Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,



Do akwarium 150x50x50 mam możliwość zamówienia takich opcji LED :


- 32W White

- 20,2 W RGB

- 40,4 W RGB+


i mogę je pomieszać. Jaka jest różnica między RGB a RGB+ ?? Mi się wydaje że 2 x 40,4W to by było za dużo . . .

Czy mogłbym wziąć 2 x RGB 20,2W czy też powinienem wziać White ? Nie planuję roślin . . .



Czy LEDy też się wypalają tak jak T5 ?


pozdr

Opublikowano
A jak to kolego jest sterowane to RGB i czy ma opcję ustawiania światła białego przez użytkownika ?


Tak, jest cała lista dostępnych za małe pieniadze sterowników rgb do led rgb.

Wystarczy wpisać w googlach i znajdziesz cały wybor. Jest mozliwosc ustawienia swiatla białego w kazdym odcieniu, bo kolor biały jest mieszanka kolorow podstawowych RGB. Dlatego musisz wybrać, jakie swiatlo o do czego jest ci potrzebne. W zależności jaki efekt chcesz uzyskac, mozesz sobie ustawic zestaw led.

Ledy w zależności od warunków użytkowania, jak czesto sa wyłączane i wlasczane, od temperatury i wilgotności jak wszystko - sie "wypala".

Tylko, ze średnio po ok 10 000 godzin stałego święcenia co daje Ci 1,1 roku nieustannego swiecenia. Mowie "w najgorszym razie". Średnia jest wyzsza.

Co do mocy LED wszystko zalezy od zastosowanych wielkości LED oraz rodzaju.

40 W super led, zmieni barwę twoich rybek na słodki brąz ;-) Te same 40 W led smd 3230 bedzie świeciło jak świeca na kuchni. Wiec musisz podać wiecej danych, bo po tym co piszesz, niewiele mozna Ci pomoc.

Opublikowano

Witam,


Dzięki za odpowiedzi.

Rozumiem więc, że z RGB też białe światło wyciągnę wieć LED White nie jest potrzebne.


Nie mam niestety więcej szczegółów bo na stronie sklepu nie ma nic więcej podane, mam jednak tel. do właściciela.


Dziś zadzwonie do Przemka ze Szczecina bo sie nie odzywa a ja chcę zamawiać zestawik :)


pozdr.

Opublikowano

Wszystko zalezy co chcesz osiągnąć. Podam przykład.

Jeśli chcesz aby ledy wybarwialy Ci ryby, a bedziesz miał je np. w kolorze żółtym jak yelowki, to rgb tasmy sa idealne - stosując Programator 44 klawiszowy, ustawisz sobie kolor z przewaga niebieskiego lub zielonego i odrobina czerwieni, a yellowy wyglądają jak wybarwione red redy, że ich złoty kolor zapiera dech w piersiach.


Jesli chcesz aby akwarium wyglądało jak rasowe Malawi, z półcieniami, strumieniami swiatla przebujajacymi głębiny do dna, zapomnij o ledach w taśmie.

Stosujesz albo ledy Power w oswietlaczach, jesli jeszcźe umiesz w ńich pare rzeczy pozmieniać, bo sie palą szybko, albo stosujesz punktowe oswietleńie ledowe, czyli lampki led z led soczewkowych smd.


Jesli chcesz miec typowe Malawi reef, szukasz kogos, lub robisz sam listwe z Power ledow białych i niebieskich - by uzyskac swiatlo zbliżone do słońca w zenicie (białe zimne) albo robisz sobie swiatlo porane (biale ciepłe) z Power ked w mieszance jak 4:1 czyli na cztery białe, dodajesz jedno czerwone. Albo kupujesz sobie oswietlenie led HQi za ca'about 3200 jeśli Cie stac.


Masz do wyboru jeszcze świetlówki led i tu mozesz wybierać, ale tez musisz sie zdecydować jakie chcesz miec klimaty, czy mroczne, czy karaibskie ;)

Oswietlenie led dobiera sie do głębokości akwarium (im głębsze, tym wieksza moc święcenia lumeny a nie moc liczona w Wat).

Taśmy led tez sa rozne - najlepsze sa profesjonalne, o IP-76 a najlepiej IP-78

Musza byc chronione przed wilgocia, bo po prostu sie niszczą w wodzie.

Wazna list tez wielkość led smd. Zawsze pilnuj, by były markowe, i nie mniejsze niż 50-tki (smd 5050) bo inaczej twoje ryby beda sie czuły jakby je ktos trzymał w puszce przy swiecy.

Jesli to skumaleś, to faktycznie bedziesz zadowolony :)

Bo dzisiaj ledy daja piekne mozliwosci i w mojej opinii sa lepsze od świetlówek :)

Opublikowano

Ogłupiałem po tej wypowiedzi ale dziekuję.

Pokrywę i LED bedzie mi robił na zamówienie Przemek ze sklepu ze Szczecina . . .


Akwarium 150x50x50 Optiwhite wiec co do cholery mam zamówić :confused:


Planuję ciemne tło strukturalne - kamienie jakieś, jasny piasek i kilka kamieni na dnie .. .

Opublikowano

Witam,



Przemek montuje Power LED w trzech wariantach :


6500k białe

8000k czerwone

15000k niebieskie


sorki ale ja sie kompletnie na tym nie znam . . . jak wezme belke czerwona to bedzie tylko czerwone swiatlo ??? Chcialbym miec oczywiscie oswietlenie nocne wiec rozumiem, ze do tego potrzebuje belke niebieska a na dzien swiatlo biale ??

Czyli dwie belki biala plus niebieska ?


Jaki komputer musze kupic aby moc sterowac takim oswietleniem tzn. aby symulowac wschod i zachod slonca itp itd ?!?!?


pozdr

Przemek

Opublikowano

Witam

Stosować RGB po to by uzyskiwać biel to nienajlepsze rozwiązanie. Biel uzyskuje się przy pełnej mocy kolorów składowych. Po co dusić 3 struktury by uzyskać jeden kolor ? Szkoda prądu. Takie rozwiązanie z konieczności stosuje się w telebimach do wyświetlania obrazów. Tu można spokojnie dać białe o odpowiedniej barwie i do nocnego, oddzielnie np. niebieskie. I to w ramach jednej belki. Kwestia czy kupujesz gotowca, zamawiasz pod własne potrzeby, wizję. Do zmian nie musisz zaraz zaprzęgać komputera. Wystarczy dedykowany sterownik. Znajdziesz w necie. Możesz zerknąć na moją belkę: http://www.fawa.pl/viewtopic.php?f=5&t=23835 (mam nadzieję, że link do lokalnego forum nie stanowi konkurencji dla forum tematycznego).

pozdrawiam, Czarek

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.