o niezawodności.

Mimo to ja bym próbował tego z erybki.


Może Chińczycy z Hydora poprawili niezawodność

Opublikowano

Nie wiem co masz na myśli pisząc z "wiadomego powodu" - średnia róznica czy w stalowej czy plastikowej .


Te grzałki maja zintegrowany elektroniczny regulator bez żadnych styków (przynajmniej ja mam takie wykonanie) a parametry porównywalne są lub lepsze od grzałek akwarystycznych .

Te akwarystyczne które testowałem miały większą histerezę od takiej jak na zdjęciu.


Najstarsza taka grzałka pracuje bezawaryjnie od 1999roku i nie zmieniałem od tamtego czasu nastawy .


W pozostałych rozwiązaniach stosuję grzałki ustawione na tem. pow 30 (30-33st) jako zabezpieczenie ale regulacją temperatury zajmują sie oddzielne regulatory i dzięki temu uzyskuję histereze i dokładność regulacji nieosiągalną dla żadnej grzałki akwarystycznej które jak już pisałem traktuję jako zabawki .

Stosując czujnik wkręcony tuż za grzałką uzyskuję histereze na poziomie 0,1st C

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.