Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Seba jakie wymiary ma twój kaseciak z sygnaturki? jest wklejony razem z tłem?

Przejrzałem cały wątek, ale szczerze mówiąc pogubiłem się w tych waszych przeróbkach, wersjach 6.0, 7.0 itd :D

Opublikowano

Pytanie do posiadaczy AQUAEL 2000 w swoich kaseciakach. Ile miejsca dla niego zostawiliście? i w jaki sposób go mocujecie? na przyssawki? co z wibracjami?

Opublikowano

Sam posiadam komorę pompy o wymiarze 10x15 i Aquael 2000 wchodzi tam lekutko. Szerokości (10cm) już nie zmniejszysz ale długość możesz o jakieś 4cm. Pamiętaj aby pompy nie wciskać na siłę do wibracje przeniosą się na obudowę a to zwiększy hałas no i musisz zostawić nieco miejsca aby pompa nie dossała się do ścianek.

U mnie leży ona na plecach, wylotem skierowana do góry. Pod nią jest gąbka oddzielająca pompę od ceramiki. Powiem szczerze, że jeszcze niedawno myślałem, że hałasuje ale jak się okazało to falowniki jvp-102 dają spokojnie radę ją zagłuszyć i to raczej one są powodem buczenia. Dla mnie hałas na akceptowalnym poziomi i nie ma co szukać. Oczywiście są pompy po 300-400 zł (np. jebao dc-3000), które będą znacznie cichsze no ale cena już nie ta...

Bardzo ważne aby pompa nie dotykała ścianek kaseciaka bo wtedy może być głośniej.

Opublikowano

Obserwuję w moim kaseciaku (wersja 2.0) obniżanie się poziomu wody w komorze pompy z czasem.

I tak mam komorę z gąbką grubości 10 cm, potem komora absorbera z grzałką i na końcu komora pompy z 2l Matrixa + wata 2 cm na to pompa Aquel2000.


Woda w komorze pompy obniża się, tak że po sobotnim czyszczeniu gabki dzisiaj poziom wody przy włączonej pompie był 9,5 cm poniżej wody w akwarium (pompa jeszcze chodziła ale zapas wody to max 1 cm do wlotu pompy).

Po wyjęciu waty (wymienionej 2 dni temu) poziom wody był 5,5 cm poniżej.

Po wyjęciu 2l Matrixa poziom wody obniżył się o 3,5 cm.


Matrix poszedł do płukania (było sporo brudu).


Po przepłukaniu Matrixa i umieszczeni tej samej waty poziom wody obniżył sie o 3,5 cm.

Z tego widzę, że niestety ale muszę okresowo - około 1 x miesiąc muszę płukać Matrixa aby utrzymywać poziom wody w komorze pompy.

Sądzę, że moja gąbka puszcza dołem brudna wodę bo nie mam na dole wklejonego paska PCV blokującego przepływ.


Jak to jest w waszych kaseciakach?

Opublikowano

Wbij w gąbkę dwa pręty z nierdzewki i problem z głowy. Gąbka wtedy dolega do dna jak trzeba. Sam miałem problemy z gąbką (wysokość 56cm!) bo ciągle się gięła i uciekała na boki. Teraz jest super sztywna i dolega jak należy. Ten poziom masz nieco niepokojący i świadczy o wadach w konstrukcji Twojego kaseciaka. Może wymień watę na coś innego. Ja sam używam bardzo gęstych gąbek tapicerskich ale poziom wody utrzymuje się tygodniami bez zmian.

Opublikowano

Mam dość mocno "ubity" Matrix. Nie wiem czy nie za mocno. komorę pompy mam 10x12 więc Matrix jest tak jakby bardziej pionowo i to może powodować moje problemy.

Tak jak pisałem na czystym Matixie i wacie (2cm) poziom się obniż ao 3,5cm - to chyba norma w tych konstrukcjach.

Dopiero po około miesiącu zauważam znaczące obniżanie się poziomu.

Opublikowano

Obniża się bo gąbka puszcza za dużo syfu. Sam pisałeś, że matrix do płukania po miesiącu. Szukaj nieszczelności spowodowanej niedoleganiem gąbki do boków i dna kasety.

3,5 cm to nic pod warunkiem, że się tak utrzyma przez miesiąc - jak u mnie.

Opublikowano

Przedstawiam swoje wypociny. Mocna wersja robocza.

Po kolei:


  1. Komora gąbek, w sumie 7 warstw zgodnie z gradacją podaną przez producenta. Pierwsza traktowana jako prefiltr całego układu. Łączna grubość wkładów 10 cm.

  2. Komora druga na grys koralowy

  3. Komora na pompę i grzałkę + wloty do skimmera



Pytanie do was. Co / jak rozwiązać kwestię komór pod gąbkami (zaznaczone na różowo)

Jest tam przestrzeń 19 cm do dna kaseciaka. Myślę że 4 cm przestrzeń to MAX dla prawidłowego przepływu w całym złożu koralowym. Czyli zostanie jeszcze ok 14,5 cm do dna.


Dlaczego tak?

- bo mam 2 komplety BIO SPONGE 3 w 1 by AZOO (zakupione jakiś czas temu do takiego właśnie celu, mają 28x13 cm) i trochę szkoda mi ich nie wykorzystać

- potrzebuję dużej ilości grysu koralowego ze względu ph 7,2 w kranowicie. Komory w takiej wersji pozwolą na aplikacje ponad 3kg


Trochę bardziej pokombinowana wersja niż wasze, jednak ja nie widzę w tym problemu.

Rzućcie na to okiem.


6.png

5.png

2.png

1.png

Opublikowano

Jeżeli są to gąbki AZOO to najpierw dajemy niebieską [ patrząc od wlotu] a potem brązową.

Niebieska i brązowa gąbka z luźnymi porami generuje spiralny ruch wody i dostarcza bardzo dobrze rozpuszczony tlen stymulujący wzrost bakterii tlenowych.Gęsta czarna bio-gąbka jest odpowiednia do wzrostu denitryfikacyjnych bakterii beztlenowych.Ostatnia komora od spodu gdzie ma wlot?.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.