misiek-1984 Opublikowano 21 Stycznia 2015 #1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Witam Obecnie posiadam 2 pary Metriaclima Estherae Red/Blue Chiofu (młodzież). Chciałbym dokupić jeszcze 4 samiczki. Na rynku ciężko je dostać (UK). Trafiają się mi 4 samiczki Metriaclima Estherae Red/Blue Minos Reef. Jestem początkującym malawistą i moje pytanie jest następujące. Czy są jakieś przeciwwskazania do połączenia tych ryb. Moim zdaniem ten sam gatunek oraz odmiana więc nie powinno być problemu. Dla pewność wolę zapytać doświadczonych malawistów :-) Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
MatiK Opublikowano 21 Stycznia 2015 #2 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Też jestem początkujący, ale wydaje mi się, że nie powinieneś ich łączyć. Jest to jeden gatunek w innej odmianie kolorystycznej co może prowadzić do mieszania się tych odmian, co za tym idzie, do powstania bastardów, ale mogę się mylić oczywiście
misiek-1984 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor #3 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Dlaczego w innej odmianie kolorystycznej? W obu przypadkach samce są niebieskie a samice pomarańczowe. Tak przeczytałem w necie ale jak wiadomo tam też mogą się mylić ;-) No chyba, że chodzi Ci o odcienie tych kolorów. Wysłane przy użyciu Tapatalk
MatiK Opublikowano 21 Stycznia 2015 #4 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Hmm, pokićkało mi się może w takim razie to jest to samo tylko inna nazwa handlowa, albo region geograficzny...
misiek-1984 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor #5 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Zgadza się dlatego się zastanawiam. Wysłane przy użyciu Tapatalk
MatiK Opublikowano 21 Stycznia 2015 #6 Opublikowano 21 Stycznia 2015 W takim razie wychodzi na to, że nie ma przeciwwskazań żeby pływały razem
MALAWIAN Opublikowano 21 Stycznia 2015 #7 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Witam , jak widać ryby mają w nazwie dwa zupełnie różne miejsca występowania i nie są to nazwy handlowe . Także łączenie ich to nie najlepszy pomysł.