Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu wielu zapytań na priv postanowiłem opisać jak rozwiązałem symulacje wschodu i zachodu słońca u siebie w zbiorniku, nie będę opisywał jakie mam oświetlenie ponieważ moduł ten można podłączyć pod dowolny odbiornik LED (naświetlacz, belka oświetleniowa, taśma itp.) Do zmontowania całego urządzenia nie jest potrzebna lutownica ponieważ moduł BT-4 ma wlutowane zaciski montażowe.




Symulator oparty na module BT-4 firmy IBIS z Krakowa dostępny do zakupu tutaj:

http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html

do pełnej automatyki będzie potrzebny programator czasowy, np. taki:

Programator czasowy Timer cyfrowy LCD na szyne (4408732897) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/44/08/73/28/4408732897@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@44/08/73/28@@AMEPARAM@@4408732897



trochę teorii:

napięcie zasilania – od 5V do 27V DC

pobór prądu (maks.) – 40 mA DC

temp. pracy – 0 …. 60°C

zakres ustawianej mocy – 0… 100%

czas rozruchu – ustawiany od 1 do 99 minut

prąd maksymalny – 10A przy temp. otoczenia 25°C

7A przy temp. otoczenia 60°C

20A z zewnętrznym radiatorem


Moduł ma możliwość regulacji 3 parametrów za pomocą dwóch przycisków znajdujących się na przednim panelu:


MAKSYMALNA MOC KOŃCOWA ODBIORNIKA od 1 do 100%

OKRES STARTU/STOPU od 1 do 99 minut

WYBÓR SCENARIUSZA: 1-miękki tylko stop, 2-miękki tylko start, 3-miękki start i stop

attachment.php?attachmentid=4804&stc=1&d=1407102630


PODCZAS PRACY MODUŁ NIE WYDAJE ŻADNYCH DZWIĘÓW, PO WYŁĄCZENIU ZASILANIA PAMIĘTA WPROWADZONE PARAMETRY, PODCZAS SCIEMNIANIA NIE POWODUJE MRUGANIA LEDÓW



OPIS ZDJĘCIA TYŁU MODUŁU (miejsca zacisków montażowych)

1 – MINUS OŚWIETLENIA LED

2 – PLUS OŚWIETLENIA LED

3 – MINUS ZASILANIA

4 – PLUS ZASILANIA

S – IMPULS WYZWALAJACY



Moduł podłączamy do zasilania oraz do świetlenia LED wg fotografii, zaciski sygnałowe podłączamy do zworki zwartej w programatorze czasowym wg fotografii poniżej.


Teraz wystarczy tylko zaprogramowac timer, ustawiamy 1 program:

ON – godzina rozpoczęcia rozjaśniania LED (czas rozjaśniania ustawiony w module)

OFF – godzina rozpoczęcia sciemniania LED (czas taki sam jak dla rozjaśniania)

KONIEC 


1 moduł służy do zasilania jednego kanału LED, jeżeli mamy np. naświetlacze biale, niebieska i czerwona tasmę , możemy wszystko podłączyć równolegle do modułu i wszystkie urządzenia LED będą się sciemniały jednoczesnie. Jeżli chcemy aby dane kolory lub inne odbiorniki LED były sterowane niezależnie jeden od drugiego potrzeba podłączyć każde z urządzeń LED do osobnego modułu BT-4.


PROPOZYCJA PODŁĄCZENIA:

moduły naświetlające SAMSUNG + taśma czerwona + taśma niebieska

SAMSUNG + taśma czerwona podłączona do modułu BT-4

Tasma niebieska podłaczona bezpośrednio do zasilacza

Po rozjaśnieniu wszystkie LED swieca razem, po sciemnieniu swieci tylko tasma niebieska jako oświetlenie nocne


MOJE ROZWIĄZANIE:

oświetlenie LED włącza się o godz 8.00 do godz 9.30 powoli się rozjaśnia do osiągnięcia 100%

o godz 12.00 włączają się dwie świetlówki i oświetlenie LED zaczyna się ściemniać do całkowitego wyłączenia o godz 13.30

świetlówki poprzez nagrzewanie się ogrzewają wodę dzięki temu nie używam grzałki (temp w akwa utrzymuje się zawsze na poziomie 26-28 stopni C)


o godz 18.30 oświetlenie LED zaczyna się rozjaśniać i o godz 20.00 świeci w 100%

o godz 20.30 wyłączają się świetlówki

o godz 21.00 zaczyna się ściemniać oświetlenie LED i o godz 22.30 rybki idą lulu


takie rozwiązanie działa u mnie od ponad roku (najpierw z belka LED, obecnie z naświetlaczami SAMSUNG) i jak do tej pory nigdy nie było awarii ani zadnych problemów pomimo dość czestych spadków napiecia oraz wylaczenia pradu.

post-14853-14695717960243_thumb.jpg

post-14853-14695717963013_thumb.jpg

post-14853-14695717965093_thumb.jpg

Opublikowano
Jeżli chcemy aby dane kolory lub inne odbiorniki LED były sterowane niezależnie jeden od drugiego potrzeba podłączyć każde z urządzeń LED do osobnego modułu BT-4.



Wtedy chyba jednak lepiej kupić jakikolwiek programator RGB bo koszta już trochę za duże. Świetna recenzja jak zaczynałem z oświetleniem właśnie zastanawiałem się nad tym połączeniem.Jednak wybrałem kontroler ms35.


Mnogość rozwiązań tego samego problemu pozwala na to że każdy znajdzie coś dla siebie.

Opublikowano

Dzięki Rebelde, po Twoim poście kupiłem dwa moduły i po wieelu próbach udało mi się podłączyć pod LEDy i odpukać ale dziś rano wszystko włączyło się tak jak powinno :)

Niestety jeden moduł mi się popsuł bo kable źle przyłączyłem - wyświetlacz albo inaczej mówiąc wejścia 3,4,5,6 fukcjonują ale coś się stało przy 1,2 więc jakby jakiś majsterkowicz był zainteresowany mogę sprzedać za mniej niż 50% czyli po 40 PLN . . .


pozdr

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.