Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Zasys pompy powinien być na dole, możliwie najdalej od prześwitu pomiędzy komorami absorbera i biologi - aby wymusić jak największy przepływ wody przez złoże.

2. To tak zwana komora śmieciowa - 0,5-1cm Tam wpływają śmiecie zanim osiądą na górze gąbki, gdyż ta zapełnia się od góry do dołu :)

3. Wszystko zależy od cyrkulacji, najlepiej dotnij ten otwór jeden - 1cm szerokości ale jak już będziesz pewien że cyrkulacja nagania film bakteryjny pod kaseciaka, bo u mnie w żadnym z baniaków tak się nie dzieje, więc zamiast skimmera po prostu przecinam taflę wypływem wody.

4. Odszukaj na Alledrogo sprzedawcę o nazwie Wodatech, pisz mu majla z wymiarami, dziś zamawiasz jutro dostawa :) tnie na wymiar jaki podasz. Ceny rewelacyjne.

5. Tak, to niezbyt dokładny projekt, jeśli chcesz to uszczknę rąbka tajemnicy... planujemy z Heniem zrobić poradnik z 3 rodzajami kaseciaków. Jestem w fazie rysowania w 3D modeli. Myślę, że mogę Ci zaproponować ten szkic dna, wielkość komory jest pod pompę DCT4000, więc musisz sobie zwymiarować pod siebie. Reszta wymiarów jest z uwzględnieniem grubości PCV, czyli tak jak się to powinno projektować.
projekt Henia.jpg

 

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Jak pisałem wcześniej ma problem w kaseciaku z szybko zapychająca się gąbką.Na początku wina była po mojej stronie bo zbyt nisko był zasys i zasysało piasek,po podniesieniu kasety problem z piaskiem zniknął,ale niestety od samego brudu gąbkę muszę czyścić co 4 dni.Dziwi mnie że piszecie że gąbek w kaseciaku nie wymieniacie i 3,4 tygodnie a poziom w  komorze pompy spada bardzo powoli.Kasetę mam zrobioną według prawideł przedstawionych na tym forum,komora śmieciowa,komora na gąbkę ppi45,znów wolna komora(nie trzymam w niej ani grzałki ,ani absorbera na purolite),nastepnie otwór do komory na biologię i na niej gąbka  i pompa.Kaseciak mam dosyć szczelny,po odpaleniu pompy bez gąbki ,poziom w komorze pompy spada o około 3 cm.Złoże TMBT raczej nie powoduje takich oporów.Zastanawiam się czy opory te nie są związane z położoną na złoże gąbką (pp45 5 cm).A zapomniałbym powiedzieć o wymiarach kasety wysokość 40 cm,szerokość 10 cm,wielkość komory śmieciowej 1 cm, komora na gąbkę 3,5 cm ( gąbka w wzdłuż przycięta) komora wolna za gąbką 1 cm,otwór wlotowy do biologa 6 na 8 cm,długość komory pompy 13 cm.

Opublikowano

Wyjmij tą gąbkę z pod pompy, jest tam zbyteczna. Czemu ciąłeś gąbkę zmniejszając jej chłonność ? te 1,5cm robiło Ci taką różnicę w baniaku ? wystarczyło zmniejszyć komorę śmieciową do 0,5. Dalej nie rozumiem, 1cm komora wolna za gąbką ? i co dalej ? dalej jest wlot do komory ze złożem ? bez miejsca na grzałkę? Jakiej wielkości zasysy i ile ich masz?  jakie złoże poza tmbt i jak umieszczone ?

Opublikowano

Z tą gąbką to taka historia że zapominałem zrobić wolna komorę za gąką. Więc ją dorobiłem, a przyciąłem gąbkę.Wolna komora za gąbką to ta gdzie zapewne ty trzymasz grzałkę i Purolite,u mnie ona jest na 1 cm bo więcej nie trzeba.Kaseciak ma mieć wymiary jak najmniejsze.Zasysów 8 długość 6 cm szerokość 0,5 cm i na spodniej ściance też 8 zasysów tylko o długości 1 cm.

Opublikowano

 

29 minut temu, Pleziorro napisał:

Wyjmij tą gąbkę z pod pompy, jest tam zbyteczna.

Ale wszyscy tu piszą żeby na biologa płożyć gąbkę.Po pierwsze aby z biologa coś się nie dostało do pompy ,a pod drugie żeby zmniejszyć drgania od pompy.

Opublikowano

Pompa powinna mieć koszyk na zasysie, jak chcesz stłumić drgania o ile takowe masz, to użyj siatki na krety złożonej 3-4 razy. Nie słyszałem aby przykrywać złoże gąbką. Wyjmij ją i nie powinno się nic zapychać.

Nie napisałeś jak masz włożone złoże i jakiego używasz.

Opublikowano
48 minut temu, Pleziorro napisał:

Nie napisałeś jak masz włożone złoże i jakiego używasz.

Jak to nie pisałem TMBT.A włożone w ten sposób że pod pompą jest komora wysoka na 10cm, szeroka na 10 cm i długa na 13 cm do którego luzem nasypane jest litr TMBT.

 

50 minut temu, Pleziorro napisał:

Nie słyszałem aby przykrywać złoże gąbką. Wyjmij ją i nie powinno się nic zapychać.

Żartujesz,to sam Henryk o tym pisał i to nie raz.

Opublikowano
53 minuty temu, Pleziorro napisał:

Pompa powinna mieć koszyk na zasysie, jak chcesz stłumić drgania o ile takowe masz, to użyj siatki na krety złożonej 3-4 razy

Szczerze to pierwszy raz się spotykam z siatką na krety pod pompę,w większości wątków polecali tu gąbkę;)

Opublikowano

Postaw pompę bezpośrednio na złożu. Czyli u Ciebie bezpośrednio na podłodze kaseciaka jest wsypane TMBT, potem na to 5cm gąbka 45PPI a na tym stoi pompa ?

Czyli złoża biologicznego jako takiego nie posiadasz w akwarium ?

Wydaje mi się, że źle to wszystko zrozumiałeś i stąd Twoje problemy z kaseciakiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.