Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem zagorzałem zwolennikiem grzałek przepływowych. Po licznych przygodach z różnymi grzałkami zatapialnymi jedynym sensownym rozwiazaniem zwłaszcza dla długich zbiorników są własnie jakiekolwiek przepływowe .

Osobiście uzywam grzałek do grzejników CO ale są specjalne akwarystyczne .

jak dla mnie same zalety :)

Opublikowano

Skoro pękła to albo gdzieś puknąłeś,albo szkło było wadliwe - może to spotkać wszystkie grzałki.

Niestety w obu przypadkach jest problem z gwarancją -i to również dotyczy grzałek wszystkich producentów.

@goldi

U mnie w filtrze kasetowym Skalar pełni rolę grzałki przepływowej i nie widzę żadnych wad(zdjęcie w temacie "filtr kasetowy")

Opublikowano

Tak jak piszesz "pełni funkcje przepływowej" :)


ja mówię o przepływowych ze szczegónym wskazaniem na grzałki wkręcane stosowane albo w grzejnikach CO albo w układach solarnych .

Idealne (moim zdaniem ) w układach z narurowcami ale w innych układach też da sie to zastosować


jedyna wadą to trudniejsza integracja z systemem ale w zamian otrzymujemy gwarancje bezawaryjności i zwykle lepszej sprawności . Mimo wszystko te grzałki czy skalara czy aquaela itp to wykonanie zabawkowe (w mojej ocenie)

Opublikowano
. Mimo wszystko te grzałki czy skalara czy aquaela itp to wykonanie zabawkowe (w mojej ocenie)


Mam tę przewagę że zbieram info z kilku forów.

1/ Grzałki przepływowe mają taką wadę że jak przepływ stanie to baniak marżnie:(

kolega w KMT miał awarię pompy w zupełnie świeżym kuble Eheima i zorientował się dopiero jak ryby zareagowały przy 20C. więc te rozwiązania gdy grzała nie siedzi w akwarium też nie są idealne ale fakt grzałki w akwarium nie widać.

2/ Wszystkie grzałki szklane i czujką pomiarową w rurze łącznie z elementem grzejnym to nieporozumienie bo zawsze mierzy i wodę i sam element grzejny jakby je nie izolował.


Z istoty regulacji temperatury musi być oddzielony i oddalony sam element pomiaru od elementu grzejnego - to istota sterowania i tak buduje się wszystkie piece grzewcze.

Tu macie coś co się nie stłucze nie jest to prowizorka choć w ocenie kolegi który tu także pisuje i to sprowadził z Chin daleko mu do jakości wykonania jakiego byśmy sobie życzyli.

Pierwsze koty za płoty to i tak za rok będzie także w Polsce.


http://www.aliexpress.com/item/300W-Stainless-Submersible-Aquarium-Heater-MINI-Temperature-Controller-Thermostat-New-Free-Shipping/2028340499.html


ma stalową obudowę a nie szklaną więc nic nie pęknie

grzałka ma tylko 22cm więc wejdzie do kaseciaka 7.0 wysokiego na 25cm

ma hermetyczny oddzielny na przewodzie czujnik pomiaru temperatury

ma cyfrowy pomiar temperatury i wyświetlania wyniku pomiaru

ma włącznik elektroniczny a nie iskrzący bimetal

ma nożowe ( nie europejskie ) gniazda na dwie grzałki i wtyczkę sieciową z adaptacja do naszych.

kosztuje obecnym kursem USD - 102zł z przesyłką do twojego domu.

aliexpress to chińskie allegro ale znacznie bezpieczniejsze niż nasze - nie ma tam oszustów.

ja bym od razu wymienił te wtyczki i gniazdo na polskie ale to moje zdanie.

Opublikowano

Podepnę się do tematu bo mam ten sam problem z tym że do 840. Kulam narurowca i nawet nie wiedziałem że są jakieś grzałki narurowe. Używa ktoś?? może dacie nazwę, linka albo coś:P

Opublikowano

TERMOSTAT CYFROWY TERMOREGULATOR CHŁODZENIE GRZANI (5530109348) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img12.allegroimg.pl/photos/400x300/55/30/10/93/5530109348@@AMEPARAM@@12@@AMEPARAM@@55/30/10/93@@AMEPARAM@@5530109348



TERMOREGULATOR THERMOSTAB TS 500 TIMER OŚWIETLENIA (5532804498) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/55/32/80/44/5532804498@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@55/32/80/44@@AMEPARAM@@5532804498





Zestaw The Best Of:

Dobre bo polskie i jako dodatkowe zabezpieczenie :

Termostat RT-2C cyfrowy akwariowy / gw.24m F-Vat (5348546677) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/53/48/54/66/5348546677@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@53/48/54/66@@AMEPARAM@@5348546677



