Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam drobny problem z filtrem kasetowym. Jest on przyklejony do bocznej szyby za pomocą kleju Allfix Turbo Soudal. Tak jak widać na zdjęciu są to te białe plamy. Po prawej stronie odkleił mi się już we wszystkich punktach. Lewa strona jeszcze trzyma, ale obawiam się że może się odkleić także tutaj.

Macie pomysł jak wykonać proces naprawczy ? Gdy w akwarium nie było wody łatwo przykleiło się kaseciaka do szyby. Teraz jednak jest już z tym problem.

DSC_5242.JPG

Opublikowano (edytowane)

Masz możliwość zablokowania go od góry,? Mój kaseciak nie jest niczym przyklejony. Ma dwa punkty podparcia: góra listwa o przekroju ceownika, a dołem kamień jako cześć wystroju. Gdzieś wklejałem fotkę, tylko nie wiem jak szybko do niej dotrzeć. 

Edytowane przez bobanr
Opublikowano

Kaseciak od góry jest blokowany poprzeczką wzmocnieniem przyklejonym do bocznej prawej szyby akwarium. Blokowany jest przed wpłynięciem. Jest do niej nawet przyklejony. Od dołu do bocznej szyby dociska go kamień. Jednakże w przypadku odklejenia kaseciaka od bocznej szyby kaseciak może wysunąć się spod wzmocnienia i siłą wyporu wynurzyć się a potem pompa dokona dzieła zniszczenia. 

Tak kombinuje żeby go w inny sposób niż klej przymocować do wzmocnienia bocznego.

Opublikowano

Koledzy, tak czytam i czytam. Która wersja kaseciaka będzie łatwiejsza do obsługi? Płaska czy "L". Jeżeli płaska to lepiej stawiać na tylniej ścianie czy bocznej, nie wiem czy to istotne ale w grę wchodzi jedynie prawy róg akwarium..

Druga kwestia, wysokość szyby 58,5cm lecz wzmocnienie szyby zaczyna się na 57cm. Odejmować 5 centów czy więcej?

Opublikowano

Ja mam płaski więc mogę o jego zaletach się wypowiedzieć. W płaskim możesz zastosować gąbkę o dużej powierzchni czołowej. To ułatwi ci czyszczenie jej, bo jak jesteś leniwy tak jak ja to będziesz mógł ją czyścić co 2-3 tygodnie :)

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie,

po dłuższym czasie, gdyż do tej pory podchodziłem do tematu raczej sceptycznie i ja postanowiłem zbudować własną kasetę. Będzie to 84x224x440mm, formatki i gąbki już mam, wg podobnego projektu (chyba Plezzioro). Materiały czekały chyba z pół roku na realizacje i od tamtej pory zmieniła mi się nieco koncepcja.

Pierwotnie miało to wyglądać tak - wlot od lewej strony i dalej komora śmieciowa 7mm, 50mm gąbka, 30mm grzałka, 130 komora pompy AQ2000, które już mam. 

Jednak chciałbym nieco zmienić układ tzn, odwrócić orientację komory gąbki i grzałki, tak jak ma to miejsce w ostatecznej wersji 140mm z pierwszego postu. W komorze grzałki chciałbym umieścić zasys do biologa (UNIMAX 250) i tak będzie mi lepiej rozprowadzić rurki ze względu na budowę pokrywy akwarium. Od razu piszę - biologa chcę zostawić świadomie, nie przeszkadza mi on w ogóle, a komorę pod pompą mam zamiar wypełnić NGBC.

I teraz dwie sprawy, w których chciałbym Was prosić o radę.

1. Jakiego rozmiaru powinno być okno przelotowe między komorą grzałki a pompy? Pierwotnie był 5x8cm, tj. 40cm2, jednak aby teraz taką powierzchnie uzyskać przy 3cm szerokości, musiał bym zrobić 13cm wysokie, a to prawie 1/3 wysokości całkowitej kasety. Czy to nie będzie problem?

2. Zasys chciałbym zrobić tylko w formie szczeliny w dnie (jak deccorativo w temacie z turbo-), i z tego co pamiętam ktoś wybadał jakaś zależność do policzenia tej powierzchni, ale nie moge znaleźć jak to policzyć. Nie chciałbym robić regulacji do kalibracji, mogę jedynie doświadczalnie powiększać otwór, ale od czegoś trzeba wyjść.

 

Opublikowano
9 godzin temu, mariuszes napisał:

Pierwotnie był 5x8cm, tj. 40cm2, jednak aby teraz taką powierzchnie uzyskać przy 3cm szerokości,

Nie widzę kaseciaka 3cm  i w nim pompy AqC2000. Może namaluj  swoją koncepcję .

Opublikowano

W zasadzie sprawa nieważna. W trakcie klejenia doszedłem iż w ten sposób zmniejszam komorę grzałki do mniej niż 2,5cm i tam by na pewno nie weszła. Natomiast na drugie pytanie znalazłem gdzieś Twoją opinię deccorativo, iż dla pomp 2000l/h powinno być ok 5cm2 i taki też zrobiłem zasys od dołu. 

Opublikowano

Ściankę pomiędzy komorami najlepiej usunąć lub zrobić z jakiejś kratki np. malarskiej. Nie będzie problemu z przepływem. Ważne są wolne przestrzenie przed i za gąbką. Zasys kubełka mam obok pompy i wszystko działa.

Opublikowano

Chciałem zrobić ruszt z siatki na krety do komory pompy w kaseciaku i na nim położyć TMBT... Macie może jakąś przykładową fotkę takiego rusztu?

ewentualnie myślę czy by nie przesunąć ścianki miedzy komorą mediów, a komorą pompy  wtedy komora mediów by miała wymiar 166x10 (teraz ma 120x10).

tylko nie wiem jak jest z usuwaniem takiej ścianki wklejonej w kaseciaku... ktoś ma doświadczenie??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.