Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozpoczęłam leczenie metronidazolem

Parametry wody:

ph=8 kh=8 gh=14

PO4=0,5 mg/l

NO2=0

NO3=1 mg/l

Podmiana wody i tu nie wiem czy dobrze zrobiłam bo do podmienianej wody wlałam uzdatniacz tetry. Odczekałam kilka godzin od podmiany zanim podałam lekarstwo.

Metronidazol 5g/100 l i Bactopur direct 4 tabletki na baniak 180l (wody koło 150l). Po dobie od podania leku żadnej poprawy. Odchody nadal białe, nitkowate a ryba która nie jadła dalej jest osowiała. Może ktoś ma doświadczenie jak długo trzeba czekać na pierwsze oznaki poprawy?

Tyle że ryby nie pływają już skokami. Są płochliwe ale może być to związane ze stresem, od ponad doby żyją w zaciemnieniu. Podniosłam im też temperaturę obecnie mam 30 stopni planuje podnieść do 32 o ile się to da zrobić.

Opublikowano

Witaj

Na wstępie zadam same pytania.

Rozumiem że leczysz ryby na bloata?? Po czym to stwierdziłaś?? Nic nie napisałaś że masz ryby spuchnięte i wytrzeszcz oczy i itd

Nie wiem dlaczego podniosłaś temperaturę??

Jeżeli trafiłaś w chorobę to efekt powinien być widoczny na drugą- trzecią dobę ale to nie jest reguła. Może się tak stać że dopiero po powtórzeniu dawki leku się poprawi. Wszystko jest uzależnione od postępu choroby. Po podaniu pierwszej całej dawki przez trzy dni nic nie robimy. Po trzeciej dobie podmiana wody około 20% i ponowne zapikowanie połowy dawki leku. BaktoforteS dawka do leczenia jest 1 tabletka na 50l wody.

Opublikowano

W sumie leczę trochę po omacku. Objawy u ryb to długie nitkowate odchody, czasem też grubsze galaretowate, jedna z ryb zupełnie się trzyma na uboczu nie je. Ryby są płochliwe, poruszały się skokami, straciły swoją barwę. Parametry wody w normie. Sprawdzane codziennie. Mogą to też być wiciowce stąd podniesienie temperatury.

Opublikowano

Piąty dzień kuracji. Widać poprawę. Ryba, która nie jadła zaczęła jeść. Pozostała obsada cały czas trochę płochliwa ale to ze stresu (zaciemnienie, leki), odchodów białych nie widziałam. Wszystko na dobrej drodze. Proszę tylko o pomoc w dobraniu dobrego pokarmu dla saulosi, yellow i rdzawych. Żebym nie miała więcej takich problemów. Obecnie karmię je na zmianę Naturfood Premium Cichlid S i DAINICHI CICHLID Color Supreme Sinking baby podawałam im też spirulinę tropikala i teraz też czasami podaję. Będę wdzięczna za jakieś sugestie.