( dwa lata gwarancji )

+

EHEIM JAGER 300W ___ Grzałka - Legenda ___ SKLEP (5352315036) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/53/52/31/50/5352315036@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@53/52/31/50@@AMEPARAM@@5352315036



( trzy lata gwarancji )



Nie ma rzeczy, która się nie psuje!
Opublikowano

Ja kupiłem grzałkę Tetry Heater 250 ProLine , bo jest płaska i krótka i fajnie mi pasuje do kaseciaka, a EHEIM Jager 300W mi się nie mieści i jest za długi (mogę sprzedać tego Jagera) Tylko nie wiem czy jedna by u Ciebie wydoliła.


TETRA - GRZAŁKA HEATER 250W ProLine - NIETŁUKĄCA ! (5369954869) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img10.allegroimg.pl/photos/400x300/53/69/95/48/5369954869@@AMEPARAM@@10@@AMEPARAM@@53/69/95/48@@AMEPARAM@@5369954869

Opublikowano

Oki, jest grzałka jest termostat jest ale dalej nie kapuje :P wsadzam to w jakiś pusty korpus czy jak?


przepraszam za głupie pytania ale "nie widze" tego

Opublikowano
Oki, jest grzałka jest termostat jest ale dalej nie kapuje :P wsadzam to w jakiś pusty korpus czy jak?


przepraszam za głupie pytania ale "nie widze" tego



Bo ty załapałeś od goldiego pomysł na grzałki solarne lub do CO wkręcane w zaślepioną rurę stalową - nie radzę w plastikowe z wiadomego powodu.

o coś takiego


GRZAŁKA DO GRZEJNIKA ŁAZIENKOWEGO 300W (5045124886) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/50/45/12/48/5045124886@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@50/45/12/48@@AMEPARAM@@5045124886



niestety ma to bimetaliczny iskrzący styk , małą precyzję nastawu temperatury i nie trzyma jej stabilnie ( duża histereza temperatury)


Jedyne co jest akwarystyczne to to


http://erybka.pl/product-pol-7527-Hydor-Heater-External-300-W.html


https://www.akwarystyczny24.pl/hydor-eth-300w-16mm-grzalka-przeplywowa-zewnetrzna-do-akwarium-p-3911.html


Jednak dzieli je zupełnie odmienne opinie o niezawodności.

Mimo to ja bym próbował tego z erybki.


Może Chińczycy z Hydora poprawili niezawodność

Opublikowano

Nie wiem co masz na myśli pisząc z "wiadomego powodu" - średnia róznica czy w stalowej czy plastikowej .


Te grzałki maja zintegrowany elektroniczny regulator bez żadnych styków (przynajmniej ja mam takie wykonanie) a parametry porównywalne są lub lepsze od grzałek akwarystycznych .

Te akwarystyczne które testowałem miały większą histerezę od takiej jak na zdjęciu.


Najstarsza taka grzałka pracuje bezawaryjnie od 1999roku i nie zmieniałem od tamtego czasu nastawy .


W pozostałych rozwiązaniach stosuję grzałki ustawione na tem. pow 30 (30-33st) jako zabezpieczenie ale regulacją temperatury zajmują sie oddzielne regulatory i dzięki temu uzyskuję histereze i dokładność regulacji nieosiągalną dla żadnej grzałki akwarystycznej które jak już pisałem traktuję jako zabawki .

