Skocz do zawartości

Sterownik LED TC420


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trafiłem na ciekawy wątek na australijskim forum. Wyjaśnia trochę kwestii. Szczególnie pomocne są posty użytkownika GoTroppo który to sprzedaje te kontrolery ale i jest kumaty w temacie :)

Kontroler na wyjściu ma CMOSy. GoTroppo podjął nawet udaną próbę podmiany ich na mocniejsze aby mieć większą moc wyjściową. Oczywiście problemem stało grzanie się tranzystorów co jest zrozumiałe.

Kontroler steruje diodami metodą PWM czyli napięcie i prąd podawane na diodę się nie zmieniają a zmienia się czas. Czyli przy mocy np. 80% przez 0,8 sekundy podawane jest napięcie a przez 0,2 nie. Nie znam się na diodach cree ale czy takie sterowanie nie powoduje, że będzie łatwiej je sterować z tego kontrolera? Oczywiście poprzez driver.

TC 420 ma zegar czasu rzeczywistego. Jest w programie na PC opcja synchronizacji czasu kontrolera z komputerem.

Acha, podany został dobry dostawca z Chin, u niego sterowniki są po ok 20 dolarów plus przesyłka. Czekam na wycenę przesyłki do Polski. Ktoś jeszcze chętny do testów? ;)

Opublikowano

Ok, podpytałem na powyższym australijskim forum. Co się dowiedziałem:

1. Gość który mi odpisał nie miał problemu z migającymi diodami białymi. Za to miał problem z buczeniem podczas ściemniania/rozjaśniania ;) Mam wrażenie, że to kwestia diód.

2. Kontroler pamięta ustawienie daty, czasu i programu po awsrii zasilania. Jeszcze nie wiem czy sam kontynuuje program czy trzeba go włączyć ręcznie ale to już mały problem.

3. Oprócz synchronizacji czasu z komputerem, można też ustawić datę i czas ręcznie na kontrolerze.


Tak przy okazji, do mederatorów. Zastanawiam się czy ten temat pasuje do tego działu, może powinien znaleźć się w testowni albo wręcz w off-top bo dopóki nie kupię tego kontrolera i nie podłączę to są to na razie gdybania (choć pewnie deccorativo będzie szybszy ;) ).


Wysłane z telefonu

Opublikowano

No proszę, sterownik jest też do kupienia w Polsce. Oczywiście na allegro najtaniej ;)

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4738249722

A ja qrcze już kupiłem w Chinach :(


A tu instrukcja po polsku w opisie.

http://www.elproarte.pl/pl/sterowniki-led-rgb-i-mono/sterowniki-rgb/sterownik-led-programowalny-czasowo-12v-24v-5x4a.html


Wysłane z telefonu

Opublikowano
No proszę, sterownik jest też do kupienia w Polsce. Oczywiście na allegro najtaniej ;)

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4738249722

A ja qrcze już kupiłem w Chinach :(


A tu instrukcja po polsku w opisie.

http://www.elproarte.pl/pl/sterowniki-led-rgb-i-mono/sterowniki-rgb/sterownik-led-programowalny-czasowo-12v-24v-5x4a.html


Wysłane z telefonu



Piotrze kupiłem więc tuż po Święcie będę miał. Dam ci go i taśmę RGB żebyś potrenował ustawienia no i mobilizować ciebie do skończenia tego światełka decco w twoim baniaczku.

Jesteś ojcem tego sterownika w Malawce to musisz go znać od podszewki.

Opublikowano

Z opisów i zdjęć wynika, że to samo co w Conradzie MS-35, prawdopodobnie bez jego minusów iz łatwiejszym programowaniem.

Natomiast jak dokładnie działa to będziesz musiał chwilę poczekać aż deccorativo go przetestuje. Albo ja.

W każdym bądź razie możesz sobie zaprogramować wschód, zachód a nawet błyskawice na dodatkowym, mocnym świetle ;)

Wysłane z telefonu

Opublikowano

Właśnie otrzymałem sterownik.

Wrażenia mieszane;)


b1e29677627646damed.jpg



Plusy dodatnie.

Bardzo solidna obudowa aluminiowa oksydowana na czarny kolor

Wszystko jest to uruchomienia w komplecie


Plusy ujemne

Coś grzechocze w środku?? nie wróży to dobrze

Nie ma to gwarancji na piśmie tylko paragon

Instrukcja jest po angielsku a powinna być po polsku ja sobie poradzę ale inni nie koniecznie

Produkt no name - nie wiadomo kto to w ogóle wyprodukował nie ma nigdzie producenta kontaktu i ewentualne problemy techniczne - pisz na Berdyczów a i tak wiadomo że chinol.


Dziś nie uruchomię bo już mam inne plany więc uruchomienie dopiero wkrótce.

Opublikowano

Właśnie dziś rano po 8 latach padł mi starter Osram 8x80W do świetlówek i postanowiłem zrobić sobie RGB wraz z TC420.

Właśnie dziś zamówiłem TC420 na allegro :-) Diody również w drodze.


Czekam na pierwsze wrażenia z działania, ja również się podzielę jak uruchomię sprzęt :-)

Gość pemergency
Opublikowano

będziesz robić na 10W diodach? ile szt? w jakim układzie? jaka długa belka? napisz coś więcej kolego.

Opublikowano
będziesz robić na 10W diodach? ile szt? w jakim układzie? jaka długa belka? napisz coś więcej kolego.

Akwarium mam 200 cm. Będę robił 7 (zamówiłem 8 na wszelki wypadek) diod 10W na listwie aluminiowej 180 cm. Zamówiłem sobie ceownik z aluminium o gr. 2mm 180 x 30 mm. jako osłonę przed wodą na LEDy zastosuję szalki petriego (jutro odbieram w Katowicach).

Generalnie będę bazował na projekcie deccorativo.


Nie wiem co jeszcze chciałbyś wiedzieć ze szczegółów? Pisz to odpowiem :-)


PS> projekt musi być szybki bo rybki bez światła (tylko dzienne). Zamierzam max w sobotę skończyć ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.