Opublikowano

dzisiaj będę podmieniać wodę, włączyłam światło. Okazało się jednak że dwa rdzawe się tłukły. Oba mają pondgryzane płetwy jeden ogonową a drugi grzbietową. Przy włączonym świetle nie widać takiej agresji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jeżeli akwarium Malawi, to na rośliny za bardzo się nie nastawiaj, chyba że glony na kamieniach. Co do wyboru lampy, zależy jaki budżet przewidujesz, ale weź pod uwagę, że oświetlenie, podobnie jak filtracja, to dwie rzeczy, na których nie warto za bardzo oszczędzać. Jeżeli nie masz pewności, jakiego światła potrzebujesz, najlepszym (choć nie  najtańszym) rozwiązaniem są belki oświetleniowe i to nie te z najniższej półki. Ja używam i mogę Ci ze spokojnym sumieniem polecić lampy Entriq firmy Skylight. W ofercie jest 10 rozmiarów od 15 do 150 cm, więc coś dobierzesz. Lampy są programowalne, sterowane smartfonem. Szerokie spektrum widma światła pozwala zastosować je w każdym rodzaju akwarium, a łatwość zmieniania ustawień daje możliwość dobrania takiego oświetlenia, jakie Ci pasuje. Filmy o tej lampie, podobnie zresztą jak i o innych rodzajach oświetlenia znajdziesz na YouTube, np. na kanale 'Podwodne światy".  Oczywiście zapewne modele innych firm też oferują podobne, a może nawet lepsze możliwości, ale opisuję Ci to co używam i z czego jestem zadowolony.
    • Kurczę.  Chyba nie potrafię wytłumaczyć o jaki chodzi mu przypadek… ale jeszcze raz.    zatykamy możliwość powrotu wody do sumpa.  ostatnia komora ma pompygdzie woda wraca do Akwa. Tam jest również czujnik dolewki i wlewa się woda.  zatkany powrót, woda dalej dolewa się przez pompy, komora pusta wiec czujnik dolewki dolewa wodę i pompy ją wlewają. Wtedy przelewa się góra przez akwarium na mieszkanie.    najlepiej by było odciąć zasilanie z pomp gdy tylko będzie pusta komora. I wtedy też żeby dolewka się zatrzymała. Takie awaryjne odcięcie zasilania. Tylko nie mam pomysłu jak.    Zatkanie jest możliwe np gdy wpadnie ryba i bokiem zatka rewizję a główna rura spustowa również się zatka.    moze maloptawdopodobne ale możliwe i chciałbym taki przypadek Wykluczyć.     Góry dzięki za pomysły. 
    • Moje Synodontis njassae nie wygryzają tła strukturalnego (dotyczy to dwu zbiorników i długiego czasu)
    • Witam,    Panowie mam pytanie czy wasze sumiki także mają zdolność do wygryzania tła modułowego?  Od jakiegoś czasu zauważyłem że z małej dziurki na narożniku powstała większa i ilość się zwiększyła.    
    • Może warto jeszcze raz przemyśleć projekt. Jeśli udało się zrobić dolewkę, to może da się również zrealizować stałą podmianę wody. Potrzebny będzie tylko odpływ do kanalizacji. Można to zrobić przez wykonanie otworu w sumpie – w komorze pompy – oraz zastosowanie: śrubunku, kolanka, sitka do regulacji poziomu. Do ustalenia stałego poziomu podmiany możesz użyć kroplownika z kompensacją ciśnienia. Rurkę doprowadzającą wodę można poprowadzić w rurze odpływowej do kanalizacji – w celu odzyskiwania ciepła w chłodnych miesiącach. Dodatkowo warto rozważyć wykonanie wyższego akwarium, zintegrowanego z pokrywą, które mogłoby pełnić funkcję magazynu wody na nieprzewidziane sytuacje (raz uratowało dom – moje rozwiązania znajdziesz w stopce). Otwór w sumpie może znajdować się w innym miejscu – ale trzeba się liczyć z wszystkimi tego konsekwencjami. Pamiętaj, aby policzyć spiętrzenie na grzebieniu przy danej wydajności pompy – pozwoli to dobrać odpowiednią wielkość komory pompy i zabezpieczyć się przed zatkaniem spływu. Z rozwiązań DIY możesz też użyć np. ESP32 + czujnika poziomu cieczy + ESPHome do sterowania elektrozaworem. Ja ogarniam teraz problem parowania i wyłączonej wody w domu przy długich wakacjach... będę zdalnie włączał wodę  
    • Poszukałem, poczytałem, przemyślałem i .... zrezygnowałem 
    • W takim razie nie jasno to opisales, bo z powyższego cytatu wynika, że już wypompowanie wody z ostatniej komory przeleje zbiornik. Chyba jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie zamontowanie czujnika poziomu wody w kominie, który po osiągnięciu minimalnego poziomu rozłączy pompę w sumpie. Nawet nie wiem czy są takie czujniki🤔 coś musisz wykombinować. 
    • Ok. Jest maloprawdopodobne.  mnie nie chodzi o to że woda z ostatniej komory się nie zmieści do Akwa. Chodzi o przypadek gdzie zatkany jest komin a dolewka cały czas działa i dolewa a pompa pompuje.  myślałem o jakimś awaryjnym odcięciu zasilania od pomp w przypadku całkowitego braku braku wody w ostatniej komorze.    chyba że ktoś ma inny pomysł. 
    • I to jest najbardziej ryzykowne, bo może się zdarzyć że wyporność tła naruszy Ci wytrzymałość tylnej konstrukcji akwarium.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.