Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, chcę spróbować kaseciaka. Jesli chodzi o filtrację mechaniczną opartną na AqC2000 + gąbka ppi45 to w moim przypadku było dużo lepiej ale nie spełniło to moich oczekiwań. Odchodów było zdecydowanie mniej ale były. To co mnie rozczarowało w tej filtracji to to, że spodziewałem się, że taki filtr będzie "przyciągał" odchody a niestety tak się nie działo. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że w przypadku takiego filtra odchody muszą być pchane przez odpowiednia cyrkulacje wody a sama gąbka nie przyciąga. Dodatkowo dużą uwagę przywiązuję do estetki i tak jak wcześniej planowałem zabudowę filtra wewnętrznego to przy sposobie działania opisanym powyżej taka obudowa skutecznie zmniejszyłaby jeszcze filtrację. Ostatecznie do kaseciaka przekonało mnie to, że wytłumaczyliście mi, że w kaseciak zaciąga (w przeciwieństwie do filtra wewnętrznego) brudy przez otwory ponieważ pompa wypompowuje wodę z komory i robi się różnica poziomów wody co powoduje, że woda wraz z odchodami jest wciągana przez otwory zasysające.

Generalnie wątpliwości co do szczegółów budowy kaseciaka mam bardzo dużo ale może nie będę wszystkich pytań zadawał od razu.

Filtr chciałbym umieścić w prawym tylnym rogu akwarium. Na tylną szybę chciałbym przykleić tło Juwel. Dodatkowo chciałbym samego kaseciaka okleić osłoną filtra Juwela. Tutaj pojawia się mały problem bo osłona ma szerokość 18 cm a filtr ma długość 22 cm. Na razie planuje po prostu nakleić dwa paski tej osłony filtra, niestety ale innego pomysłu nie mam a osłona filtra fajnie się komponuje z tłem juwela (wygląda podobnie tylko jest cienka).

Poniżej rzut z góry tego filtra (obszar zakreskowany na tło które ma grubość 1-3 cm) i już na tak wczesnym etapie pojawia się pytania:

rzut z góry 1.jpg

1. Czy komorę z gąbkami lepiej zrobić od strony tylnej szyby (tak jak na rysunku) czy od strony szyby lepiej zrobić komorę z bilogią ? A może lepiej biologię dać od strony tylnej szyby a zasys na krótszym boku filtra (takie umiejscowienie byłoby bardziej "zgodne" z cyrkulacją) ?.

2. Kaseciaka nie chcę budować na wyrost. Chciałbym aby pasował do zbiornika 240l którego nie będą zmieniał na większy. Jeśli jakiś wymiar można zmniejszyć to chętnie to zrobię tylko napiszcie który. Mam pompę aqC2000 ale jeśli warto to kupię atmana 306.

Kolejne pytania pojawia się jak będę miał ustalony rzut górny :-)

 

 

Opublikowano

Grzesiu bardzo trudno się doradza i dyskutuje gdy nie widać przedmiotu na którym eksperymentujemy.

Na pewno ten twój szkic nie jest optymalnym rozwiązaniem.

Mam dla ciebie propozycję bo takich gości z fabrycznymi Juvelami Rio z tłem chyba od 125 aż do 400 którzy przychodzą na te forum Malawi z zamiarem przejścia z neonek i moczarki na prześliczne ale jednak świnko-pyszczaki:D będzie więcej.

Mając to na uwadze może załóż nowy temat w dziale DIY  pt Kaseciak z tłem do Rio 250 ( albo o podobnym brzmieniu) i zacznij od wklejenia kilku fotek stanu obecnego bo wszystkiego nie pamiętam a nie mam gdzie podejrzeć.

Może zadowoli cię taka konfiguracja  która na pewno załatwi i mechanikę i biologię i klarowanie wody i na pewno cyrkulację która podpycha odchody pod zasys kaseciaka. czyli:

tło-kaseciak Juvel na magnesy + cyrkulator jvp102B lub jvp 101 ( jak zobaczymy ile kamieni ustawiłeś.)

:Dnowość turbo-kaseta wkomponowana w  tym tle ( na pompie AqC2000 bo już masz) o wymiarach  :

- grubość wewn 13,5cm i te 3cm tła to zmniejsza

- szer kasety 12cm bo tyle trzeba by AqC2000 ssało bez oporów gdyby to była pompa Atman 306  to 10cm wystarczy

- wys kasety h = od dolnej krawędzi tej ramy do 5-7 cm nad piasek ale nie wiem ile to będzie cm musisz sam zmierzyć i nam podać. Najczęściej dajemy ok 5cm piasku gradacji 0,8-1,2mm więc powinno być 10-12cm od dna do ramy.

gąbka ppi45 z Wodatech o wymiarach  5cm x 12( 10)cm  x h

grzałka 200-300W o długości =< h

jeśli cię zainteresowało to działamy.

 

 

 

Opublikowano

Drodzy, czy w kaseciaku robicie jakieś uchwyty lub coś w tym stylu które trzymają grzałkę ?

Na razie planuję przykleić takie dwie pętelki z pasków zaciskowych na kable w które będzie się wkładało grzałkę ale zastanawiam się czy będzie jakaś korzyść z takiego rozwiązania.

