Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Idzie kupić 5 tylko w innych sklepach.4 led też są świetne ale tylko model 5630 a nie 5050 bo widziałem na własne oczy.5630 są mocne.Kolega Seba potwierdzi.

Opublikowano

Na wybarwienie weź te (5-6 sztuk):

http://www.smd-led.pl/moduly_led.php?pro_id=766

tu masz do tego sterownik:

http://www.smd-led.pl/rgb_z_pilotem_na_podzczerwien.php

No i oczywiście drugi zasilacz pod RGB.


Ten zasilacz to masz zdecydowanie za mocny. Teź dwa 20W i jeśli nie musisz to nie bierz tych wodoodpornych bo dużo droższe (chyba nie będą pod pokrywą?).

Polecam ten do białych 5630:

http://softled.pl/pl/p/Zasilacz-LED-24W-12V/146

i ten do RGB:

http://softled.pl/pl/p/Zasilacz-LED-12W-12V/145


To by było na tyle.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Na wybarwienie weź te (5-6 sztuk): http://www.smd-led.pl/moduly_led.php?pro_id=766 tu masz do tego sterownik: http://www.smd-led.pl/rgb_z_pilotem_na_podzczerwien.php No i oczywiście drugi zasilacz pod RGB.

Byłem ostatnio w sklepie po moduły. Bawiłem się modułami rgb ze sterownikiem właśnie takim jak podał kolega Seba. Nigdy bym nikomu nie polecił tego sterownika do tych modułów. Chciałem ustawić sobie kolor biały zimny i co, o dziwo kolor jaki był na rgb wpadał w fioletowy. Nie miało to nic wspólnego z białym zimnym. Później zostało mi zaprezentowane to samo tylko na innym sterowniku. I efekt był piorunujący, kolor był biały zimny. Ten tan sterownik został podłączony do taśmy rgb gdzie kolor zimny biały był o wiele ładniejszy niż na modułach.

Stwierdzenie jest jedno nie wszystko jest do wszystkiego. Trzeba po prostu dobrać sobie do swoich wymagań i oczekiwań.

Pamiętajcie, że moduły rgb mają słabszą moc świecienia niż moduł jednokolorowy czerwony czy niebieski.

Po testach i długiej rozmowie przekonałem się do jednego wniosku. Nie żebym chwalił co mam obecnie w akwarium. Nie żebym kogoś namawiał do tego. Moduł czerwony czy niebieski jak dla mnie jest o wiele lepszy niż rgb. Na zbiornik 150cm wystarczy 6 modułów niebieskich i 3max4 czerwone. A rgb trzeba dać przynajmniej 12-14 szt i nie wiem czy osiągnie się ten sam efekt jak w przypadku jednokolorowych modułów.

Wiem, że każdy ma swój rozum i wybierze co uważa za słuszne.

Opublikowano

Slawek a mozesz mi podeslac o jaki zestaw Ci chodzi? Na szczescie rgb jeszcze nie zamowilem:) prawde mowiac to sam docelowo mysle tylko o dodatkowej barwie niebieskiej

Opublikowano

Wcześnie podczas rozmowy pokazywałem co posiadam u siebie.

Są to moduły niebieskie, czerwone i białe zimne

białe zimne - http://polskiled.com.pl/pl/p/MODUL-PolLED-LG-3x5050-0%2C72W-BARWA-ZIMNA/541

niebieskie - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Niebieski/728

czerwone - http://polskiled.com.pl/pl/p/Modul-GOQ-SAMSUNG-3xLED-150-stopni-Czerwony/729

to wszystko mam na jednym zasilaczu

http://polskiled.com.pl/pl/p/Zasilacz-wodoodporny-MWPower-20W-1%2C6A-12V%2C-IP67/523

do czerwonych i niebieskich mam taki oto ściemniacz

http://polskiled.com.pl/pl/p/STEROWNIK-Pol-LED-SCIEMNIACZ-MANUALNY/405

Na Twoje akwarium dałbym 8 białych 4/5 niebieski i dwa czerwone lub wcale nie dawał czerwonych. Zależy co kto lubi. W tej chwili mam wyłączone czerwone i chyba tak już zostanie.

Zrobiłbym dwa rzędy białych a wśrodku dałbym niebieskie. Czyli byłoby tak rząd niebieskich 4szt, rząd niebieskich 4/5 szt i następny rząd białych. Jest to chyba najlepsze rozwiązanie jakie do tej pory testowałem

Opublikowano

Używam tego regulatora:

Kontroler sterownik RGB 9A 108W manualny warszawa (4827722792) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img08.allegroimg.pl/photos/400x300/48/27/72/27/4827722792@@AMEPARAM@@08@@AMEPARAM@@48/27/72/27@@AMEPARAM@@4827722792


Złego słowa nie powiem. Jednak dobrze zrobiłem, że kupiłem manualny bo barwę mogę ustawić dosłownie idealną jaka mi pasuje. Nie mam też problemu z wydobyciem bieli.

Opublikowano

Bardzo dobra i latwa w obsludze opcja.

Ja zamowilem ten wiekszy pilot 44 przyciski,ma opcje sciemniana i regulowania poszczegolnej barwy r g b.Czy sie sprawdzi dam znac.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.