Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W Ciąg dalszy nie koniecznie dla laika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chcę zrobić tak by było dobrze


Mam je wysterować na 100% czy lepiej na 60% ?


I jeszcze pytanie czy te diody według ciebie są złe polecisz jakieś inne na allegro ?



Czy będzie dobrze to nie wiem bo nie wiem jaki baniak , ile sztuk poszczególnych diod , jakie radiatory bo określenie belka to za mało no i jak to będzie wisiało nad , czy hermetyczne pod pokrywą , - same niewiadome;)


Projekt który tu opisałem został uprzednio sprawdzony praktycznie w dwu moich baniakach 120cm i 150cm i zawierał tylko diody RGB 10W x 4 szt. właśnie od tego dostawcy.

Nikt kto go dokładnie skopiował nie napisał mi że jest nie dobrze.:D wprost przeciwnie raczej piszą na forum że tak jak wybarwia RGB nie wybarwia żaden duet rur.

Ty się podłączyłeś z nieco innym projektem typu RGBW więc trudno ocenić.

Raczej chińczyków nie radzę obciążać na 100% ale jeśli to będzie oparte na sterowniku Romka to można pamiętać by nie dawać max tylko 60% w programie dobowym.

Tak naprawdę ze sterownikiem Romka wyobrażam sobie układ bez żadnych rezystorów tylko najpierw trzeba pomierzyć choć jedną diodę RGB ( leleszek podaje to sam) i na sterowniku odtworzyć te ustawy.

Jak je zafiksujesz jako nieprzekraczalne i raz poustawiane nie do grzebania jak w dyskotece to może tak pozostać na lata.


Diody RGB 10W od leleszka są dobre a ich opis profesjonalny i chodzi to u mnie 2 lata w dwu baniakach bez żadnego problemu.

Jedyne co zauważam to jedna z 4 diod i tylko w jednym baniaku z czasem zmieniła delikatnie barwę białego na cieplejszą ( mniej niebieskiego) ale to ja widzę bo pamiętam jak było na początku inni myślą że tak ma być.:D

Opublikowano

W planach są 3 diody RGB i 3 diody białe Zbiornik 100x40x60 ponad 200 litrów.


Radiator to kształtownik aluminiowy jak będzie za mało dokleję dodatkowe.


Lampa będzie wisiała nad akwarium zabezpieczona pleksi.


Głównym oświetleniem będzie RGB a białe będą awaryjnie jak będę chciał inne mocniejsze światło.


Zrobię belkę o zdam relację.


Pomożesz w doborze rezystorów na 60% mocy?

Opublikowano

Sterować tym będzie sterownik Romana.


Kanały RGB będą ustalone dobowo, a kanał biały będzie włączany z przycisku jak będę chciał chwilowo doświetlić akwarium.

Opublikowano

W takim razie by wysterować na 60% daj w białe rezystor 4,7ohma 5W jak nie dostaniesz to w ostateczności po dwie sztuki równolegle 10ohm 3W.


G- 8,2 ohma 3W

R - 18 ohm 3W

B - 5,6 ohma 3W

Opublikowano

Mam pytanie:

Będę robił właśnie to oświetlenie, mam wszystko przygotowane ,tylko mam dwa pytania , czy rezystory mogą być gdzieś w połowie kabla? czy będzie to miało jakieś znaczenie w jakim miejscu będą zainstalowane?, oczywiście przed diodami.


2 Pytanie czy nie będzie to niebezpieczne jak diody i luty będą na wierzchu nad powierzchnią wody? (5mc), czy lepiej je "zabezpieczyć" koszulkami termo ?

Opublikowano

1 nie ma znaczenia

2 ja bym zabezpieczył, choć w wodzie słodkiej korozja tak szybko nie bierze elementów jak w morskim, ale dla świętego spokoju dałbym izolacje. Nawet z silikonu. Ja w malawi miałem nocne bez izolacji i też nic złego się nie działo.

Opublikowano
Mam pytanie:

Będę robił właśnie to oświetlenie, mam wszystko przygotowane ,tylko mam dwa pytania , czy rezystory mogą być gdzieś w połowie kabla? czy będzie to miało jakieś znaczenie w jakim miejscu będą zainstalowane?, oczywiście przed diodami.


2 Pytanie czy nie będzie to niebezpieczne jak diody i luty będą na wierzchu nad powierzchnią wody? (5mc), czy lepiej je "zabezpieczyć" koszulkami termo ?



Chyba się nie zastanowiłeś;)


ad1 Diody LED RGB są połączone równolegle więc rezystory muszą być przy każdej diodzie oddzielne więc jeśli chcesz rezystory dać daleko od diod na kablu to do każdej diody musi być oddzielny kabel 3 żyłowy tylko + może być wspólny.


ad2. diody muszą być hermetycznie oddzielone od wody w baniaku bo parująca woda a bardziej chlapiące ogonami ryby w mig je załatwią. Wiesz co się dzieje z gorącą diodą jak chluśnie na nią woda z baniaka - trzaska od razu.

Wszelkie lutowania czy łączenia gdzie występuje odkryta żyła miedziana kabli musi być albo poza baniakiem albo tak samo hermetyczna jak sama dioda.

Od silnie alkalicznej wody następuje proces elektrolizy i miedz błyskawicznie znika, a nie jest to metal pożądany w akwarium.

Opublikowano

@deccorativo

Też planuje oświetlenie na rgb tylko 30w.Dla zainteresowanych wrzucam link z owymi diodami za 2,5$

http://www.aliexpress.com/item/10W-20W-30W-50W-100W-High-Power-Integrated-LED-Chips-SMD-Bulb-For-Floodlight-lamp-Bead/32334356132.html



Planuje połaczyć każdy kolor równolegle i zastosować na kążdy kanał taki driver ustawiony na 1050mA

Przetwornica driver LED 175mA - 1400mA co 175mA +P (5682812916) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Powinno to chyba wszystko chulać bez dodatkowych rezystorów itp?Co myslisz?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.