Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobają mi sie tez pasiaki, które proponował Sławek-meszek ;)


Szczerze powiedziawszy, ryby wszystkożerne jak i mięsożerne są jak dla mnie łatwiejsze w hodowli. Jest mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia choroby tj bloat czy inne.

Jeżeli miąłbym coś wybrać z tych ryb co posiadasz to zostawiłbym rdzawego i yellow. A ewentualnie jako trzeci gatunek dałbym maingano lub jakoiegoś pasiaka typu mpanga. Dieta pół na pół. Zastanów się też nad jakąś C Jalo Reef lub C red top Likoma do rdzawego i yellow. Dietę ustalisz sobie z przewagą pokarmów mięsnych tak na poziomie 60 do 40. Bacznie obserwując rdzawego, czy czasami nie przybiera na masie:-)

Opublikowano
O dziwo wszystkie ładnie się rozwijają, a nawet nie wiem czy hongi nie najlepiej. Co radzicie i ewentualnie czym zastąpić hongi ;)

A mógłbyś wrzucić zdjęcie hongów (dobrze odmieniam?) i yellow? Tak z ciekawości jak wyglądają i co to znaczy, że rozwijają się najlepiej.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Już nie, nie mogę podesłać zdjęcia. Ja odejmuję decyzje szybko. Zdarza mi się, że potem troszkę żałuję. Moje akwarium stoi teraz puste. Wczoraj się bawiłem w łowcę i wszystkie ryby wyłowione i oddane znajomemu. Pozostała tylko młoda samiczka yellow do której mam sentyment bo jako maleńka rybka jako jedyna przeżyła awarię grzałki w listopadzie 2013 roku. Reszta ryb się zagotowała. Teraz będę wszystko zaczynał od nowa. Tak niekiedy jest lepiej. Na pewno yellow i co jeszcze to będę się radził Was i decyzję podejmę co kupić. Tak wygląda sytuacja u mnie w zbiorniku. Jedyne co to mam w kotniku tygodniowego yellowa (potomek wspomnianej samiczki ocalałej po awarii grzałki) i ponad 20 hongi też tygodniowe ;)

Opublikowano

Mętlik mam w głowie od wczoraj z tą obsadą. Co powiecie na układ, ale jakie ilości:

- Labidochromis caeruleus;

- Labidochromis sp. Perlmutt;

- Cynotilapia afra (Jalo Reef)

Opublikowano
Mętlik mam w głowie od wczoraj z tą obsadą. Co powiecie na układ, ale jakie ilości: - Labidochromis caeruleus; - Labidochromis sp. Perlmutt; - Cynotilapia afra (Jalo Reef)

Jak najbardziej na TAK:-)

Opublikowano

Cieszę się, że moja sytuacja się klaruje. Teraz aby mieć pewność że będą to układy 1+4 trzeba chyba kupić dorosłe osobniki bo jak odróżnić płeć ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.