Stosując czujnik wkręcony tuż za grzałką uzyskuję histereze na poziomie 0,1st C

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zmiana na troszkę większe.
    • @Tomek_F u mnie nie ma jakiegoś gruzowiska i Protomelasy pływały sobie w toni po prostu. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy tak ma ten gatunek ale mam wrażenie że samiec jest wyjątkowo delikatny w obejściu z samicami. Towarzysko pływa wśród nich i nie widać jakiejś nachalności z jego strony co jest bardzo miłe w oglądaniu. Jeśli chodzi o więcej samców to niestety nie mam doświadczenia.   Zaciekawiła mnie wzmianka o szałasie nad Orinoko 🙂 Nie chcę podpuszczać ale może jakiś nowy temacik do rozmów w odpowiednim dziale? 😉  Pozdrawiam 
    • Nie musisz się obawiać, że mbuna nie będzie widoczna. Podałem Ci gatunki, które dorastają do 15-17cm. Pochowane w skałach też nie będą.  Co prawda to będzie bardzo duże akwarium, więc to pewnie nie będzie miało znaczenia, ale muszę Ci zwrócić uwagę na jedną kwestię. Mbuna jest bardziej dynamiczna i agresywna od non mbuny, więc non mbuna powinna dostać pewne fory w postaci większych rozmiarów. Są dwa wyjścia, kupno maluchów i podchowanie ich i dopiero dokupienie mbuny, albo kupno od razu podrośniętej non mbuny i mniejszej mbuny. Ten drugi sposób jest oczywiście lepszy. Tak jak napisałem, u Ciebie może to nie mieć znaczenia, jeśli tym bardziej oddzielisz wyraźnie świat mbuny od świata non mbuny, ale zwracam na to uwagę. No I jeśli zdecydujesz się na mix.
    • Mój 17cm samiec, kiedy miał ponad 7 lat (wtedy zrobiłem zdjęcie). Był szczuplejszy niż mdoki na większości zdjęć  funkcjonujących na naszym Forum. Wiek najlepiej widać po wydatnych ustach.  
    • Jestem po wymianie korpusu , okazało się ,że w środku wyglądał jeszcze gorzej. Po uruchomieniu okazało się , że musiałem zmniejszyć bieg z 3 na 2 bo tak poprawiła się wydajność, że teraz na trójce był za duży przepływ.  Zdziwiłem się , że mocno zardzewiały korpus ma aż taki wpływ.  Polecam zajrzeć do środka jeśli ktoś ma  w narurowcu taką pompę
    • Na wstępie, jeżeli zły dział to proszę moderatora o przeniesienie do prawidłowego działu.   Witam, co nieco poczytałem odnośnie różnych mediów filtracyjnych do kubełków. Planuje obsadę 25 mbuna takich nie za dużych (dorosłe max do 10cm) w akwarium 375L . Zakupiłem już Ultramaxa BT (ze względu na dużą energooszczędność oraz cichą pracę) i od początku planowałem wypełnić 4 kubełki różnymi rodzajami ceramiki ( Aquaforest Life Bio, BioMatrix i Biocera max ). Prefiltr oczywiście gąbka , a w ostatnim kubełku gąbka 20ppi. Jednak trochę poczytałem na forum i nie wiem na co się już sam zdecydować , dużo osób korzysta z pociętej gąbki zamiast ceramiki. Chciałbym się dopytać czy faktycznie taka gąbka jest lepsza niż ceramika oraz ile ewentualnie mieć ppi żeby się nadała ? Pytam też również z tego względu , że część tematów które czytałem były z poprzedniej dekady i być może się zmieniły już techniki prowadzenia akwariów Malawi . Drugie pytanie: czy potrzebuje jeszcze filtra wewnętrznego ? Jeżeli tak to jaki powinien być, na co zwrócić uwagę. Trzecie pytanie: planuje cyrkulator o mocy 3000l/h. Myślę, żeby kupić z firmy sunsun, tylko słyszałem że są dosyć głośne? Czy to prawda ? Nadmienię, że akwarium będzie docelowo stało w salonie także zależy mi na tym, żeby było jednak było jak najciszej. Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi i wszelkie rady.
    • @Tomasz78 Czym Ty karmiłeś tą mdoke? Kotletami z obiadu? 😁😁 kawał ryby. Cenie takie zdjęcia, bo niestety większość dostepnych fotek to młode ryby, a wiadomo ze właśnie większość życia ryba wygląda tak jak w dojrzałym stadium. Nie możesz (możecie) wrzucać takich klipów z jeziora, bo zaraz będę pakował walizki 😅 jak się zajarałem rybami z Ameryki to wylądowałem nad Orinoko w szałasie, jak tu złapie klimat to skończy się podobnie... @pozner na tą chwilę jednak bez gałęzi. Od lat w kółko tylko Ameryka, potrzebuje urozmaicenia, a nie robić kolejny baniak z kamieniami i korzeniami, tylko wodą z kranu zamiast ro 😉 zaskoczyłeś mnie aż takim przeglądem gatunków, w sensie zeby do tego malawi mix dodać aż tyle mbuny. Z drugiej strony to będzie brutto 2400 litrów, ludzie często mają większą zupę rybną w kilkukrotnie mniejszych pojemnościach. Kilka małych ryb