 

 

kablowe.jpg

Opublikowano

Hej!

 

Po małej przerwie wracam z zamiarem stworzenia Kaseciaka rzućcie okiem bo mam dylemat czy powiększyć kaseciak żeby wchodził z gąbkami trochę pod wzmocnienia, ale dzięki temu dołożę ściankę wewnętrzną i "zmuszę" wodę do zalewania komory pompy od dołu (lepszy przepływ przez złoże ?) Czy lepiej sobie darować ?

f2.jpg

df4 — kopia.jpg

Opublikowano

Każdy buduje swój kaseciak co nie znaczy że musi go wymyślać od początku nie korzystając z dotychczasowych doświadczeń wielu już praktykujących w tej materii.

Scoby  pierwsze i najważniejsze podaj wymiar " koniec wzmocnienia - ściana boczna" bo tak na oko z proporcji to mi wychodzi między 17cm a 20 cm a to już jest pękający Wromak 240l więc bardzo grożna sytuacja - tak masz sklejone akwarium?

Może zwymiaruj wszystko to proporcje złapię bo wygląda że gąbka ppi45 ma 1-2cm?

Temat ma niemal 1300 postów więc nie będę szukał wymiarów baniaka, jaką pompę zamierzasz dać ale na pewno mam zastrzeżenia :

1/ grzebień zbędny

2/ szczeliny 2-3mm bo przez te twoje wielka ryba wpłynie do kasety

3/ jak go wsuniesz pod te wzmocnienie to się zakleszczy dołem i go nie wyjmiesz bez dewastacji całego wystroju łącznie z usuwaniem piasku - rób wiszący 10cm nad dnem czyli 5 cm nad piaskiem wtedy cały kaseciak ma jedną wysokość

4/ nie wiem co to jest te czerwone - powinna być komora śmieciowa i mieć 0,5cm

5/ to niebiesko-czarne to jedna gąbka ppi45 grubości 5cm powinna być

6/ komora eljota czyli ta za gąbką powinna mieć 3cm by grzałka weszła

7/ co w komorze pompy dałeś nie zatrybiam - czy to pompa czy blok na Purolite i te pudełeczko na samej górze to karmnik?:(

8/ może jak planujesz pompę Atman306 -2000l/h albo Sobo 3000l/h to skorzystaj z tej fotki

turbo kaseciak od tyłu brakuje rusztu 1-2cm oraz pompy ale w następnej fotce już to będzie

20161003_204508.jpg

 

Co do tych trytek Grzegorza wklejanych by mu grzałki nie wywaliło z baniaka to jestem sceptyczny - na górze trafiłbym w te oczko ale na dole za chiny ludowe . Tam w tej komorze jest tak ciasno - pytałeś jak grzała opiera się o pcv że bez trytek grzałkę trudno włożyć i nie ma obawy by uciekła z baniaka - łapanie kabli trytką której nie cofniesz to zły pomysł - bez przecięcia jej nic z baniaka z elektryki nie wyjmiesz.

 

 

Opublikowano
18 minut temu, deccorativo napisał:

4/ nie wiem co to jest te czerwone - powinna być komora śmieciowa i mieć 0,5cm

5/ to niebiesko-czarne to jedna gąbka ppi45 grubości 5cm powinna być

Henryku na moje rozumowanie te trzy kolory(czarne,niebieskie,czerwone) to zapewne gąbki AZOO 3 IN 1 BIO-SPONGE

Opublikowano
10 godzin temu, egon44 napisał:

 

10 godzin temu, deccorativo napisał:

4/ nie wiem co to jest te czerwone - powinna być komora śmieciowa i mieć 0,5cm

5/ to niebiesko-czarne to jedna gąbka ppi45 grubości 5cm powinna być

Henryku na moje rozumowanie te trzy kolory(czarne,niebieskie,czerwone) to zapewne gąbki AZOO 3 IN 1 BIO-SPONGE

 

 

Tak jest, i skoro już zakupiłem te cudo za 15 zł to chciałbym go użyć ;)

 

10 godzin temu, deccorativo napisał:

Temat ma niemal 1300 postów

No i to jest właśnie problem... spędziłem już kilka godzin na lekturze i staje się to bardziej męczące jak przyjemne ... ;/, a i oczywiście jeszcze nie skończyłem ;)

 

11 godzin temu, deccorativo napisał:

7/ co w komorze pompy dałeś nie zatrybiam - czy to pompa czy blok na Purolite i te pudełeczko na samej górze to karmnik?:(

To grzałka i pompa hahah :D Aquael 500, a tak się starałem żeby choć trochę przypominało to co ma przypominać ;p

 

Ogólnie zrozumiałem swoje błędy, za szybko chciałem i za dużo błędów po drodze, ale poprawie się kolejny model będzie lepsiejszy :D obiecuję ! (tylko skończe tą lekture)

 

Ogólnie planuje to wsadzić do 112l... i wiem wiem co część powie że bez sensu że za małe akwa na to, ale chce wode kryształ i jak się nie przekonam to nie uwierzę :):)

A tak przy okazji jeżeli nie przyklejać tej kasety do akwa to co z tą wodą co jest między kasetą a akwarium? 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.