Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu wielu zapytań na priv postanowiłem opisać jak rozwiązałem symulacje wschodu i zachodu słońca u siebie w zbiorniku, nie będę opisywał jakie mam oświetlenie ponieważ moduł ten można podłączyć pod dowolny odbiornik LED (naświetlacz, belka oświetleniowa, taśma itp.) Do zmontowania całego urządzenia nie jest potrzebna lutownica ponieważ moduł BT-4 ma wlutowane zaciski montażowe.




Symulator oparty na module BT-4 firmy IBIS z Krakowa dostępny do zakupu tutaj:

http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html

do pełnej automatyki będzie potrzebny programator czasowy, np. taki:

Programator czasowy Timer cyfrowy LCD na szyne (4408732897) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/44/08/73/28/4408732897@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@44/08/73/28@@AMEPARAM@@4408732897



trochę teorii:

napięcie zasilania – od 5V do 27V DC

pobór prądu (maks.) – 40 mA DC

temp. pracy – 0 …. 60°C

zakres ustawianej mocy – 0… 100%

czas rozruchu – ustawiany od 1 do 99 minut

prąd maksymalny – 10A przy temp. otoczenia 25°C

7A przy temp. otoczenia 60°C

20A z zewnętrznym radiatorem


Moduł ma możliwość regulacji 3 parametrów za pomocą dwóch przycisków znajdujących się na przednim panelu:


MAKSYMALNA MOC KOŃCOWA ODBIORNIKA od 1 do 100%

OKRES STARTU/STOPU od 1 do 99 minut

WYBÓR SCENARIUSZA: 1-miękki tylko stop, 2-miękki tylko start, 3-miękki start i stop

attachment.php?attachmentid=4804&stc=1&d=1407102630


PODCZAS PRACY MODUŁ NIE WYDAJE ŻADNYCH DZWIĘÓW, PO WYŁĄCZENIU ZASILANIA PAMIĘTA WPROWADZONE PARAMETRY, PODCZAS SCIEMNIANIA NIE POWODUJE MRUGANIA LEDÓW



OPIS ZDJĘCIA TYŁU MODUŁU (miejsca zacisków montażowych)

1 – MINUS OŚWIETLENIA LED

2 – PLUS OŚWIETLENIA LED

3 – MINUS ZASILANIA

4 – PLUS ZASILANIA

S – IMPULS WYZWALAJACY



Moduł podłączamy do zasilania oraz do świetlenia LED wg fotografii, zaciski sygnałowe podłączamy do zworki zwartej w programatorze czasowym wg fotografii poniżej.


Teraz wystarczy tylko zaprogramowac timer, ustawiamy 1 program:

ON – godzina rozpoczęcia rozjaśniania LED (czas rozjaśniania ustawiony w module)

OFF – godzina rozpoczęcia sciemniania LED (czas taki sam jak dla rozjaśniania)

KONIEC 


1 moduł służy do zasilania jednego kanału LED, jeżeli mamy np. naświetlacze biale, niebieska i czerwona tasmę , możemy wszystko podłączyć równolegle do modułu i wszystkie urządzenia LED będą się sciemniały jednoczesnie. Jeżli chcemy aby dane kolory lub inne odbiorniki LED były sterowane niezależnie jeden od drugiego potrzeba podłączyć każde z urządzeń LED do osobnego modułu BT-4.


PROPOZYCJA PODŁĄCZENIA:

moduły naświetlające SAMSUNG + taśma czerwona + taśma niebieska

SAMSUNG + taśma czerwona podłączona do modułu BT-4

Tasma niebieska podłaczona bezpośrednio do zasilacza

Po rozjaśnieniu wszystkie LED swieca razem, po sciemnieniu swieci tylko tasma niebieska jako oświetlenie nocne


MOJE ROZWIĄZANIE:

oświetlenie LED włącza się o godz 8.00 do godz 9.30 powoli się rozjaśnia do osiągnięcia 100%

o godz 12.00 włączają się dwie świetlówki i oświetlenie LED zaczyna się ściemniać do całkowitego wyłączenia o godz 13.30

świetlówki poprzez nagrzewanie się ogrzewają wodę dzięki temu nie używam grzałki (temp w akwa utrzymuje się zawsze na poziomie 26-28 stopni C)


o godz 18.30 oświetlenie LED zaczyna się rozjaśniać i o godz 20.00 świeci w 100%

o godz 20.30 wyłączają się świetlówki

o godz 21.00 zaczyna się ściemniać oświetlenie LED i o godz 22.30 rybki idą lulu


takie rozwiązanie działa u mnie od ponad roku (najpierw z belka LED, obecnie z naświetlaczami SAMSUNG) i jak do tej pory nigdy nie było awarii ani zadnych problemów pomimo dość czestych spadków napiecia oraz wylaczenia pradu.

post-14853-14695717960243_thumb.jpg

post-14853-14695717963013_thumb.jpg

post-14853-14695717965093_thumb.jpg

Opublikowano
Jeżli chcemy aby dane kolory lub inne odbiorniki LED były sterowane niezależnie jeden od drugiego potrzeba podłączyć każde z urządzeń LED do osobnego modułu BT-4.



Wtedy chyba jednak lepiej kupić jakikolwiek programator RGB bo koszta już trochę za duże. Świetna recenzja jak zaczynałem z oświetleniem właśnie zastanawiałem się nad tym połączeniem.Jednak wybrałem kontroler ms35.


Mnogość rozwiązań tego samego problemu pozwala na to że każdy znajdzie coś dla siebie.

Opublikowano

Dzięki Rebelde, po Twoim poście kupiłem dwa moduły i po wieelu próbach udało mi się podłączyć pod LEDy i odpukać ale dziś rano wszystko włączyło się tak jak powinno :)

Niestety jeden moduł mi się popsuł bo kable źle przyłączyłem - wyświetlacz albo inaczej mówiąc wejścia 3,4,5,6 fukcjonują ale coś się stało przy 1,2 więc jakby jakiś majsterkowicz był zainteresowany mogę sprzedać za mniej niż 50% czyli po 40 PLN . . .


pozdr

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.