Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zmiana planów 3 korpusy mechaniczne przed pompą i 3 biologiczne po pompie


Jakie duże masz akwarium?

Po 1. 3 czy jakakolwiek inna ilość przed pompą jest pomysłem chybionym. Pompa przepchnie wodę przez brudne korpusy ale jej przez nie nie zassa.

Po 2. po co Ci 3 korpusy biologiczne za pompą? Chyba że chcesz dawać jakieś purigeny i inne takie to OK.

Po 3. Jak chcesz je skonfigurować (równolegle, szeregowo?)

Opublikowano

Nie potrzebny na pewno Ci zawór z kranikiem za pompą to do dzierlatki.

Kunta dlaczego sądzisz , że nie będzie ssało ze sznurkami przed pompą ? Mam tak i nie zauważyłem, żeby pompa się przytykała itp. A dawanie prefiltra przed pompą to jakiś nonsen cały shit z gąbką jest w akwarium , a konstruowanie narurowca ma na celu pozbywanie się tego cholerstwa jakim jest gąbka w akwarium.

Opublikowano
Nie potrzebny na pewno Ci zawór z kranikiem za pompą to do dzierlatki.

Kunta dlaczego sądzisz , że nie będzie ssało ze sznurkami przed pompą ? Mam tak i nie zauważyłem, żeby pompa się przytykała itp. A dawanie prefiltra przed pompą to jakiś nonsen cały shit z gąbką jest w akwarium , a konstruowanie narurowca ma na celu pozbywanie się tego cholerstwa jakim jest gąbka w akwarium.



A jaka gradacja wkładu przed pompą bo jak pisałem wcześniej, u mnie na ten przykład jest trzy korpusy przed pompą jako biolog i jeszcze gąbka w akwarium żeby obecnie krewetek nie zasysać... Jak próbowałem dać wkład do korpusu 50 czy coś koło tego mikronów to po 2 dniach można było nim ściany malować na baaardzo głęboki brąz... Natomiast jak dałem gąbkę akwarystyczną do korpusu pierwszego to filtr nie miał siły zassać wody dalej bo za ciasno i za gęsta... Obecnie pompa zasysa przez 3 kolejne korpusy i nie mam z nią żadnych problemów...

Opublikowano

Nie wiem jak wygląda twój układ ale na pewno przed pompą muszą być zamontowane wkłady mechanicznie równolegle inaczej pompa szybko się zadławi nawet na pustych wkładach. Ponieważ przez każdy wkład przepływa określona ilość wody i montując równolegle ilośc wpadającej wody do pompy wzrasta prawie dwukrotnie. Łącząc szeregowo każdy kolejny wkłąd zagłusz i to poważnie pompę.

Opublikowano

A jakbym dał szeregowo ale w kolejności korpus pompa korpus korpus? Oczywiście w akwarium nadal będzie gęsta gąbka jako prefiltr.

Opublikowano

u mnie będzie tak : jako prefiltr na rurę będzie bagnet aquaela (czy coś takiego) potem tak :http://www.nama.nazwa.pl/mojemalawi/narurowiec_schemat_3d.jpg


pierwsze dwa korpusy z przodu są mechaniczne, a po pompie może po kolei fbf20 purigen i jakiś biologiczny20 no i chciałem jeszcze jeden mechaniczny, od razu mówię, że kubła nie będzie


(albo jakaś inna kolejność, zdaję się na waszą opinię)

Opublikowano
Nie potrzebny na pewno Ci zawór z kranikiem za pompą to do dzierlatki.

Kunta dlaczego sądzisz , że nie będzie ssało ze sznurkami przed pompą ? Mam tak i nie zauważyłem, żeby pompa się przytykała itp. A dawanie prefiltra przed pompą to jakiś nonsen cały shit z gąbką jest w akwarium , a konstruowanie narurowca ma na celu pozbywanie się tego cholerstwa jakim jest gąbka w akwarium.


Jaki shit w akwarium?

Moze zle sie wyrazilem.

Uzywajac slowa "prefiltr" mialem na mysli jeden korpus (ja mam totalnie pusty zeby wylapywal czastki stale jak piasek, drobne kamienie itp ale mozna jak to napisalem wczesniej nawinac troche waty akwarystycznej na rurke po wkladzie sznurkowym).

Po to dalem ten korpus zeby w akwarium bie miec zadnych gabek itp.


Co do filtrow za pompa.

Kiedys stosowalem w korpusie przed pompa wklad sznurkowy 100um i juz przy niewielkim zabrudzeniu (a jak wiadomo brudzi sie on najbardziej) spadal bardzo widocznie przeplyw pompy dlatego zrezygnowalem z wkladu zupelnie.


Kolejna rzecza dotyczaca tych pomp jest to ze sa to pompy tloczace i jak sama nazwa wskazuje do oporow na dolocie nie sa przyzwyczajone.

Opublikowano
iedys stosowalem w korpusie przed pompa wklad sznurkowy 100um i juz przy niewielkim zabrudzeniu (a jak wiadomo brudzi sie on najbardziej) spadal bardzo widocznie przeplyw pompy dlatego zrezygnowalem z wkladu zupelnie.


Dokładnie tak się będzie działo jak piszesz, ale przy dwóch równoległych sytuacja diametralnie się zmieni na korzyść przepływu.


U ciebie dzierlatka nie potrzebny jest kranik za pompą , przed w zupełności styknie do odpowietrzenia układu.

Opublikowano

no dobra czyli mogę odwrócić konstrukcję? czyli dam jeden pusty czy też z jakimś bardzo przepuszczalnym wkładem korpus potem... a potem to już narysuję ale nie dzisiaj, dam z 3 mechaniczne i 2 biologiczne 20 i jeden purigen, lub coś w tym stylu

Opublikowano
no dobra czyli mogę odwrócić konstrukcję? czyli dam jeden pusty czy też z jakimś bardzo przepuszczalnym wkładem korpus potem...


Ja tego nie ćwiczyłem , ale z tego co pisał kunta on to ćwiczył i mu się sprawdziło więc możesz zadziałać i wtedy dowiemy się z kolejnego źródła jak to działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.