Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten kaseciak w tej wersji wymiarowej stoi dokładnie tak jak na rycinie po lewej stronie akwarium, odsunięty około 10-12cm od lewego boku, a otowry wlotowe w wysokości około 6cm umieszczone są na lewej bocznej ścianie (80mm - dokładnie ta przy komorze śmieciowej). 

Opublikowano
59 minutes ago, Pleziorro said:

Ten kaseciak w tej wersji wymiarowej stoi dokładnie tak jak na rycinie po lewej stronie akwarium, odsunięty około 10-12cm od lewego boku, a otowry wlotowe w wysokości około 6cm umieszczone są na lewej bocznej ścianie (80mm - dokładnie ta przy komorze śmieciowej). 

Dzięki Rafał,

powiedz mi jeszcze jak masz wylot z pompy tuż nad kaseta czy poprowadzony inaczej ? Jak masz ustawiony falownik i Czy kupska zbierają się ładnie blisko zasysu ? 

Opublikowano

Falownik mam umieszczony mniej więcej po środku lewego boku akwarium i dmucha w bok kaseciaka ustawiony jest lekko w tył i lekko w górę. Natomiast wylot wody z kaseciaka poprowadziłem rurą pcv na przeciwległy bok i dmucha wzdłuż przedniej szyby skierowany lekko na nią i lekko w dół, przecinając minimalnie taflę. Narysuję Ci to, sorki za marną jakość, ale na szybko naskrobałem bo w robocie jestem.

27978936339_13700340a0_k.thumb.jpg.2575a85144aef8654c56c68fc768f975.jpg

Opublikowano
On 17/12/2017 at 11:39 AM, Pleziorro said:

Dokładniej Ci opisałem na PW, a tu zamieszczam widok dna z wymiarami, wysokości i tak dobierasz indywidualnie. Jest to mini kaseciak bez miejsca na dodatkowe media takie jak żywice jonowymienne, ale jego zaletą jest to że zajmuje bardzo mało miejsca. W kaseciaku jest miejsce na grzałkę (za komorą gąbki). Napędzam go pompą:
Marka: ATMAN
Model: AT-306
Moc/Przpepływ: 35W / 2000L/H

 

Kaseciak do 280 Perła 3.jpg

 

Dzieki wielkie za wyjaśnienie .

Opublikowano (edytowane)

Kaseciak już prawie na wykończeniu :) Teraz czas zamówić gąbkę http://allegro.pl/wklad-filtracyjny-gąbka-50x50x5-cm-ppi-45-czarna-i6862253294.html . Ma może ktoś do odsprzedaży kawałek o wym. 50hx12x5cm? Jeżeli nie to ja dziś po południu zamawiam :)

A co gdyby kupić 25x25x5cm i przeciąć na pół i położyć jedną na drugą w pionie? Ja i tak zawsze porozlewam wodę jak tylko łapy wsadzę do akwarium xD

Edytowane przez Grz3si3k91
Opublikowano

Witam.

Jestem nowy na tym forum. Wybaczcie przedstawię się tutaj, mam  43l. dorosłego syna i upodobania do majsterkowania po dziadku... To powinno wystarczyć.

Mam kilka pomysłów nt skimmera w kaseciaku ale wpierw mam też pytanie. Jestem na etapie projektowania filtra do moich 300l (120x50x50) kaseciaka dwustronnego bo pompę mam Jebao DCP-3000 (aktualnie zewnętrzna wspomaga kubełek HW-303) a więc:

czy do takich pomp musi byc kaseciak dwustronny? i czy jeśli już dwustronny to jakiej grubości minimalnej dac gąbkę 45ppi?

i trzecie pytanie jakie okna wlotowe przy takiej konfiguracji? Bedą dwa czyli o wys 3cm na 10cm wystarczą?

maksymalne wymiary mojego kaseciaka to dł 380, wysokość 450 (500) , szerokość 100.

Chcę zrobić kaseciaka dwustronnego ze względu na posiadaną pompę (DCS 3000- jest super cicha nawet na max. przepl.) a ta potrafi komore pompy opróżnić do zassania powietrza. Chciałbym tez do komory grzałki wsadzić absorber NO3 co skutkuje jej powiększeniem do 80mm.. Suma sumarum max szerokość filtra musi wynosić 380mm aby się zmieścił między wzmocnieniami akwa i dało się go bezproblemowo wyjąć nie demolując wystroju.

Stawiam na szybki montaż/demontaż i bezproblemową obsługę filtra.

Odnośnie okna skimmera w komorze głównej pompy, nie prościej zrobić okno z "pływającą" przesłoną w prowadnicach która wraz z wahaniami poziomu wody będzie się podnosić i opuszczać ? Mam pomysł jak to zrobić, czekam na PCV i ruszam z robotą. (do tego nowe oswietlenie led rgb cob 4x10W plus pokrywa z PCV)

Jak narazie to testuję blok absorbera NO3 i powiem jedno, w poziomym ustawieniu złoże opada/osiadaq i woda "ucieka" górą rury... Nawet silne ściaśnianie złoża niewiele pomaga.

dzięki za info i pzdr. 

PS. mam nadzieję iż uda mi się wnieść coś konstruktywnego do forum, od zawsze mam 1001 pomysłów i jestem otwary na nowości...

 

Opublikowano
54 minuty temu, KrisT napisał:

trzecie pytanie jakie okna wlotowe przy takiej konfiguracji? Bedą dwa czyli o wys 3cm na 10cm wystarczą?

Zamiast stałej wielkości zasysu lepiej zastosować ruchome przegrody, dzięki którym będziesz mógł wyregulować sobie przepływ.

Opublikowano

Tak oczywiście, okna "zewnętrzne " z przesłoną zrobię, chodziło mi o wymiar dolnych okien w komorze pompy. Czy mając dwustronny dopływ okna te też muszą mieć wymiar 5x10cm czy (skoro są dwa) np 3x10cm?

Odnośnie gąbek 45ppi , przy dwustronnym zasysie jaka ich grubość bo zazwyczaj piszecie 5cm, czy wystarczą 3cm?

Nie chce mieć zbyt cienkich ani przesadnie nad wymiarowo  grubych.

Opublikowano

Myślę że wymiar 3x10 spokojnie wystarczy.

Swoją drogą projekt kaseciaka aż się prosi aby uzupełnić o kalkulator doboru parametrów i ustawień. Czyli mając dane wejściowe np pojemność akwarium, kalkulator liczyłby powierzenie otworu wylotowego, powierzchnie gąbki, moc pompy itd.

Na tą chwilę trzeba korzystać gotowych projektów zawartych w tym wątku, szczególnie pierwszym poście, albo za pomocą wyszukiwarki szukać w innych wądkach.

 

Opublikowano

Witam 

W moim nowym zbiorniku 180x55x55 filtrację opartą mam na kaseciaku napędzanym pompą jebao dct-4000 do tego falownik jebao rw-15 .Kaseciak jest z przegrodą ruchomą oraz zarysem w dnie.Zasys jest regulowany w dnie.Niestety słabo coś ciągnie.Pomimo regulacji otworu syfek słabo zasysa.Falownik umieszczony jest na tym samym boku co kaseta.Wylot z kasety wyprowadzony jest na rurze pcv 1/2 i woda wypływa z przeciwnej strony.We wcześniejszym zbiorniku kaseciak miałem z zasysami z przodu kasety ale  wylot wody był na rurze 3/4 i zasysanie syfu było dobre.Czy słaby zasys może być spowodowany użyciem mniejszej średnicy rury?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.