Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie zgodzę się z tym w ogóle. Jeżeli wystąpiło coś takiego to nie był bloat


To bardzo radykalne stwierdzenie może być jednak nieprawdziwe. Po pierwsze z tego co wiem nie ma jeszcze jednoznacznych badań na temat tego czym jest bloat. Nie wiedząc czym on jest stosuje się leczenie skojarzone aby wyeliminować maksymalnie dużo czynników chorobotwórczych. W leczeniu skojarzonym Bactopur direct ( obecnie BactoforteS ) ma na celu dodanie składnika takiego jak Nifurpirinol. Metronidazol zgodnie z niektórymi opiniami nie rozpuszcza się natomiast i nie może być wchłaniany w środowisku zasadowym. Idąc dalej nie działa zupełnie na Tange i na Malawkę. Wynik jest wiec taki, ze to tak naprawdę bactopur a nie metronidazol leczy ryby ;). Oczywiście to tylko jedna z teorii z która akurat się nie zgadzam bo jeśli miałbym wybierać jako praktyk leczenie bloat bactopurem czy metronidazolem to wybrałbym ten drugi. Uważam też, że używanie obu preparatów łącznie jest najskuteczniejsze ale byłbym daleki od twojego jednoznacznego stwierdzenia, że to co wyleczył bactopur direct nie może być bloat.

Opublikowano

Metronidazol dostałem dzisiaj bez problemu w aptece powiedziałem o co chodzi i OK czekam tylko na to drugie lekarstwo Bactopur S i też zaczynam zabawę bo u mnie zaczęły się ocierać i są jakieś przymulone a dodatkowo mają białe ciągnące się odchody :(

Opublikowano

Bactoforte S... jeśli Baktopur to Direct. To są te same leki ale Baktopur został wycofany a w jego miejsce wszedł Bactoforte S. Ja jeszcze jakimś cudem w starym zoologu dostałem Baktopur ale po opakowaniu widać, że już nie jedno przeszedł :)

Opublikowano
Panowie czy ja mam dawać wodę podmienioną z uzdatniaczem czy tylko samą odstaną kranówkę???

Pamiętaj zawsze ale to zawsze dodawaj uzdatniacza. W każdym przypadku czy to będzie podmiana czy tak jak w tym.

Opublikowano

Zawsze dodaję dlatego pytam czy dawać podczas kuracji ale teraz wiem że tak! Dziękuje

-- dołączony post:

Ostatnie pytanie a co z filtrem zewnętrznym bo wiem że trzeba wyciągnąć węgiel, co zeolitem i innymi mediami takimi jak ceramika????

Opublikowano

Resztę zostaw. Tylko węgiel do wyjęcia.

Włożysz go dopiero po zakończonej kuracji. Węgiel pochłania pozostałości po leczeniu. Polecam Ci jednak kupić świeży węgiel jeśli miałeś już go w kuble jakiś czas.

Opublikowano

Panowie dzisiaj ostatni dzień kuracji jutro podmiana wody i węgiel ale jest jeden problem niektóre ryby dalej się ocierają to znaczy że dalej coś nie tak, kiedy ewentualnie powtórzyć kuracje????

Opublikowano

U mnie ocieranie też nadal występuje. W mniejszej ilości ale jednak. Ryby mają się dobrze. Obawiam się, że na ocieranie nic na razie nie poradzimy. Jeśli ryby jedzą i pływają normalnie to kończ kurację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.