Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po parumiesięcznej przerwie związanej ze zmianą mieszkania chcę ponownie przenieść obsadę do docelowego baniaka 430l. Do chwili obecnej ryby musiały zmieścić się w mniejszym akwarium pracującym na filtrze kubełkowym. Przed przeprowadzką w akwarium funkcjonował już kaseciak na pompie co gundfos 25-60. Pełnił funkcję tylko mechaniczną. Biologia była w korpusach narurowych pod akwarium. To w czym niedomagał mój poprzedni kaseciak to zbyt częste zapychanie gąbki i potrzeba czyszczenia co tydzień. Przy pompie, która dawała około 2500l/h jednostronny kaseciak z gąbką 35x10x5 45ppi zbyt często wymagał czyszczenia. Po restarcie zamierzam zbudować nowego kaseciaka napędzanego jebao dc3000. Tutaj moje pytanie czy w teorii będzie to funkcjonować? Kaseta ma być 35cm szer. x 13cm głęb. x 40cm wys. Zasysy mają być dwustronnie po każdej stronie gąbka 40x12x5 45ppi. Liczę na to, że podwojona powierzchnia gąbki wydajnie wpłynie na częstotliwośc czyszczenia. W komorze pompy ma zmieścić się jeszcze 2L matrixu, który do tej pory miałem w korpusach. Komora pompy miałaby w przybliżeniu 9L pojemności. po odliczeniu matrixa zostanie jakieś 7L. Mam takie obawy czy pompa, którą planuję nie wyrzuci za szybko tych 7L i nie osuszy komory. Zależy mi akurat na takim napędzie z uwagi na możliwość regulacji i funkcję feed.

Opublikowano

Witaj.

Sam obecnie używam tej pompy więc postaram się pomóc. U mnie kaseciak ma wymiary 33x10x30h. Komora pompy to 20cm a gąbka 10x5x30h. Czyszczę co tydzień bo Jebao dc3000 na najwyższym biegu zaciąga po tym czasie powietrze. Jeśli zrobisz wlot dwustronny to nie masz się o co martwić. Jak będziesz miał jakiś gotowy projekt to wrzuć go tu i ocenimy jeszcze ale uważam, że nie ma co zbytnio kombinować bo sam doszedłem do wniosku, że im prostszy kaseciak tym lepszy ;)

Opublikowano
Jak będziesz miał jakiś gotowy projekt to wrzuć go tu i ocenimy jeszcze ale uważam, że nie ma co zbytnio kombinować bo sam doszedłem do wniosku, że im prostszy kaseciak tym lepszy ;)


Filtr ma być właśnie jak najprostszy. Tak jak na rysunku. Czerwony - boczne wloty, niebieski - gąbka 45ppi 5cm, brązowy -matrix, zielony - pompa dc3000. Powinno być ok?


<a  href=3b18e3fd4b42dd35med.jpg' alt='3b18e3fd4b

Opublikowano

apper ale wymodziłeś karykaturę kaseciaka.

namaluj linię między górą czerwonej kreski a przelotem do komory pompy.

Woda zawsze płynie po najmniejszych oporach i po najkrótszej drodze


tylko ta część dolna gąbki poniżej tej namalowanej kreski będzie filtrowała reszta gąbki będzie się tylko moczyła w akwarium.;)

Zrób kolego oficjalną wersję 6.0 lub 7.0 to i pompę Jebao DCT4000 wsadzisz i powietrza nie będzie zaciągać na max siku.

Gąbka ma pracować cała powierzchnią czołową a nie fragmencikiem wtedy i czyścić wystarczy raz na miesiąc choć zawsze powtarzam by gąbki czyścić jak najczęściej bo tylko wtedy wyrzucamy syf z akwarium . Jak on siedzi w gąbce to co prawda go nie widać w wodzie ale Humus z DOC wali i zgnilizna załamuje biologię więc NO2 wykrywalne a NO3 nie wiedzieć czemu bardzo wysokie.

Nie umiem tu wklejać plików w pdf bo bym wam wkleił super kaseciak 7.0 ( poziome gąbki) dwustronny kolegi Krzysia z KMT który zbudował to co ty apper schrzaniłeś. - tylko się nie obrażaj za słowa prawdy. Napisz na pW swój adres mailowy to ci podeślę fotorelację z budowy i profesjonalny rysunek -dokumentację.


Seba zobacz to na KMT bo ty możesz - mogę ci podesłać zdjęcia i ten pdf bo Krzysztof mnie to podesłał - a ty wkleisz tu??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.