w takich skałach to może być taka sama frajda jak wypatrywanie jakichś małych zbrojnikow w korzeniach. Crabro były moim faworytem od czasu jak jeszcze myślałem o mniejszym malawi, typowo mbuna. Jeżeli znawcy tematu uważają że nadałby się do takiej obsady, to jestem na tak 😁 a jak jest z tym wybarwieniem? Jest szansa na taką głęboką barwę? Metriaclima fainzilberi, samce to dla mnie ścisła czołówka malawi jeśli chodzi o urodę, jednak w kwestiach żywieniowych nie idę na kompromis 😉 musi zaczekać na roślinożerną obsadę. Astatotilapia caliptera - na każdym zdjęciu wygląda inaczej i nie mam pojęcia czego się spodziewać. Na jednych ładna, na innych nic mnie w niej nie urzeka... zamiast niej już chyba postawiłbym na oklepanego yellow. Melanochromis to bardzo ciekawa propozycja. Na plus poziome pasy, bytowanie w skałach... zaopatrze się w dużą lupę i może uda się go czasami wypatrzyć wśród skał gdzieś pod tylną szybą 😄 @Vrzechu racja z tym oznaczaniem, od 20 lat nie rozpisywałem się na forach, nawet nie wiedziałem że są takie możliwości jak na discordzie itp 😅 Twoje protomelasy trzymały się raczej bliżej czy dalej skał? Ciekawe jak poradziłby sobie w większej grupie z kilkoma samcami. @yarowrzucałeś zdjęcia takiego dużego akwarium mbuna? Próbowałem jakoś wejść w twój profil i wyszukać, ale coś mi nie idzie. Może pora dnia już nie taka 😉 Pomału się to klaruje, na tą chwilę mam 9 gatunków, w tym 3 mbuna. Będzie coś kopiącego, wyjadającego, coś w toni i coś w skałach, czyli tak jak chciałem. Dzięki waszej pomocy pojawiły się gatunki o których sam bym nigdy nie pomyślał. W innych mnie utwierdziliscie, a jeszcze inne (czasem nawet te ktore mkalem za pewniaki) odpadają bo zwyczajnie nie można mieć wszystkiego w jednym akwarium... Wiecznie malo🤯 A młoda zaczęła mnie teraz kusić tanganiką 🤫😅 
    • Uzupełnię może trochę swój wpis. W tej części skalnej (powiedzmy ok. 1m.) Twojego akwarium widział bym jeszcze np. Metriaclima estherae, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia sp. "hara" Gallireya Reef.  Do tej części piaszczystej, oprócz acei, mogłyś dodać Gephyrochromis lawsi lub Metriaclima sp."patricki". One żyją w środowisku piaszczystym, więc mogłyby sobie zająć ten dolny poziom. Kilka kamieni by im wystarczyło. Drugi pomysł nie różni się od pierwszego w kwestii aranżacji. Może gałęzi bym nie dał. Co do obsady, to proponuję mix mbuny I non mbuny. Non mbuna to wspomniane przez Ciebie Fossorochromis rostratus i mdoki, albo Cyrtocara moorii. Do tego Exochochromis anagenys lub Dimidiochromis strigatus/compressiceps, Copadichromis borleyi i może ten Protomelas z tematu, ale nie wiem, czy to już nie za dużo. Mbuna to Pseudotropheus crabro, Melanochromis kaskazini, Astatotilapia caliptera i może Metriaclima fainzilberi Maison Reef, choć tu kiepsko mogłoby być z dietą. Może ktoś coś innego dorzuci. Może yellow.
    • A ja powiem, że w tak dużym akwarium mbuna nie jest chaotyczna, a najlepszą rzeczą jaką widzę to wymiana pokoleniowa, w moim akwarium, oprócz śmiertelnych pojedynków widzę również ukrywające się małe, kolejne pokolenia które dorastają. Minusem dużej ryby jest to, że nawet machając ogonem trzy razy, jest już na końcu akwarium.
    • @Tomek_F dla ułatwienia prowadzenia wątku fajnie jakbyś przy wzmiance o konkretnych osobach najpierw wpisał "@" 🙂 Wtedy jak zaczniesz wpisywać nazwę użytkownika to Ci się wyświetla lista i z niej wybierasz osobę. Wtedy ta osoba dostanie powiadomienie że została "wywołana" i łatwiej dopilnować swojej korespondencji 😉 A wracając do Protomelasów to te Labrosusy u mnie pływały ciągle razem. Myślę że jakby było ich więcej to pływałyby grupą. To jest naprawdę piękna ryba. Jeśli chodzi o Dimidiochromis Strigatus to tak jak piszesz, jest w nich coś takiego czego nie da się uchwycić aparatem. Mam je u siebie i dominujący samiec, który jest jeszcze "szczawiem" jak zacznie opalizować to mam wrażenie że jest jednocześnie niebieski, złoty, różowy i srebrny 😅 Płetwy pięknie podkreślone kolorem czerwonym 🙂  Jeśli myślisz o P. Acei to w 100% zgadzam się z @pozner 🙂 Miałem grupę bodajże 7 sztuk w poprzednim zbiorniku. Co prawda ta grupa była za mała żeby pływać w stylu ławicy ale czasami zbijała się w taką gromadę i wtedy robiło to wrażenie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.